Matas brager ind i top 20 over Danmarks mest attraktive arbejdspladser

Detailkæden er en af årets højdespringere på listen over mest attraktive arbejdspladser blandt danskere med en uddannelsesbaggrund i business.

Matas er en af Danmarks mest attraktive arbejdspladser ifølge undersøgelse blandt erhvervsaktive danskere med uddannelsesbaggrund i business

For to år siden var detailvirksomheden Matas end ikke på listen over mest attraktive arbejdspladser, mens den stribede kæmpe debuterede på en 43. plads sidste år. I den netop offentliggjorte undersøgelse hopper Matas yderligere 24 pladser frem på listen og er nu blandt de tyve mest attraktive arbejdspladser i Danmark, hvis man spørger de højtuddannede.

Matas er helt præcist nummer 19 på listen og er således en af årets højdespringere. Det er noget, der skaber stolthed og glæde hos detailgiganten:

”Vi har taget store skridt i Matas i forhold til medarbejdertilfredsheden og arbejder utroligt meget med mental sundhed hele vejen gennem organisationen. Det er en stor glæde, at undersøgelsen viser, at det ikke kun er blandt vores egne medarbejdere, at vi er en attraktiv arbejdsplads, men at mange erhvervsaktive udenfor vores organisation også ser os som et af de bedste steder i landet at arbejde,” siger Executive Vice President for Matas, Lise Ryevad.

Listen udarbejdes årligt af Employer branding-virksomheden Universum, der i år har spurgt 9.746 erhvervsaktive danskere.

Om Matas Group

Matas Group er nordisk leder inden for skønhed og velvære med en omsætning på +7,6 mia. kr., +500 butikker, +4.000 medarbejdere, +5 mio. loyalitetsmedlemmer og webshops i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Matas Group opererer med to detailbannere på tværs af markederne: Matas i Danmark og KICKS i Sverige, Norge og Finland og tilbyder en bred portefølje af eksterne brands, egne brands og fokus på høj service, personlig- og ekspertrådgivning. Matas Group er noteret på Nasdaq OMX Copenhagen.