Den nye amerikanske country-stjerne Oliver Anthony Music annoncerer dansk koncert.

Det virale country-fænomen, der ramte verden med "Rich Men From North of Richmond" indtager Store Vega i København 4. februar.

Oliver Anthony Music

Det er ikke hver dag, at en ukendt countrysanger brager ind på musikscenen og lander en førsteplads på den amerikanske Billboard Hot 100. Men det var netop, hvad der skete, da Christopher Anthony Lunsford – bedre kendt som Oliver Anthony Music – delte sin sang "Rich Men From North of Richmond" på sin YouTube-kanal.

Oliver Anthony Music har siden taget verden med storm med sin ærlige, kraftfulde vokal og sin unikke evne til at sætte ord på de oplevelser, som ofte går under radaren i mainstream-popkulturen. Med sange, der blander nostalgi, barndomsminder og voksenlivets svære realiteter, formår han at give håb til de håbløse og stemme til de stemmeløse.

Hans debutnummer "Rich Men From North of Richmond" har i skrivende stund over 77 millioner visninger på YouTube og er blevet streamet mere end 250 millioner gange på tværs af alle platforme. Han har derudover skrevet musikhistorie ved at debutere som nummer 1 på Billboard uden tidligere at have haft en sang på hitlisterne, og han har i alt haft 13 sange på Billboard’s Top-50 Digital Song Sales samtidig – en bedrift ingen mandlig sangskriver før har opnået.

I april 2024 udgav han sit første studiealbum, Hymnal Of A Troubled Man’s Mind, produceret af Grammy-vinderen Dave Cobb. Albummet, der består af 11 numre, er blevet rost for sin ægte og jordnære lyd, hvor akustiske guitarer, bas og violin fremhæver Anthonys sjælfulde, rå stemme, og hvor lytteren tages med på en musikalsk rejse gennem den traditionelle countrys rødder.

Den 4. februar får danske fans chancen for at opleve USA’s nye countrystemme, når Oliver Anthony Music for første gang kommer til Danmark for at indtage Store Vega og bringe sin ærlige og kraftfulde musik til København.

OLIVER ANTHONY MUSIC
4. FEBRUAR 2025 – STORE VEGA, KØBENHAVN