Nu kan borgerne bestille et telefonmøde med kommunen
Efter et vellykket pilotprojekt, hvor borgerne booker et telefonmøde med kommunens fagfolk, bliver tilbuddet nu udbredt til flere områder i Fredensborg Kommune

I mange år har det været muligt at booke en tid til personlig betjening på rådhuset. Det har betydet, at tidligere tiders lange køer nu hører historien til. For at forbedre servicen yderligere, har kommunens Borgerservice gennemført et pilotprojekt, hvor borgerne booker tid til et telefonmøde via hjemmesiden og samtidigt oplyser, hvilket emne man vil tale om. Herefter bliver borgeren ringet op af en relevant medarbejder.
Resultaterne i pilotprojektet er så gode, at muligheden for at booke telefonmøder nu udbredes markant, forklarer formand for Arbejdsmarkeds- og Erhvervsudvalget, Lars Søndergaard:
”Vi skal hele tiden prøve at gøre tingene smartere, så borgerne både får bedre service og flere valgmuligheder – samtidig med vi driver kommunen mere effektivt. Det er de nye telefonmøder et godt eksempel på. For med denne mulighed kan flere borgere nu få klaret deres sag, mens de er hjemme eller på job. Det er der så mange gode perspektiver i, at vi nu udruller tilbuddet til flere områder i kommunen”.
Borgere med digitale udfordringer kan få hjælp til tidsbestillingen ved at ringe på kommunens hovednummer.
Pilotprojektet kører pt. på seks fagområder: Folkeregister, Boliganvisning, Pladsanvisning, Sygedagpenge, Ledighedsydelse/ressourceforløbsydelse samt kontanthjælp. Siden februar er der booket tid til 1.796 telefonopkald.
Det er undervejs i projektet blevet synligt, at der er potentiale i at udbrede telefonmøder flere steder i organisationen. Det gælder særligt på de områder, hvor almindelige telefonopkald ofte ikke kan besvares, fordi kommunens medarbejdere typisk har andre borgersamtaler, er på tilsyn mv.
Kontakter
Udvalgsformand Lars Søndergaard (V) tlf. 22 24 98 27
Billeder

Følg pressemeddelelser fra Fredensborg Kommune
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Fredensborg Kommune
Nyt skræddersyet skoletilbud til skoletrætte elever skal øge trivslen13.3.2025 10:10:24 CET | Pressemeddelelse
Folkeskolerne i Fredensborg Kommune opretter nu et særligt praksisorienteret tilbud til skoletrætte elever i 8. og 9. klasse. Initiativet er en del af byrådets 2030-plan for bedre trivsel
Den grønne trepart for Øresundskommunerne fik flyvende start12.3.2025 17:59:03 CET | Pressemeddelelse
Arbejdet med at realisere Den grønne trepart er en kæmpe opgave, som skal løses meget hurtigt. Fredensborg Kommune har formandskabet og den 27. februar var kommunen vært ved det første møde.
Venskabsbyforum uddeler rejselegat til rejselystne unge i Fredensborg Kommune12.3.2025 14:39:25 CET | Pressemeddelelse
Agnes og Vigdis fra Nivå søgte Venskabsbyforums rejselegat i 2024 og fik en oplevelse for livet, da de rejste til Norge for at finde ro i naturen i kommunens venskabsby Nittedal. Nu kan unge under 25 år igen søge legatet til at rejse ud og besøge én af de 6 venskabsbyer i Norden, Tyskland og England. Ansøgningsfristen er den 21. april 2025
Flere af Trivselskommissionens anbefalinger er indført i Fredensborg Kommune5.3.2025 15:37:56 CET | Pressemeddelelse
I flere år har Fritidsbutikken i Fredensborg Kommune og foreningerne samarbejdet om at hjælpe børn og unge ind i fritids- og foreningslivet samt givet fritidspas til de familier, der ikke har råd til kontingenter
God start for ny langsigtet plan for vedligeholdelse af de udendørs idrætsanlæg11.2.2025 10:29:24 CET | Pressemeddelelse
Fritids- og Idrætsudvalget har nu fået en samlet vedligeholdelsesplan for alle kommunens udendørs idrætsanlæg. Det giver udvalget et solidt grundlag til at prioritere budgettet til vedligeholdelse på
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum