DjøfDjøf

Djøf og Moderaterne enige om fratrædelsesaftale for opsagte medarbejdere

Djøf og Moderaterne har haft en drøftelse af Moderaternes beslutning om at opsige medarbejderne, i alt 3 personer, i Politisk Afdeling.

Der var både forud for og undervejs, mens sagen om arbejdsmiljøet i Moderaternes sekretariat blev genstand for en større omtale i pressen, tilfredshed med de pågældende medarbejderes opførsel, arbejdsindsats og faglighed i sekretariatet. Grundet situationen besluttede Moderaterne at genstarte den politiske afdeling med en anden organisering, hvilket medførte opsigelse af medarbejdere. Opsigelserne var således begrundet i organisatoriske forhold.

Parterne er blevet enige om en løsning, som sikrer, at de opsagte medarbejdere kan komme godt videre. En af medarbejderne er efter eget ønske blevet genansat, mens de 2 øvrige modtager en fratrædelsesgodtgørelse, der ligger ud over det opsigelsesvarsel, som medarbejderne har i deres ansættelseskontrakt.

Idet der er tale om personsager kan og vil ingen af parterne udtale sig om aftalens konkrete detaljer, herunder beløb, men kan oplyse, at begge parter er tilfredse med aftalen og er enige om nu at se fremad. Ingen af parterne har yderligere kommentarer til aftalens indhold.

Om Djøf

Djøf er fagforening og rammen om faglige fællesskaber for 110.000 ledere, medarbejdere, selvstændige og studerende i den private og offentlige sektor i Danmark og i udlandet.

Djøfs medlemmer er langt fra ens. Men de deler passionen for faglighed og akademisk udvikling. Og de er fælles om viljen til at drive og udvikle erhvervsliv og samfund i en bæredygtig retning.

Djøfs medlemmer sætter deres viden i spil overalt i samfundet: Som rådgivere og konsulenter. Direktører og dommere. Advokater og analytikere. Projektledere og kommunikatører. Bestyrelsesmedlemmer og finansfolk. Eksperter og embedsmænd. Forskere, frivillige og fuldmægtige. Og meget mere.

Derfor driver Djøf faglig udvikling og inspiration, 1:1 rådgivning og karrieresparring, netværk og debat om aktuelle dagsordener og fremtidens arbejdsmarked. ​

Vi arbejder for at sikre ordentlige løn- og arbejdsvilkår og et inkluderende arbejdsliv for alle medlemmer. Og vi bakker dig op – også juridisk, hvis du får brug for det.​