Kunderne har talt i ny undersøgelse og slår fast: I Lidl får man mest ‘værdi for pengene’
Flest rigtige priser på bonen, bedste kvalitet i produktkategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’ samt konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder. Dette er blot nogle af udtrækkene fra en ny brancheundersøgelse, som endnu en gang understreger, at Lidl markerer sig blandt danskernes foretrukne dagligvarekæde.

Lidl er danskernes foretrukne dagligvarekæde, når de bliver spurgt, hvor de får mest ‘værdi for pengene’. Det og meget mere viser den nye undersøgelse af dagligvarehandlen ‘Brancheindex 2024’, foretaget af Loyalty Group, som 3817 kunder har deltaget i.
“Jeg er utrolig stolt over, at kunderne endnu en gang rater os blandt de bedste dagligvarekæder i Danmark. Vi har de seneste mange år arbejdet benhårdt på at tilpasse og udvide vores sortiment med både flere danske og private label-produkter, åbne de mest indbydende butikker og have de dygtigste medarbejdere. Og vi fortsætter, så vores kunder hver dag er sikret et stort udvalg og høj kvalitet, uden at gå på kompromis med prisen,” siger Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Kunderne kårer desuden Lidl som den dagligvarekæde med den bedste kvalitet indenfor kategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’. Især førstepladsen i ‘frugt og grønt’-kategorien går særligt godt i tråd med kædens agenda om at bidrage til at forbedre danskernes sundhed.
“Tidligere i år fjernede vi over en længere periode momsen på frugt og grønt med formålet om at give kunderne bedre muligheder for at træffe sundere valg, når de køber ind, hvilket resulterede i en øget frugt og grønt-omsætning på 13 %. Vi kigger løbende ind i, hvordan vi som dagligvarekæde kan bidrage til og tage et medansvar for at bringe danskernes sundhed i en mere positiv retning, hvilket vores udfasning af tobak- og nikotinprodukter også er et billede på. Derfor er jeg glad for, at kunderne nu har kåret os som de bedste i branchen til frugt og grønt, fordi det er meget vigtigt for os,” fortæller Maria Lovecchio og fortsætter:
“Jeg er også meget glad for, at kunderne har Lidl som deres foretrukne dagligvarekæde, når det kommer til at købe brød. Det viser, at de anerkender vores store sortiment af friskbagt brød, som er i alle vores 162 butikker.”
Desuden scorer Lidl højest på spørgsmålet om, hvorvidt ‘prisen på min bon er som regel rigtig’ under hovedkategorien ‘Tillid’.
Lidls førstepladser i Brancheindex 2024
Hovedområdet
-
‘Værdi for pengene’
Underspørgsmålene
-
‘Hos min primære dagligvarekæde får jeg værdi for pengene’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’
-
‘Min primære dagligvarekæde har konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’
-
‘Min primære dagligvarekæde har gode tilbud’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’
-
‘Brød’ under hovedområdet ‘Produktkvalitet’
-
‘Frugt og grønt’ under hovedområdet ‘Produktkvalitet’
-
‘Prisen på min bon er som regel rigtig’ under hovedområdet ‘Tillid’
Om Loyalty Group BrancheIndex 2024
Loyalty Group hjælper virksomheder med at øge indtjeningen gennem et øget fokus på kundeloyalitet. Loyalty Group har flere end 20 års erfaring med at analysere og udvikle kundeloyalitet i stort set alle typer af brancher.
Loyalty Groups årlige brancheundersøgelse for dagligvarebutikker, BrancheIndex, afdækker danskernes loyalitet og tilfredshed over for deres dagligvarekæde. Undersøgelsens spørgsmål afsøger kundernes loyalitet, tilfredshed og holdninger til deres dagligvarer.
Undersøgelsens deltagere har i august 2024 besvaret et online spørgeskema. I alt har 3.817 danske dagligvarekunder besvaret undersøgelsen.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder



Om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 162 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum