Kunderne har talt i ny undersøgelse og slår fast: I Lidl får man mest ‘værdi for pengene’
Flest rigtige priser på bonen, bedste kvalitet i produktkategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’ samt konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder. Dette er blot nogle af udtrækkene fra en ny brancheundersøgelse, som endnu en gang understreger, at Lidl markerer sig blandt danskernes foretrukne dagligvarekæde.
Lidl er danskernes foretrukne dagligvarekæde, når de bliver spurgt, hvor de får mest ‘værdi for pengene’. Det og meget mere viser den nye undersøgelse af dagligvarehandlen ‘Brancheindex 2024’, foretaget af Loyalty Group, som 3817 kunder har deltaget i.
“Jeg er utrolig stolt over, at kunderne endnu en gang rater os blandt de bedste dagligvarekæder i Danmark. Vi har de seneste mange år arbejdet benhårdt på at tilpasse og udvide vores sortiment med både flere danske og private label-produkter, åbne de mest indbydende butikker og have de dygtigste medarbejdere. Og vi fortsætter, så vores kunder hver dag er sikret et stort udvalg og høj kvalitet, uden at gå på kompromis med prisen,” siger Maria Lovecchio, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Kunderne kårer desuden Lidl som den dagligvarekæde med den bedste kvalitet indenfor kategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’. Især førstepladsen i ‘frugt og grønt’-kategorien går særligt godt i tråd med kædens agenda om at bidrage til at forbedre danskernes sundhed.
“Tidligere i år fjernede vi over en længere periode momsen på frugt og grønt med formålet om at give kunderne bedre muligheder for at træffe sundere valg, når de køber ind, hvilket resulterede i en øget frugt og grønt-omsætning på 13 %. Vi kigger løbende ind i, hvordan vi som dagligvarekæde kan bidrage til og tage et medansvar for at bringe danskernes sundhed i en mere positiv retning, hvilket vores udfasning af tobak- og nikotinprodukter også er et billede på. Derfor er jeg glad for, at kunderne nu har kåret os som de bedste i branchen til frugt og grønt, fordi det er meget vigtigt for os,” fortæller Maria Lovecchio og fortsætter:
“Jeg er også meget glad for, at kunderne har Lidl som deres foretrukne dagligvarekæde, når det kommer til at købe brød. Det viser, at de anerkender vores store sortiment af friskbagt brød, som er i alle vores 162 butikker.”
Desuden scorer Lidl højest på spørgsmålet om, hvorvidt ‘prisen på min bon er som regel rigtig’ under hovedkategorien ‘Tillid’.
Lidls førstepladser i Brancheindex 2024
Hovedområdet
-
‘Værdi for pengene’
Underspørgsmålene
-
‘Hos min primære dagligvarekæde får jeg værdi for pengene’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’
-
‘Min primære dagligvarekæde har konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’
-
‘Min primære dagligvarekæde har gode tilbud’ under hovedområdet ‘Værdi for pengene’
-
‘Brød’ under hovedområdet ‘Produktkvalitet’
-
‘Frugt og grønt’ under hovedområdet ‘Produktkvalitet’
-
‘Prisen på min bon er som regel rigtig’ under hovedområdet ‘Tillid’
Om Loyalty Group BrancheIndex 2024
Loyalty Group hjælper virksomheder med at øge indtjeningen gennem et øget fokus på kundeloyalitet. Loyalty Group har flere end 20 års erfaring med at analysere og udvikle kundeloyalitet i stort set alle typer af brancher.
Loyalty Groups årlige brancheundersøgelse for dagligvarebutikker, BrancheIndex, afdækker danskernes loyalitet og tilfredshed over for deres dagligvarekæde. Undersøgelsens spørgsmål afsøger kundernes loyalitet, tilfredshed og holdninger til deres dagligvarer.
Undersøgelsens deltagere har i august 2024 besvaret et online spørgeskema. I alt har 3.817 danske dagligvarekunder besvaret undersøgelsen.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 162 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
State Drinks og Lidl Danmark går nu sammen og opfordrer til en aldersgrænse på 16 år i forbindelse med salg af energidrikke28.10.2024 05:30:00 CET | Pressemeddelelse
State Drinks går som den første danske producent af energidrikke aktivt ud og opfordrer til at indføre en aldersgrænse på salg af energidrikke til børn og unge under 16 år.
På en frisk oktobermorgen fejrede glade kunder åbningen af Lidl i Allerøds bymidte24.10.2024 12:33:10 CEST | Pressemeddelelse
Der var store smil, da butikschef, Oli Spendrup, klippede den røde snor og kunne byde kunder indenfor i sin spritnye butik. Det er Allerøds første Lidl-butik og byens første dagligvarebutik uden tobaks- og nikotinprodukter på hylderne.
Lidls nye hovedkontor opnår højeste grad af DGNB-certificering og særlig udmærkelse15.10.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et fremtidssikret byggeri gennemsyret af bæredygtighedstiltag er en hjørnesten i Lidl Danmarks udvikling af sin ejendomsportefølje. Nu belønnes bestræbelserne med den fornemme DGNB Platin-certificering og en arkitektonisk Diamantudmærkelse for kædens hovedkontor i Aarhus.
Lidl Danmark: ”Differentieret moms vil forbedre danskernes sundhed”11.10.2024 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag den 10. oktober præsenterede Skatteministeriet en ny analyse af fordelene og ulemperne ved at nedsætte momsen på frugt og grønt. Hos Lidl Danmark støtter man op om en momsnedsættelse, da et forsøg i dagligvarekæden har vist, at det øger salget af frugt og grønt markant.
Lidl slår dørene op til Allerøds første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik10.10.2024 13:20:57 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag d. 24. oktober kl. 8 åbner en ny Lidl-butik på Allerød Stationsvej 3 under ledelse af butikschef Oli Spendrup. Han ser frem til at sætte et markant Lidl-præg på byen og gøre butikken til det foretrukne valg for lokalbefolkningen. Butikken bliver Allerøds første tobaks- og nikotinfri dagligvarebutik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum