Det progressive dødsmetalband Rivers Of Nihil til Pumpehuset

Amerikanske Rivers Of Nihil har siden debutalbummet The Conscious Seed of Light fra 2013 bevist sig som et af de mest lovende og fremadskuende inden for den progressive dødsmetal genre. Som tourtitlen antyder bliver det en højintens aften i Pumpehuset med et stærkt line-up.

Rivers Of Nihil - ’The Aggressive Proggressive EU/UK Tour 2025’ I Pumpehuset 19. marts 2025

Support: Cynic, Beyond Creation, Daath

Rivers of Nihil har aldrig passet ind i en bestemt kasse, men med albummet Where Owls Know My Name fra 2018 overskred de alle de betegnelser, der var blevet givet dem. I 2021 vendte de tilbage med The Work, hvor de igen udforskede nye områder og overraskede fans med deres udvikling, og med en række singler indspillet i begyndelsen af 2023, der løbende er blevet udgivet og senere samles på et album, har bandet endnu en gang sprængt rammerne for, hvor langt de er villige til at gå i jagten på ny sonisk terræn.

De progressive death metal-musikere fra Reading, Pennsylvania, har brugt 2021 og 2022 på at brænde deres lys i begge ender med en hektisk turnéplan, der inkluderede headliner tours i USA og Europa, en runde på europæiske festivaler samt to turnéer som support for The Black Dahlia Murder og The Contortionist i Nordamerika. Men da den sidste turné sluttede, manglede de et bandmedlem.

Af personlige årsager gik det grundlæggende medlem og forsanger Jake Dieffenbach og bandet hver til sit. Bruddet skete kun tre dage efter, at de havde indspillet en live-video- og audiosession til Audiotrees nye 'From Nothing'-serie, som blev udgivet den 20. april 2023. Selvom bandet i starten ikke var sikre på, hvordan de skulle håndtere udgivelsen med den tidligere forsanger der nu var væk – eller om de overhovedet skulle udgive den – besluttede de at gå videre med det for at ære Dieffenbachs bidrag til gruppen gennem årene og markere begyndelsen på et nyt kapitel.

I marts 2023 afsluttede Rivers of Nihil en indspilningssession, hvor det nu fire mand store band skabte en betydelig mængde ny musik med deres tidligere bassist/backing vokalist Adam Biggs som den nye forsanger/bassist. Denne session var også den første med den nye guitarist Andy Thomas (ex-Black Crown Initiate), hvis vokal også spiller en fremtrædende rolle i musikken som medlem af Rivers of Nihil. Disse singler er de første, der viser bandets nye lineup skabt i tæt samarbejde, og viser, at selvom det er en ny og modig lyd med stort potentiale, bærer den også bandets klassiske energi.

Brody Uttley: Guitar / Keyboards - Adam Biggs: Vocals / Bass - Jared Klein: Drums / Vocals - Andy Thomas: Rhythm Guitar / Vocals

Følg Rivers Of Nihil her:

Facebook | Website | Instagram

Billetpris: 250 kr. + gebyr.

Det officielle billetsalg starter fredag 25. oktober kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.

Lenny Kravitz kommer til Danmark på sin 'Blue Electric Light Tour' til marts18.10.2024 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse

I dag annoncerer den fire gange GRAMMY® Award-vindende forfatter, producer, multi-instrumentalist og alsidige ikon, Lenny Kravitz, de nyeste datoer for sin roste Blue Electric Light Tour. Fra den 22. februar til den 14. april vil Kravitz og hans band besøge nogle af de største arenaer i Vesteuropa, herunder Wembley Arena i London, O2 Arena i Prag og La Defense Arena i Paris. Se den fulde tourplan nedenfor.