3 byder 12.000 nye kunder velkommen i tredje kvartal

Teleselskabet 3 fortsætter sin vækstrejse, og i tredje kvartal af 2024 er det især 3Internet, der tiltrækker mange nye kunder. Med denne fremgang når 3 nu op på en samlet kundebase på 1.639.000 kunder. Desuden vokser både omsætning og serviceomsætningen også i samme periode.

Med den landsdækkende udrulning af 3’s 5G-netværk, som nu dækker 99 % af Danmark, er interessen for 3Internet tiltagende. I tredje kvartal har 3 skruet op for indsatsen på internetområdet, bl.a. ved at lancere et nyt brandunivers, der fokuserer på dækning i hele Danmark. 3 har også introduceret en 30-dages tilfredshedsgaranti på 3Internet, hvilket giver kunder mulighed for at prøve dette uden binding.

”Hurtige og stabile internetforbindelser er nøglen til en hverdag, der bliver stadig mere digitaliseret. Vi har et ekstremt godt internetprodukt, hvor vi hele tiden tilføjer nye mastepositioner over alt i landet, selvom vi allerede dækker 99% af Danmark. Derfor mærker vi stadig stigende efterspørgsel blandt kunderne på 3Internet. Det viser sig også i kvartalsresultaterne for tredje kvartal,” siger Regional CEO i 3 Group og CEO for 3 Danmark, Morten Christiansen.

Nyt brandunivers fokuserer på enkelthed i kundeoplevelsen

Hos 3 er ambitionen at gøre hverdagen lettere og mere bekymringsfri for kunderne. Derfor lancerede teleselskabet i september sit nye brandunivers, som fremover vil danne fundamentet for 3's branding og markedsføring. Dette univers afspejler den problemfri og enkle kundeoplevelse, som alle kunder kan forvente, når de har et abonnement hos 3.

“Danskere har travlt i dag, og derfor ønsker vi at gøre hverdagen nemmere for vores kunder. Med vores nye univers vil vi vise, hvor enkelt det er at være kunde hos 3 – uanset om det drejer sig om mobil- eller internetløsninger. Hos os er bekymringsfrihed og enkelhed i centrum, og det er præcis dét, vi fremhæver i det nye univers,” afslutter Morten Christiansen.

Nøgletal for 3 i tredje kvartal, 2024:

Nye kunder: 12.000

Samlet kundebase: 1.639 mio. kunder

Omsætning: 690 mio. kr.

Serviceomsætning: 527 mio. kr.

Driftsresultat før afskrivninger (EBITDA): 212 mio. kr.

Om regnskabstallene:

Disse tal vil indgå i 3 Danmarks årsregnskab for 2024 og rapportering til de danske myndigheder. Bemærk, at kundetallene afviger fra det regnskab, som 3’s ene ejer Investor AB i Sverige offentliggør i dag. Der er forskel på de to opgørelser, da Investor AB opgør antallet af kunder på en anderledes måde, end 3 gør i Danmark. Forskellen ligger i, hvornår en kunde kategoriseres som aktiv og dermed skal tælles med. På den baggrund anbefaler vi, at danske medier, analytikere mv. tager udgangspunkt i nærværende udmelding fra 3.

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,6 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 75 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.

Teleselskabet 3 ansætter ny Chief Technology & Information Officer10.9.2024 09:05:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 1. november starter Rajib Eklund som ny Chief Technology & Information Officer (CTIO) for 3 i Skandinavien. Rajib kommer fra en stilling som Head of Infrastructure Services and Transformation hos Swedbank og besidder derfor årelang erfaring inden for digital transformation og forandringsprocesser inden for IT og adfærdsudvikling. Rajib vil indgå i både den danske og svenske ledergruppe.