Propa CPH

Patientforeningen for Prostatakræftpatienter PROPA i Region Hovedstaden afholder international mini-konference på Herlev Hospital for at sætte fokus på tidlig opsporing og nyeste behandling af prostatakræft.

For første gang i PROPA-regi er det lykkedes at få en professor fra den verdensberømte Martini-klinik i Hamborg på Programmet. Klinikken anses for absolut førende i Europa hvad angår både viden om og behandling af prostatakræft.

Medical Director, Prof. Dr. Markus Graefen

Konferencen vil give deltagerne en enestående mulighed for at blive opdateret på den nyeste forskning og bedst nutidige praksis inden for prostatakræft. Konferencen vil via eksperter fra Danmark og Tyskland give et indblik i mulighederne for at forbedre screening for og behandling af prostatakræft, herunder også nye tiltag for mænd med fremskreden eller tilbagevendende sygdom.

Konferencen er åben for alle, men der er begrænset plads, så tilmelding er nødvendig.

Program for konferencen:

• Lars Dyrehauge og Lars Emil Henrichsen, repræsentanter fra De Unge Prostatadrenge: Om at blive ramt af prostatakræft i en ung alder.

• Overlæge, ph.d. og forskningsleder Mads Hvid Aaberg Poulsen, Urologisk afd., Sydvestjysk Sygehus, Esbjerg og Danmarks førende forsker i betydningen af tidlig opsporing og screening for prostatakræft:

Tidlig opsporing og screeningstiltag for prostatakræft i Danmark: Hvad er status, og hvilke initiativer er i gang?

• Medical Director, Prof. Dr. Markus Graefen, Martini-Klinik, University Medical Centre Hamburg-Eppendorf og medlem af German Urology Society (DGU), European Association of Urology (EAU) og American Urological Association (AUA):

Erfaringer med tidlig opsporing af prostatakræft, herunder nye screeningsmetoder, samt behandlingsmuligheder ved tilbagevendende sygdom efter indledende kurativ behandling og  medicinsk behandling hos mænd med metastaserende og kastrationsresistent prostatacancer.

Journalister er velkomne til at deltage og dække arrangementet, der forventes at sætte fokus på nødvendigheden af at intensivere indsatsen for tidlig diagnose og effektiv behandling.

KONFERENCEN FINDER STED PÅ HERLEV HOSPITAL
ONSDAG, D. 6. NOVEMBER KL. 16.30

Om PROPA:

PROPA er en landsdækkende forening, der støtter mænd med prostatakræft og deres pårørende. Foreningen arbejder for at fremme forståelsen og bevidstheden omkring sygdommen samt for at sikre bedre behandlingsmuligheder og rettigheder for de ramte.

Hvert år dør 1.360 danske mænd af prostatakræft, og behovet for tidlig opsporing og behandling er større end nogensinde. Se mere på PROPA.DK

Følg pressemeddelelser fra Propa CPH

Flere pressemeddelelser fra Propa CPH