Lenny Kravitz kommer til Danmark på sin 'Blue Electric Light Tour' til marts

I dag annoncerer den fire gange GRAMMY® Award-vindende forfatter, producer, multi-instrumentalist og alsidige ikon, Lenny Kravitz, de nyeste datoer for sin roste Blue Electric Light Tour. Fra den 22. februar til den 14. april vil Kravitz og hans band besøge nogle af de største arenaer i Vesteuropa, herunder Wembley Arena i London, O2 Arena i Prag og La Defense Arena i Paris. Se den fulde tourplan nedenfor.

LENNY KRAVITZ ‘BLUE ELECTRIC LIGHT TOUR 2025’ I ROYAL ARENA LØRDAG 22. MARTS 2025

LENNY KRAVITZ ANNONCERER NYE EUROPÆISKE TOURDATOER

‘BLUE ELECTRIC LIGHT TOUR 2025’ STARTER I FEBRUAR 2025

BILLETSALGET STARTER 24. OKTOBER KL. 10.00 HER

Blue Electric Light Tour 2025 fortsætter det, som Billboard kalder "Lennaissance," en periode med verdensomspændende succes for Kravitz, der udgav sit kritikerroste 12. studiealbum, Blue Electric Light, i maj. Associated Press beskrev projektet som “Fantastisk… rockmusikerens bedste i årevis,” mens NPR kaldte det et “kalejdoskop af svævende rock, psykedelisk funk, blød soul og mere.” I år blev Kravitz også hædret med en stjerne på Hollywood Walk of Fame, "Music Icon Award" ved 2024 People's Choice Awards, "Best Rock Award" ved 2024 Video Music Awards og CFDA’s "Fashion Icon Award." I juni tog Kravitz Europa med storm på sin Blue Electric Light Tour 2024, der bød på liveoptrædener med favoritter fra Blue Electric Light samt Kravitz-klassikere fra hans mangeårige karriere.

I USA vil Kravitz optræde med en særlig række shows i residency på Dolby Live i Park MGM i Las Vegas den 18., 19., 23., 25. og 26. oktober 2024. Kravitz afslutter året med Blue Electric Light Tour 2024 i Sydamerika. Billetter til alle kommende Lenny Kravitz Blue Electric Light Tour shows kan findes på lennykravitz.com.

LENNY KRAVITZ BLUE ELECTRIC LIGHT TOUR 2025 SHOWS

Sat, April 12 | Spain, Pamplona | Navarra Arena

Mon, April 14 | France, Bordeaux | Arkea Arena

Om Lenny Kravitz:

Anset som en af de mest fremtrædende rockmusikere i vores tid, har Lenny Kravitz transcenderet genre, stil, race og klasse i løbet af sin mere end tre årtier lange musikkarriere. Med en kærlighed til soul-, rock- og funk-indflydelserne fra tresserne og halvfjerdserne har forfatteren, produceren og multi-instrumentalisten vundet fire GRAMMY® Awards.

Lenny Kravitz blev for nylig hædret med "Music Icon Award" ved 2024 People's Choice Awards og fik også tildelt en stjerne på Hollywood Walk of Fame i 2024. Derudover blev han anerkendt af CFDA med deres "Fashion Icon Award" for sin rolle som en af rockens mest anerkendte musikere og som en betydelig indflydelse på moden.

I 2023 debuterede Kravitz med den anthemiske "Road To Freedom," en sang han skrev, fremførte og producerede specifikt til den meget omtalte Netflix-film, Rustin. Nummeret, som kan høres HER, spilles over filmens sluttekster. I forbindelse med udgivelsen af sangen sikrede Kravitz sig en Golden Globe-nominering for "Bedste Originale Sang - Spillefilm", en Critics Choice Award-nominering for "Bedste Sang" og en nominering til Guild of Music Supervisors Award for "Bedste Sang skrevet og/eller indspillet til en film" for den sjælelige hymne.

Udover sine tolv albums, der har solgt 40 millioner verden over, har hans kreative firma, Kravitz Design Inc., en imponerende portefølje af bemærkelsesværdige projekter, herunder hotelprojekter, ejerlejlighedsprojekter, private boliger og high-end legendariske mærker som Rolex, Leica og Dom Perignon. I 2022 lancerede han sit eget ultra-premium spiritusmærke, Nocheluna Sotol—en destillat fra Chihuahua, Mexico, afledt fra sotol-planten. Kravitz er forfatter til Flash, en bog der viser unik rockfotografi. Hans seneste erindringsbog, Let Love Rule, fik ham også på The New York Times’ bestsellerliste. Kravitz fungerer i øjeblikket som brandambassadør og globalt ansigt for YSL Beautys Y cologne og er global ambassadør for det luksuriøse urbrand Jaeger-LeCoultre. Denne multidimensionale kunstner har også gjort sig gældende i film, hvor han optræder som Cinna i de kommercielt succesfulde film, The Hunger Games og The Hunger Games: Catching Fire, samt i de anerkendte film Precious og The Butler.

Lenny Kravitz udgav sit længe ventede nye studiealbum, Blue Electric Light, den 24. maj 2024.

Følg Lenny Kravitz her:

Instagram TikTok Facebook X

Billetpriser: PL1: 845,- / PL2 (stå): 795,- / PL2 (sidde): 745,- / PL3: 645,- / PL4: 480 kr. + gebyr.

Der kan som udgangspunkt forventes dynamisk prissætning også kaldet Platinum billetter

• Det officielle billetsalg starter torsdag 24. oktober kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.

• Mastercard kortholdere har særlig adgang til presale billetter I Danmark. Mastercard presale starter tirsdag 22. oktober kl. 10.00 og slutter torsdag 24. oktober kl. 10.00. Derudover er der reserveret billetadgang til nogle af de bedste billetter, som er tilgængelige fra torsdag 24. oktober kl. 10.00. Tjek priceless.com/music for detaljer.

• Live Nation presale starter onsdag 23. oktober kl. 12.00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk

Mobile-only billetter.

For at se dette indhold fra www.youtube.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Mark Seliger
Mark Seliger