Ny undersøgelse: MENY vinder for bedste produktkvalitet og økologi og fortsætter sin fremmarch som danskernes madmarked
Når det handler om, hvem kunderne mener er den bedste dagligvarebutik, så vinder MENY-kæden fortsat frem i Danmark. I en stor undersøgelse af danskernes opfattelse af supermarkederne, vinder kæden på produktkvalitet og økologi, og går frem på alle parametre, endda mærkbart frem på nogle områder.
MENY er landets bedste supermarked, når det kommer til at have den bedste produktkvalitet og til at tilbyde økologi. Samtidig vinder kæden på områderne kød og pålæg, fisk og skaldyr samt kolonialvarer. Helt overordnet vurderer danskerne også, at MENY er den mest attraktive supermarkedskæde.
Det viser Loyalty Groups store årlige undersøgelse af dagligvarehandlen – Loyalty Group BrancheIndex 2024 blandt 3.817 danske kunder.
“Selv om vi sidste år klarede os flot og var Danmarks næst stærkeste supermarkedsbrand, vurderet af kunderne, så vil vi altid gøre det bedre i Danmarks Madmarked MENY. Jeg er utrolig stolt af alle købmænd og MADarbejdere i vores 116 butikker som hver dag, med et smil, servicerer vores kunder. Vi går ydmygt, men ambitiøst til opgaven som nummer to, men vi nærmer os, og den her fremgang er vi utroligt stolte af,” siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.
Supermarkedskæden MENY vinder igen i år kategorierne “Produktkvalitet” og “Økologi”, og danskerne vurderer, at MENY er bedst på “Kød og pålæg”, “Fisk og skaldyr” samt “Kolonialvarer”.
Om udviklingen siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group: ”Meny går igen frem i årets undersøgelse, så afstanden op til nummer et mindskes og mindskes, og kæden placerer sig på andenpladsen med kun to point op til Rema 1000. MENYs fremgang de seneste tre år viser, at danskerne også ønsker et endnu bredere sortiment med dertilhørende høje niveau af kundebetjening – og at vi er villige til at betale for service, delikatesse, frisk fisk og skaldyr. De har løftet arven fra Irma fint, og det bliver spændende at følge MENYs resultater i de kommende år.”
Richo Boss glæder sig over at være bedst på disse områder, men han hæfter sig særligt ved to andre områder, hvor MENY er gået markant frem nemlig på “Værdi for pengene” og “Samfundsansvar.
“Det betyder ganske enkelt, at kunderne er begyndt at se, hvad vi gør. De kan se, at vi arbejder med prisprogrammer som vores Hverdagspris, og de kan se, at vi ikke sidder på vores hænder, når det gælder økologi, miljø og ansvarlighed. Vi vil fortsætte vores fokus på at vise kunderne, at vi giver god værdi for pengene. Det vil vi gøre med konkurrencedygtige priser og gode tilbud. Vores Danske Madskatte, som blev introduceret i år, har også et stort fokus på økologi, innovation og bæredygtighed, og jeg vil gerne sige en stor tak til vores kunder, til danskerne, over, at de belønner os for det,” siger Richo Boss.
Kædedirektøren er heller ikke i tvivl om, hvor hans fortsatte fokus vil være. MENY vil videreføre deres prioritering på god produktkvalitet samt faguddannede og serviceorienterede medarbejdere.
Fakta
MENY har vundet følgende områder i Loyalty Group BrancheIndex 2024:
"Produktkvalitet" samlet vinder med bedste gennemsnit.
Produktkvalitet vinder områderne: "Kød og pålæg", "Fisk og skaldyr" og “Kolonialvarer.”
Økologi: "Jeg opfatter, at min primære dagligvarekæde har økologiske varer af en tilfredsstillende kvalitet". “Min primære dagligvarekæde fører en tilfredsstillende mængde af økologiske varer.”
Attraktiv: Alt taget i betragtning, hvor attraktiv finder du din primære dagligvarekæde i forhold til andre dagligvarekæder.
Om Loyalty Group BrancheIndex 2024
Loyalty Group hjælper virksomheder med at øge indtjeningen gennem et øget fokus på kundeloyalitet. Loyalty Group har mere end 20 års erfaring med at analysere og udvikle kundeloyalitet i stort set alle typer af brancher.
Loyalty Groups årlige brancheundersøgelse for dagligvarebutikker, BrancheIndex, afdækker danskernes loyalitet og tilfredshed over for deres dagligvarekæde. Undersøgelsens spørgsmål afsøger kundernes loyalitet, tilfredshed og holdninger til deres dagligvarer.
Undersøgelsens deltagere har i august 2024 besvaret et online spørgeskema. I alt har 3.817 danske dagligvarekunder besvaret undersøgelsen.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med over 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Dagrofa vil gro sig større og stærkere for at vinde mere af markedet5.12.2024 11:30:03 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa skruer op for ambitionerne med en ny offensiv strategi. Med øget fokus blandt andet på det lokale, på danske kvalitetsvarer og nemme måltidsløsninger har fødevarekoncernen Dagrofa skabt en strategi, der bygger på innovation og fællesskab. Strategien ”Gro’27 – vækst på vores måde” indebærer en investering på mere end 1,3 mia. kr. over de kommende tre år.
SPAR åbner nyt supermarked i Esbjerg2.12.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Den 5. december åbner SPAR et helt nyt supermarked på Strandby Kirkevej. Købmand, Michael Tangaa, inviterer til den officielle åbning af det nye supermarked i Esbjerg Ø. Han vil være borgernes foretrukne supermarked med fokus på nærhed, et bredt udvalg af de varer, kunderne efterspørger, og han vil gøre butikken til et samlingspunkt for beboerne i lokalområdet.
Velkendt ansigt bliver ny købmand i MENY Skanderborg29.11.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Når MENY Skanderborg får ny købmand, er det et velkendt ansigt, der står klar til at tage stafetten videre. Butikschefen Ruhullah Niazi bliver nu officielt købmand, når Peter Palmby rykker videre til nye udfordringer i Grenå.
Stor indsats for sikkerheden sikrer Dagrofa Logistik årets Arbejdsmiljøpris26.11.2024 16:09:29 CET | Pressemeddelelse
Takket være en intensiv og fokuseret indsats, har Dagrofa Logistik reduceret antallet af arbejdsulykker markant de senere år. Det belønner Arbejdsmiljørådet nu med Arbejdsmiljøprisen 2024.
Dagrofa føjer nyt navn til koncernledelsen26.11.2024 10:30:50 CET | Pressemeddelelse
I forbindelse med næste strategiperiode ønsker ledelsen i Dagrofa at knytte forretningsudvikling tættere til koncernledelsen. Det betyder, at koncernens ledelse får tilføjet chef for Forretningsudvikling og Markedsanalyse, Charlotte Gerner Kunnerup, som ved samme lejlighed forfremmes til direktør.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum