Ny undersøgelse: MENY vinder for bedste produktkvalitet og økologi og fortsætter sin fremmarch som danskernes madmarked
Når det handler om, hvem kunderne mener er den bedste dagligvarebutik, så vinder MENY-kæden fortsat frem i Danmark. I en stor undersøgelse af danskernes opfattelse af supermarkederne, vinder kæden på produktkvalitet og økologi, og går frem på alle parametre, endda mærkbart frem på nogle områder.

MENY er landets bedste supermarked, når det kommer til at have den bedste produktkvalitet og til at tilbyde økologi. Samtidig vinder kæden på områderne kød og pålæg, fisk og skaldyr samt kolonialvarer. Helt overordnet vurderer danskerne også, at MENY er den mest attraktive supermarkedskæde.
Det viser Loyalty Groups store årlige undersøgelse af dagligvarehandlen – Loyalty Group BrancheIndex 2024 blandt 3.817 danske kunder.
“Selv om vi sidste år klarede os flot og var Danmarks næst stærkeste supermarkedsbrand, vurderet af kunderne, så vil vi altid gøre det bedre i Danmarks Madmarked MENY. Jeg er utrolig stolt af alle købmænd og MADarbejdere i vores 116 butikker som hver dag, med et smil, servicerer vores kunder. Vi går ydmygt, men ambitiøst til opgaven som nummer to, men vi nærmer os, og den her fremgang er vi utroligt stolte af,” siger Richo Boss, kædedirektør i MENY.
Supermarkedskæden MENY vinder igen i år kategorierne “Produktkvalitet” og “Økologi”, og danskerne vurderer, at MENY er bedst på “Kød og pålæg”, “Fisk og skaldyr” samt “Kolonialvarer”.
Om udviklingen siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group: ”Meny går igen frem i årets undersøgelse, så afstanden op til nummer et mindskes og mindskes, og kæden placerer sig på andenpladsen med kun to point op til Rema 1000. MENYs fremgang de seneste tre år viser, at danskerne også ønsker et endnu bredere sortiment med dertilhørende høje niveau af kundebetjening – og at vi er villige til at betale for service, delikatesse, frisk fisk og skaldyr. De har løftet arven fra Irma fint, og det bliver spændende at følge MENYs resultater i de kommende år.”
Richo Boss glæder sig over at være bedst på disse områder, men han hæfter sig særligt ved to andre områder, hvor MENY er gået markant frem nemlig på “Værdi for pengene” og “Samfundsansvar.
“Det betyder ganske enkelt, at kunderne er begyndt at se, hvad vi gør. De kan se, at vi arbejder med prisprogrammer som vores Hverdagspris, og de kan se, at vi ikke sidder på vores hænder, når det gælder økologi, miljø og ansvarlighed. Vi vil fortsætte vores fokus på at vise kunderne, at vi giver god værdi for pengene. Det vil vi gøre med konkurrencedygtige priser og gode tilbud. Vores Danske Madskatte, som blev introduceret i år, har også et stort fokus på økologi, innovation og bæredygtighed, og jeg vil gerne sige en stor tak til vores kunder, til danskerne, over, at de belønner os for det,” siger Richo Boss.
Kædedirektøren er heller ikke i tvivl om, hvor hans fortsatte fokus vil være. MENY vil videreføre deres prioritering på god produktkvalitet samt faguddannede og serviceorienterede medarbejdere.
Fakta
MENY har vundet følgende områder i Loyalty Group BrancheIndex 2024:
"Produktkvalitet" samlet vinder med bedste gennemsnit.
Produktkvalitet vinder områderne: "Kød og pålæg", "Fisk og skaldyr" og “Kolonialvarer.”
Økologi: "Jeg opfatter, at min primære dagligvarekæde har økologiske varer af en tilfredsstillende kvalitet". “Min primære dagligvarekæde fører en tilfredsstillende mængde af økologiske varer.”
Attraktiv: Alt taget i betragtning, hvor attraktiv finder du din primære dagligvarekæde i forhold til andre dagligvarekæder.
Om Loyalty Group BrancheIndex 2024
Loyalty Group hjælper virksomheder med at øge indtjeningen gennem et øget fokus på kundeloyalitet. Loyalty Group har mere end 20 års erfaring med at analysere og udvikle kundeloyalitet i stort set alle typer af brancher.
Loyalty Groups årlige brancheundersøgelse for dagligvarebutikker, BrancheIndex, afdækker danskernes loyalitet og tilfredshed over for deres dagligvarekæde. Undersøgelsens spørgsmål afsøger kundernes loyalitet, tilfredshed og holdninger til deres dagligvarer.
Undersøgelsens deltagere har i august 2024 besvaret et online spørgeskema. I alt har 3.817 danske dagligvarekunder besvaret undersøgelsen.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med over 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Lagkagehuset indgår omfattende partnerskab med Dagrofa: trecifret millionaftale med Dagrofa Foodservice og 10 nye butikker i MENY8.5.2025 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Lagkagehuset har underskrevet deres hidtil største samarbejdsaftale. Valget er faldet på fødevarekoncernen Dagrofa. Fremover skal Dagrofa Foodservice levere fødevarer til bagerkædens 108 danske butikker, og bagerkæden udbygger MENY-samarbejdet med yderligere 10 shop-in-shop-butikker og en fælles ambition om at løfte den danske madscene.
SPAR styrker lokal indsats for en renere natur – nu kan kunderne også være med29.4.2025 07:15:00 CEST | Pressemeddelelse
For syvende år i træk støtter supermarkedskæden SPAR op om Ren Natur, hvor lokale borgere indsamler affald i naturen. Foreninger henter penge til klubkassen ved at deltage, og som noget nyt kan private også låne indsamlingskit i butikken og hjælpe med at holde Danmark rent.
Aarstiderne er flyttet ind i de første MENY-butikker25.4.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aarstidernes lækre økologiske produkter har været at finde i de første MENY-butikker siden dagene op til påske. Salget oversteg forventningerne, og senere på året kommer alle MENY-butikker til at føre en lang række af Aarstidernes egne varer samt selvfølgelig frugt og grønt.
Dagrofa: Danskerne skruede op for både lam og kylling i påsken24.4.2025 11:24:10 CEST | Pressemeddelelse
En ny opgørelse fra fødevarekoncernen Dagrofa viser, at klassikere som lam og kylling fortsat i høj grad finder vej til danskernes påskebord – uanset om påskefrokosten er blevet indtaget derhjemme eller på restaurant.
Aarstiderne er flyttet ind i MENY Nærum24.4.2025 07:10:00 CEST | Pressemeddelelse
I dagene op til påske kunne kunderne i MENY Nærum møde Aarstidernes lækre økologiske produkter i deres supermarked. Butikken er blandt de første MENY-butikker, som kan præsentere disse lækre kvalitetsvarer for sine kunder. Senere på året flytter Aarstiderne ind i alle landets 116 MENY-butikker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum