BESTSELLER indfører bæredygtighedsbonus for alle medarbejdere
Den danske modevirksomhed BESTSELLER vil accelerere sin omstilling. Derfor indfører virksomheden nu en række bonusmål, der er relateret til virksomhedens arbejde med bæredygtighed, med den hensigt at motivere alle medarbejdere til at bidrage til at omstille forretningen.
For første gang i BESTSELLERs historie har virksomheden sat en række bonusmål for alle medarbejdere på tværs af brands og stabsfunktioner, gældende fra 2025. Det nye initiativ har til formål at motivere og accelerere arbejdet med at transformere modebranchen og indfri de ambitioner, BESTSELLER har.
– Vores kommercielle succes bliver nødt til at gå hånd i hånd med vores ansvar for cirkulær økonomi og bæredygtighed. Vi erkender, at vi stadig har et stort arbejde foran os, hvis vi skal lykkes med at transformere vores forretning og vores branche, som vi ønsker. Derfor vi introducerer vi nu en kollektiv bæredygtighedsbonus på tværs af BESTSELLER. Vi står over for en udfordring, der kræver en fælles indsats – og forhåbentlig også en fælles belønning, fortæller Anders Holch Povlsen, administrerende direktør og ejer af BESTSELLER.
Særlige fokusområder
Til en start bliver det med et særligt blik på at accelerere en række af de 2025-mål, BESTSELLER har sat og i de seneste år arbejdet henimod.
De kollektive bonusmål, der er gældende i 2025, skal medvirke til, at BESTSELLER når en række mål indenfor materiale- og leverandørsamarbejder, som alle hører til centrale kerneområder i modevirksomheden.
Såfremt målene nås inden udgangen af 2025, vil alle BESTSELLER-medarbejdere modtage en bonus svarende til en uges løn. Tilsvarende vil de indførte, bæredygtighedsmål, og indfrielsen heraf, blive en komponent i aflønningen af BESTSELLERs øverste ledelse.
Dette er første skridt og læring i at inkludere bæredygtighed direkte i incitamentsmodeller i BESTSELLER.
En fælles indsats
De nye bonusmål kommer også med en erkendelse af, at man har brug for at accelerere indsatsen både på kort og lang sigt.
Selvom flere af virksomhedens målsætninger er nået, såsom at BESTSELLER har reduceret sin egen, direkte CO2-udledning med over 80 procent, er der behov for at sætte ekstra fart på udviklingen. Særligt indenfor den udledning, der er i det såkaldte Scope 3. Det kræver en samlet indsats fra medarbejdere på tværs af design, indkøb, salg og logistik mfl., hvorfor det også er alle medarbejdere, som vil modtage bonussen, såfremt man lykkes med at nå målene.
Om BESTSELLER
- BESTSELLER er en familieejet, dansk modevirksomhed, som blev grundlagt af Holch Povlsen-familien i 1975.
- Virksomhedens portefølje tæller mere end 20 mærker, herunder JACK & JONES, ONLY og NAME IT.
- Produkterne sælges i cirka 70 lande i Europa, Asien, Nordamerika, Sydamerika, Oceanien og Mellemøsten, samt globalt gennem online platforme.
- BESTSELLERs globale forsyningskæde inkluderer mere end 400 leverandører, og produkterne produceres på mere end 800 fabrikker, som beskæftiger over 700.000 mennesker i 29 lande.
- For at begrænse emissioner fra forsyningskæden arbejder BESTSELLER tæt sammen med sine producenter om at sætte mål for at reducere udledning af drivhusgasser og skifte til vedvarende energiløsninger.
- I 2022 præsenterede BESTSELLER et initiativ, som tilbyder tekstilproducenter i Bangladesh en finansieringsmodel, der gør det muligt at investere i solcelleanlæg på deres fabrikstage.
- I 2023 gav BESTSELLER tilsagn om at investere 700 mio. kr. i en vindpark i Bangladesh, som Copenhagen Infrastructure Partners arbejder på at etablere.
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter nært partnerskab med lang, ny aftale15.11.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter deres 10 år lange samarbejde med en ny fireårig aftale. Med aftalen, der er den længste, de to organisationer har indgået til dato, vil Aarhus Motion og BESTSELLER løfte det populære halvmaraton i Aarhus’ gader og fortsætte den kollektive løbefest, som i år var totalt udsolgt.
BESTSELLERs Olympiske Håb 2024: Her er de nominerede28.10.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
De tre nominerede til BESTSELLERs Olympiske Håb 2024 er fundet. Prisen uddeles hvert år til en atlet, der forventes at kunne sætte sit præg på fremtidens olympiske eller paralympiske lege. Vinderen kåres til Sport 2024-showet den 4. januar 2024.
BESTSELLER investerer i fremtiden trods udfordrende marked11.10.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
BESTSELLERs seneste regnskabsår 2023-2024 blev påvirket af sværere betingelser i modeindustrien. Alligevel lykkedes det den danske modevirksomhed at sikre et tilfredsstillende resultat og samtidig investere i en række initiativer, der har til formål at accelerere virksomhedens udvikling og omstilling.
ONLY fordobler mængden af Afrikansk økologisk bomuld2.10.2024 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Siden 2023 har BESTSELLER-brandet ONLY mere end fordoblet mængden af økologisk bomuld, der købes fra afrikanske landmænd. Firmaet vil i de kommende år øge sine investeringer i foretrukne materialer, der er afgørende for modebranchens omstilling.
BESTSELLER klæder de danske atleter på ved sommerens OL og PL i Paris19.6.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske hold drager mod Paris til sommer, bliver det iklædt dansk design fra BESTSELLER-mærkerne JACK & JONES og VERO MODA. Det er femte gang i træk, at modevirksomheden designer og leverer den officielle OL/PL-kollektion.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum