BESTSELLER indfører bæredygtighedsbonus for alle medarbejdere
Den danske modevirksomhed BESTSELLER vil accelerere sin omstilling. Derfor indfører virksomheden nu en række bonusmål, der er relateret til virksomhedens arbejde med bæredygtighed, med den hensigt at motivere alle medarbejdere til at bidrage til at omstille forretningen.

For første gang i BESTSELLERs historie har virksomheden sat en række bonusmål for alle medarbejdere på tværs af brands og stabsfunktioner, gældende fra 2025. Det nye initiativ har til formål at motivere og accelerere arbejdet med at transformere modebranchen og indfri de ambitioner, BESTSELLER har.
– Vores kommercielle succes bliver nødt til at gå hånd i hånd med vores ansvar for cirkulær økonomi og bæredygtighed. Vi erkender, at vi stadig har et stort arbejde foran os, hvis vi skal lykkes med at transformere vores forretning og vores branche, som vi ønsker. Derfor vi introducerer vi nu en kollektiv bæredygtighedsbonus på tværs af BESTSELLER. Vi står over for en udfordring, der kræver en fælles indsats – og forhåbentlig også en fælles belønning, fortæller Anders Holch Povlsen, administrerende direktør og ejer af BESTSELLER.
Særlige fokusområder
Til en start bliver det med et særligt blik på at accelerere en række af de 2025-mål, BESTSELLER har sat og i de seneste år arbejdet henimod.
De kollektive bonusmål, der er gældende i 2025, skal medvirke til, at BESTSELLER når en række mål indenfor materiale- og leverandørsamarbejder, som alle hører til centrale kerneområder i modevirksomheden.
Såfremt målene nås inden udgangen af 2025, vil alle BESTSELLER-medarbejdere modtage en bonus svarende til en uges løn. Tilsvarende vil de indførte, bæredygtighedsmål, og indfrielsen heraf, blive en komponent i aflønningen af BESTSELLERs øverste ledelse.
Dette er første skridt og læring i at inkludere bæredygtighed direkte i incitamentsmodeller i BESTSELLER.
En fælles indsats
De nye bonusmål kommer også med en erkendelse af, at man har brug for at accelerere indsatsen både på kort og lang sigt.
Selvom flere af virksomhedens målsætninger er nået, såsom at BESTSELLER har reduceret sin egen, direkte CO2-udledning med over 80 procent, er der behov for at sætte ekstra fart på udviklingen. Særligt indenfor den udledning, der er i det såkaldte Scope 3. Det kræver en samlet indsats fra medarbejdere på tværs af design, indkøb, salg og logistik mfl., hvorfor det også er alle medarbejdere, som vil modtage bonussen, såfremt man lykkes med at nå målene.
Om BESTSELLER
- BESTSELLER er en familieejet, dansk modevirksomhed, som blev grundlagt af Holch Povlsen-familien i 1975.
- Virksomhedens portefølje tæller mere end 20 mærker, herunder JACK & JONES, ONLY og NAME IT.
- Produkterne sælges i cirka 70 lande i Europa, Asien, Nordamerika, Sydamerika, Oceanien og Mellemøsten, samt globalt gennem online platforme.
- BESTSELLERs globale forsyningskæde inkluderer mere end 400 leverandører, og produkterne produceres på mere end 800 fabrikker, som beskæftiger over 700.000 mennesker i 29 lande.
- For at begrænse emissioner fra forsyningskæden arbejder BESTSELLER tæt sammen med sine producenter om at sætte mål for at reducere udledning af drivhusgasser og skifte til vedvarende energiløsninger.
- I 2022 præsenterede BESTSELLER et initiativ, som tilbyder tekstilproducenter i Bangladesh en finansieringsmodel, der gør det muligt at investere i solcelleanlæg på deres fabrikstage.
- I 2023 gav BESTSELLER tilsagn om at investere 700 mio. kr. i en vindpark i Bangladesh, som Copenhagen Infrastructure Partners arbejder på at etablere.
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Tysk teknologi får støtte fra BESTSELLER til at avancere genanvendelse af polyester20.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Investeringen fra BESTSELLER følger en omfattende bevilling fra EU, som sikrer, at tyske matterr nu er et stort skridt nærmere deres kommende fabrik, der skal skalere genanvendelsesmulighederne for polyester. Det strategiske partnerskab med matterr sker som led i BESTSELLERs løbende investeringer i udviklingen af fremtidens materialer.
Erfaren finansprofil til BESTSELLER18.8.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Line Andrea Fandrup tiltræder som ny CFO i BESTSELLER. Hun kommer med solid erfaring fra bl.a. A.P. Møller-Mærsk, ROCKWOOL, Novozymes og senest NKT, hvor hun siden 2020 har været Group CFO. I BESTSELLER får Line Andrea Fandrup ansvaret for at styrke og udvikle modevirksomhedens finansielle fundament i en tid med store investeringer og ambitiøse vækstmål.
CFO-skifte i BESTSELLER efter otte år med vækst og forandring12.8.2025 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter otte år fratræder CFO Thomas Børglum Jensen sin stilling i BESTSELLER.
BESTSELLER investerer i avanceret, automatiseret tøjproduktion11.8.2025 14:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Amerikanske Softwear Automation, der har udviklet teknologi til automatiseret tøjproduktion, sikrer 20 millioner dollars i ny investeringsrunde ledet af den familieejede modevirksomhed BESTSELLER.
BESTSELLERs jubilæum markeres med 50 millioner til 50 organisationer3.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I anledningen af modevirksomhedens 50-års jubilæum donerer BESTSELLER Foundation 50 millioner kroner til udenlandske og danske organisationer. Herhjemme sikrer det blandt andet, at BørneMobilen kommer tilbage på vejene, støtte til sårbare grupper og til naturen, mens Københavns nye hospital får en indendørs kunsthave.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum