Mirakel i Murcia? Landsholdet er underdogs mod Spanien, men Danske Spils kunder bakker op

Kombinationen af høje odds på dansk sejr og en stor opbakning hos danskerne kan gøre aftenens landskamp mod Spanien til en indbringende affære for kunderne hos Danske Spil.

Danske Spils kunder tror på en usandsynlig og sjælden sejr over Spanien lørdag aften.

Indrømmet, det danske landshold er klokkeklare underdogs i aftenens landskamp mod de spanske europamestre i Nations League. Men det har ikke forhindret den fodboldglade del af befolkningen i at tro på overraskelsen. Danskerne tror på et usandsynligt mirakel i Murcia i aften, og således tror 55% af Danske Spils Oddset-kunder på en dansk sejr, mens kun 20% har Spanien som vinder.

”Spanien har helt objektivt set det suverænt bedste hold, og så varmer det at se, hvor stor opbakning det danske landshold har blandt vores kunder. Opbakningen har selvfølgelig noget at gøre med, at vi har relativt høje odds på en dansk sejr, men det handler også om, at holdet igen er ved at få rigtigt godt fat i befolkningen. Vi kan mærke, at det begynder at summe igen, og at danskerne er klar til igen at tage de rød-hvide briller på og spænde vikingehjelmen,” siger Mathias Reimer Larsen, der arbejder som oddssætter for Oddset hos Danske Spil.

Over en million til danskerne ved rød-hvid sejr
Han fortæller, at kombinationen af et højt odds og stor opbakning potentielt kan gøre det til en indbringende aften for danskerne, hvis altså landstræner Lars Knudsens tropper går hen og overrasker i Murcia i aften.

”Det er svært at sige præcist hvor meget, danskerne vinder på en dansk sejr, da mange først spiller lige op til kampstart, men vi forventer lige nu, at vi skal udbetale på den gode side af 1 million kroner til danskerne, hvis Knudsens tropper besejrer overmagten i aften,” siger Mathias Reimer Larsen.

Inden Danske Spil må til lommerne for at finde de store gevinster frem, skal det siges, at det kun er sket to gange i historien, at Danmark har slået Spanien i herrefodbold.

I 1993, hvor Flemming Povlsen scorede kampens enlige mål i en VM-kvalifikationskamp i Parken, og derudover i Sepp Pionteks bare femte landskamp i 1979. Der vandt vi 3-1 i en venskabskamp på et mål af Jens Jørn Bertelsen og to af en 22-årig komet ved navn Preben Elkjær.

PresseafdelingenKontakt vores presseafdeling

Ring til vores pressetelefon for mere information eller flere kommentarer på tlf.: 3085 1785

Tlf:30851785kommunikation@danskespil.dk