VS Automatic modtager for syvende gang i træk CSRpeople-mærket

I denne måned modtog VS Automatic A/S et anerkendende skulderklap fra HORSENS ALLIANCEN i form af CSRpeople-mærket 2025. Den horsensianske elinstallatør er en del af de 165 virksomheder, som i år har fået tildelt mærket – de har alle det til fælles, at de udviser særlig social ansvarlighed.

Torben Steffensen glæder sig over skulderklappet

En god hverdag er fundamentet for et godt liv, men desværre kan rammerne let smuldre. Dette forsøger Torben Steffensen at forebygge gennem virksomhedens socialt ansvarlige initiativer.

Derfor er VS Automatic nu – for syvende gang i træk – blevet tildelt CSRpeople-mærket.

”Vi har det naturligvis som en prioritet, at man skal have det godt, når man går på arbejde. Arbejdet er så stor en del af livet, så hvis man ikke trives der, er der ingen grund til at tage afsted om morgenen,” siger Torben Steffensen.

CSRpeople-mærket bygger på socialt bæredygtige initiativer inden for tre områder: at hjælpe personer på kanten af arbejdsmarkedet, at opbygge og vedligeholde trivsel blandt medarbejdere og at give en håndsrækning til udsatte unge mennesker. Dette er mærkesager for VS Automatic, ifølge direktør Torben Steffensen.

”Der skal være plads til alle på arbejdsmarkedet – og man skal have det godt.”

Udmærker sig inden for alle tre fokusområder

VS Automatic opfylder de sociale CSR-kriterier inden for flere forskellige områder. Virksomheden er bl.a. en del af Jobtaskforcen og NExTWORK. Førstnævnte organisation sørger for, at virksomheder udvikler nye metoder til at omfavne alle mennesker, så de kan få en plads på arbejdsmarkedet. NExTWORK giver unge i Horsens mulighed for at lande praktikaftaler med virksomheder, så de f.eks. kan prøve kræfter med en hverdag hos VS Automatic.

Ydermere er en af virksomhedens nyuddannede elektrikersvende blevet en del af et ambassadørkorps, som er sat i verden af Dansk El-Forbund og TEKNIQ Arbejdsgiverne. Formålet er at informere og inspirere andre unge til at vælge et job som elektriker.

CSRpeople-mærket er blevet uddelt i alt syv gange, så VS Automatic har pladen fuld. For at fortsætte i denne stime ansætter virksomheden personer i flexjob, løntilskudsstillinger og voksenlære. Samtidig har en lang række praktikanter i tidens løb haft deres daglige gang hos elinstallatøren i Horsens.

Bedre ansættelsesvilkår er vigtigere end frosset Arne-pension3.10.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

På det seneste har der været stor debat om pensionsalderen og særligt spørgsmålet om tidlig tilbagetrækning. Mette Frederiksens udmelding om fortsat stigende pensionsalder vækker bekymring blandt mange faggrupper, herunder Dansk El-forbund. Torben Steffensen, direktør hos VS Automatic, mener ikke, at det er et spørgsmål om tidlig tilbagetrækning og frysning af Arne-pension. I stedet skal forbedring af ansættelsesforhold være i fokus