Norlys advarer kunderne: Falske sms’er florerer igen
En ukendt afsender udgiver sig i øjeblikket for at være Norlys og truer med lukning af strømmen. SMS’erne er falske, og Norlys har politianmeldt sagen.
Norlys’ kundeservice har lige nu ekstra travlt på telefonerne, fordi en lang række kunder lige nu modtager sms’er fra nogen, der udgiver sig for at være Norlys. Altså såkaldte phishing-sms’er.
- Siden telefonerne åbnede i morges, har vi haft kø, og langt størstedelen af kaldene kommer fra kunder, der har fået den her sms, som truer med, at vi lukker for strømmen, hvis ikke de betaler en falsk faktura, som der er et direkte link til. Vi har politianmeldt sagen og opfordrer vores kunder til at slette sms’erne, siger Jess Bech, der er privatkundechef i Norlys’ energiforretning.
Phishing-sms’erne er meget virkelighedstro, også fordi Norlys faktisk sender kunder, der har ubetalte energiregninger en venlig påmindelse per sms. Norlys linker dog aldrig til regningen i selve sms’en, men beder blot kunden betale den regning, vedkommende allerede har modtaget.
Kunder, der er kommet til at trykke på linket, opfordres til at kontakte politiet.
Det er ikke mere end et par måneder siden, at Norlys sidst oplevede, at der florerede en lignende phishing-kampagne.
- Vi er selvfølgelig ærgerlige over, at Norlys’ navn og logo endnu engang bliver misbrugt til svindel. Sms’erne, der er i omløb i øjeblikket, ligner til forveksling dem, som vi også oplevede, at mange af vores kunder modtog i sommer. Jeg kan kun opfordre vores kunder til generelt at være kritiske, inden de klikker på links i både mails og sms’er, siger Jess Bech.
Er man i tvivl om, om man har en ubetalt regning hos Norlys, kan man altid se et overblik over sine regninger på mit.norlys.dk og tjekke sin netbank eller betalingsservice.
Nøgleord
Kontakter
Michelle HaldPressechefNorlys
Tlf:+45 7210 8354michal@norlys.dkThomas Klose JensenPresserådgiverNorlys
Tlf:+45 7210 8354jthoma@norlys.dkBilleder
Om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi er ejet af flere end 800.000 andelshavere og leverer energi, ladestandere, tv, internet, og mobiltelefoni til danskerne.
Vi ejer landets største elnet, landets største fibernet og via vores ejerskab af Telia Danmark halvdelen af landets største mobilnet. Derudover ejer vi aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading og den grønne, cirkulære industripark Greenlab, samt halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Vores 4.600 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København kæmper for et grønt og digitalt Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Nu åbner Experimentarium-oplevelse på den første af Norlys’ ladeparker7.10.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
12. oktober åbner ”Jagten på den gode energi” – en interaktiv oplevelse, som Experimentarium har udviklet til Norlys’ ladeparker. Åbningen markeres med lynladning til 0 kr. ved ladeparken syd for Odense.
Med BESTSELLER-aftale runder Norlys 2.500 ladeudtag ved virksomheder7.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Flere virksomheder opstiller ladestandere, som medarbejderne kan bruge i løbet af arbejdsdagen. Det gør skiftet til elbil mere tilgængeligt for dem, der ikke kan lade bilen derhjemme.
Norlys ændrer ledelsen i kundeforretningen24.9.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For at styrke integrationen af Telia Danmark og vende en negativ udvikling i Norlys’ internet- og tv-forretning ændrer Norlys ledelsen af selskabets kundeforretning, Norlys A/S, hvor Ulf Lund tager over som midlertidig direktør. Fokus bliver at skabe et fremtidssikret teleområde, mens energiforretningen fastholdes som et selvstændigt selskab.
30 millioner til bæredygtige projekter: Deadline for ansøgninger til Norlys Vækstpulje nærmer sig23.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Siden 2020 har Norlys Vækstpulje støttet innovative tiltag og aktiviteter, der bidrager til det lokale fællesskab og en grøn og digital samfundsudvikling, med mere end 200 mio. kr.
Norlys accepterer bødeforlæg for upræcis markedsføring5.9.2024 08:14:49 CEST | Pressemeddelelse
Energi- og telekoncernen Norlys har valgt at afslutte en sag hos Forbrugerombudsmanden ved at acceptere et bødeforlæg. Forbrugerombudsmanden mener, at Norlys i en periode har haft et vildledende budskab på selskabets hjemmeside, hvor der stod, at man som kunde i Norlys’ energiforretning kunne opnå en rabat på forsikringer på op til 15 procent, hvis man samlede dem hos en af Norlys’ samarbejdspartnere. Forbrugerombudsmanden lægger vægt på, at man også kunne opnå en mindre samlerabat uden at være kunde hos Norlys, hvilket Norlys ifølge Forbrugerombudsmanden også burde have nævnt på hjemmesiden. - I bagklogskabens klare lys ville vi gerne have formuleret os mere præcist, men det er vigtigt for mig at sige, at vi ikke har haft nogen intention om at vildlede, og jeg kan kun beklage, hvis det har kunnet opfattes sådan. Så snart vi blev opmærksomme på synspunktet, tilrettede vi budskabet, siger Mads Brøgger, der er direktør for Norlys’ energiforretning. Der er 290 kunder, der har benyttet til
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum