Magasin du Nord

Magasin åbner i Rosengårdcentret

Til Black Friday kan Rosengårdcentret i Odense glæde sig over endnu en stor åbning – nemlig Magasin, som slår dørene op til en lokal forretning i Danmarks største shoppingcenter.

Magasin sætter turbo på åbningen af nye, lokale forretninger og slår inden længe dørene op til endnu en på Fyn. Magasin åbner i Rosengårdcentret til Black Friday og markerer endnu et spændende skridt i stormagasinets mission om at komme tættere på kunderne, og skabe unikke, lokale shopping-oplevelser.

"Vi er utroligt glade for at kunne åbne vores anden ’Small Store’ forretning i Rosengårdcentret. ’Small Store’-konceptet har givet os mulighed for at bringe Magasin endnu tættere på kunderne, og vi tror på, at kombinationen af mindre forretninger, stormagasiner og en robust e-commerce platform danner rammen for fremtidens stormagasin,” fortæller Frederik G.G.G. Nielsen, Retail Director i Magasin

Den mere end 700 kvadratmeter store forretning i Rosengårdcentret kommer til at tilbyde et særligt udvalgt sortiment inden for mode, skønhed og boligtilbehør, ligesom det vil være muligt at tilgå Magasins fulde sortiment online direkte i forretningen.

Rosengårdcentret er en ideel placering

Rosengårdcentret er Danmarks største shoppingcenter med over 150 butikker og mere end 25 spisesteder, hvilket gør centret til en populær destination. Det velbesøgte center forener shopping og oplevelser, og tiltrækker både lokale og besøgende langvejs fra, og det er ifølge Frederik G.G.G. Nielsen de perfekte rammer for Magasin.

”Rosengårdcentret er et knudepunkt for shopping i Odense og på Fyn, og deres centrale placering og store kundegrundlag gør det til en enormt attraktiv placering for Magasin. At vi nu kan åbne vores anden forretning på Fyn er en stor milepæl for Magasin, og vi glæder os meget til være en del af Rosengårdcentret, som vi ser har stor opbakning og et godt og levende detailliv,” lyder det fra Frederik G.G.G. Nielsen.

Rosengårdcentrets direktør, Casper Bach Andersen, ser også frem til den snarlige åbning af Magasin, som han mener vil bidrage positivt til centret:

”Jeg er meget begejstret for, at det er lykkedes at tiltrække så stærkt et brand som Magasin til Rosengårdcentret. Vi er i konstant positiv udvikling og søger hele tiden at skabe det bedste og mest attraktive miks af butikker. Og det bliver endnu stærkere nu med Magasin, som vil passe fantastisk ind i Rosengårdcentret,” fortæller Casper Bach Andersen.

Satser på lokale kræfter og synergi mellem forretninger

Magasin har allerede en veletableret tilstedeværelse i Odense midtby med sit stormagasin i Vestergade. Og Frederik G.G.G. Nielsen er ikke i tvivl om, at der er plads til én mere"Vi tror helt bestemt på, at der er plads til mere end én Magasin-forretning i Odense. Når vi placerer os de rigtige steder, hvor kundetilstrømningen er stor, skaber det en synergieffekt mellem vores forretninger. Vi kommer til at understøtte hinanden både i forhold til salg, oplevelser og medarbejdere."

Magasins åbning understreger også deres dedikation til at udvide med lokale, tilgængelige forretninger, der supplerer de eksisterende stormagasiner.

"For os er det en stor strategisk satsning at være til stede i både bymidten og i Rosengårdcentret, men det viser vores stærke engagement i Odense og vores tro på, at vi kan levere en shopping-oplevelse, som kunderne vil elske," tilføjer Frederik G.G.G. Nielsen.

Magasin forventer at kunne løfte sløret for yderligere placeringer af mindre, lokale forretninger i nær fremtid, som en del af deres overordnede strategi om at være tættere på kunderne og tilbyde en personlig, lokal shopping-oplevelse.

Om Magasin du Nord

Magasin er en ikonisk kæde af stormagasiner med rødder tilbage til 1868 og driver i dag otte fysiske forretninger og webshop i Danmark samt onlineforretning i både Sverige og Norge. Kendt for sin unikke shopping-oplevelse og store fokus på service og kvalitet, tilbyder Magasin et bredt sortiment indenfor fashion, beauty og design.

Følg pressemeddelelser fra Magasin du Nord

Flere pressemeddelelser fra Magasin du Nord