Emirates' flagskib A380 vender tilbage til Københavns Lufthavn

Den 1. januar 2025 vender Emirates' flagskib A380, verdens største passagerfly, tilbage til Københavns Lufthavn. A380'eren er eftertragtet af kunderne – blandt andet på grund af den eksklusive oplevelse ombord. Med den øgede sædekapacitet får Emirates' kunder nu større fleksibilitet og endnu flere rejsemuligheder.

Verdens største passagerfly, Airbus 380, er tilbage i Københavns Lufthavn fra den 1. januar 2025.
  • Fra den 1. januar 2025 vil Emirates, som det eneste internationale luftfartsselskab, betjene passagerer fra Københavns Lufthavn med sin ikoniske A380’er.

• Med øget sædekapacitet bliver det muligt at imødekomme efterspørgslen og give danskerne flere rejsemuligheder, heriblandt i vinterferien.

København d. 8. oktober 2024:
Emirates meddeler i dag, at man optrapper sine ruter med tilbagekomsten af det ikoniske A380-fly til København fra den 1. januar 2025. Som verdens største internationale luftfartsselskab er Emirates de eneste, der betjener den danske hovedstad med det unikke dobbeltdækker-fly. Den øgede sædekapacitet giver kunderne mere fleksibilitet og endnu flere rejsemuligheder.

Emirates' daglige A380-flyvning til København vil tilbyde passagerne 58 lie-flat sæder på Business Class og 557 rummelige sæder på Economy Class. Flyvning EK 152 afgår fra Københavns Lufthavn kl. 14:45 og ankommer i Dubai kl. 00:10 lokal tid. Returflyvningen, EK 151, afgår fra Dubai kl. 08:30 og ankommer i København kl. 12:30 lokal tid.

"Vi er meget glade for endelig at kunne fortælle, at vores ikoniske A380'er vender tilbage til København i det nye år. Vi ser frem til igen at kunne tilbyde vores kunder uovertrufne rejseoplevelser og de unikke produkter og services, som vores A380'er er kendt for. Med mere end 43 procent flere sæder vil vores kunder få mulighed for større fleksibilitet og endnu flere rejsemuligheder, for eksempel til Australien, Bali, Mauritius eller Sydafrika, med et kort flyskift i Dubai. Der skal lyde et stor tak til vores partnere – og til alle vores kunder: Velkommen tilbage ombord!" siger Morten Balk, landechef for Emirates i Danmark.

Verdensklasse rejseoplevelse
Emirates lancerede første gang A380-flyvninger til København tilbage i 2015. I dag er luftfartsselskabet den største operatør af Airbus A380 med en flåde på 116 fly.

Emirates' A380'er er eftertragtet af kunderne på grund af den eksklusive oplevelse ombord, som blandt andet inkluderer rummelige, stille kabiner og unikke faciliteter, såsom Onboard Lounge.

Rejs til over 140 destinationer
Med Emirates kan passagererne opleve den varme gæstfrihed fra det multinationale kabinepersonale, der repræsenterer over 170 nationaliteter – ligesom de kan nyde regioninspirerede gourmetretter. Derudover tilbyder Emirates' det prisvindende underholdningssystem ombord – ice – som byder på 6.500 kanaler med de bedste film, tv-shows, live-tv, podcasts og musik, inklusive dansk indhold.

Emirates' globale netværk med over 140 destinationer giver danske kunder mulighed for et væld af videre forbindelser til Asien, Det Indiske Ocean, Mellemøsten, Afrika og Australien.

Fakta om Emirates Airbus A380:

• I dag har Emirates en flåde af 116 A380’ere.
  • Emirates A380 med Economy Class og Business Class har en samlet sædekapacitet til 615 passagerer.
  • Hvert A380 fly har 24 kabineansatte og to kabineassistenter ombord.
  • Flere end 23.000 kabineansatte og 1.500 piloter er specialuddannede til at kunne flyve A380 flyflåden.
  • I den ikoniske Onboard Lounge på A380’eren mikser bartenderne flere end 14 forskellige cocktails. Emirates har over 6.000 uddannede bartendere.
  • A380’eren vejer mellem 510 og 575 ton.
  • Længde: 72,7 meter / Højde: 24,1 meter / Vingefang: 79,8 meter.

___

Fra luftfartsselskabets globale hub i Dubai betjener Emirates kunder på seks kontinenter og leverer højkvalitets luftfartstransport, der fremmer turisme og handel.

Emirates opererer verdens største flåde af wide-body jets, Boeing 777 og Airbus A380, og tilbyder rummelige kabiner og ikoniske inflight-funktioner som A380 Shower Spa og Onboard Lounge samt ice inflight underholdningssystem ved alle sæder over hele luftfartsselskabets flåde. ice-systemet har vundet "Best in Sky" awards 16 år i træk.

Emirates har forpligtet sig til at arbejde miljøansvarligt med fokus på tre områder:
At reducere emissioner, forbruge ansvarligt og beskytte vilde dyr og deres levesteder.

Emirates fordobler antallet af codeshare- og interlineaftaler på et år og åbner for rejser til næsten 1.700 destinationer30.8.2024 13:37:34 CEST | Pressemeddelelse

31 codeshare-partnere, 118 interline-partnere og 13 partnere inden for tog- og helikoptertjenester 16 nye partnerskaber er indgået siden 2023 med gnidningsfri forbindelse (last mile) til endnu flere ruter og spændende destinationer Masser af muligheder for at rejse videre fra Emirates' netværk, flere afgange at vælge imellem, rejs på samme billet inklusive bagagetransfer samt frequent flyer-fordele