OK styrker elforretningen med ny produktchef for erhverv

Mads Bolkjær Winther bliver ny produktchef i OK. Han kommer fra en lignende stilling i Norlys Energi og tiltræder den 1. november

Mads Bolkjær Winther bliver ny produktchef for erhverv i OK.

Valget er faldet på Mads Bolkjær Winther som ny produktchef for OK. Han kommer med flere års erfaring fra Norlys' energiforretning, og nu skal han være med til at udvikle OK's elforretning.

OK’s markedsdirektør Christian Ruhe har tidligere arbejdet sammen med Mads Bolkjær Winther og ser frem til samarbejdet i OK.

”Mads Bolkjær Winther har gennem sin karriere opbygget stærke kompetencer inden for innovation, kundeindsigter og produktudvikling til både erhvervs- og privatkundesegmentet. Med sit store kendskab til energimarkedet kommer han til at spille en central rolle i at styrke vores erhvervsområde og udvikle fremtidssikrede produkter og løsninger, der skaber værdi for vores nuværende og nye kunder,” siger Christian Ruhe, OK’s markedsdirektør for Energi og Bolig.

En øget indsats på erhverv

Som et led i OK's ambitiøse vækststrategi skal Mads Bolkjær Winther være med til at intensivere indsatsen på erhvervsområdet og løfte elforretningen til nye højder.

"Det er tydeligt, at OK arbejder målrettet på at transformere sig fra den mere traditionelle energi til den grønne – og det er en rejse, der tiltaler mig. Jeg har altid haft en stor interesse for omstillingen og elektrificeringen, og derfor glæder jeg mig til at være med til at udvikle produkter og løsninger, der giver mening for erhvervskunderne, og som samtidig gør det nemt for dem at tage aktiv del i udviklingen," siger Mads Bolkjær Winther.

”Udefra ser det også ud til, at OK har en stærk kultur, hvor man formår at lykkes med de forretningsmæssige beslutninger, der bliver truffet, og det ser jeg som en styrke for virksomhedens fortsatte evne til at udvikle sig i en foranderlig branche,” tilføjer han.

Kort om Mads Bolkjær Winther:

• Født i 1986 i Silkeborg
  • Uddannet civilingeniør i teknologibaseret forretningsudvikling på Aarhus Universitet i 2014
  • Kommer fra en lignende stilling som Director of Product Management i Norlys Energi
  • Privat bor Mads Bolkjær Winther med sin hustru og deres tre børn i Svejstrup
  • Han tiltræder stillingen i OK den 1. november 2024 og kommer til at referere til Christian Ruhe

Rikke Bue LaumarkKommunikationskonsulent

ribl@ok.dk
  • OK a.m.b.a. er et dansk andelsselskab og tæller udover moderselskabet OK datterselskaber som Kamstrup, EnergiData, OK Energiteknik og GodEnergi A/S.