'Streaming i Danmark': Et bredt udvalg af indhold sikrer fortsat vækst i forbruget
I tredje kvartal 2024 streamer hver dansker i gennemsnit en time og 14 minutter dagligt. Det er en stigning på tre minutter sammenlignet med samme periode sidste år.
Streamingrapportens vigtigste pointer
- Væksten i streamingmarkedet skal findes hos markedets tre største aktører, TV 2 Play, DRTV og Netflix
- Streamingmarkedet vokser med fem daglige minutter i perioden fra kvartalets begyndelse til OL’s afslutning. I perioden efter sportssommerens afslutning er der også fremgang i markedet, og her samles danskerne om en bred pallette af indhold, når både fiktion, dokumentarer og reality formår at samle over en million danskere
- Jagten på kærlighed forbinder flere af kvartalets mest sete programmer, og der er særligt stor interesse for DR’s ’Gift ved første blik’, TV 2s ’Landmand søger kærlighed’ og Netflix’ ’Love is Blind'
En af kvartalets helt store overskrifter er sport. Sommeren byder på både EM i fodbold, Tour de France, Wimbledon og OL, og det sætter et markant præg på streamingmarkedet, der vokser med fem daglige minutter i perioden fra kvartalets begyndelse til OL’s afslutning 11. august.
I perioden efter sportssommerens afslutning er der også fremgang i markedet, om end væksten finder et andet leje med en stigning på to minutter dagligt. Her samles danskerne om et bredt udvalg af indhold, når både fiktion, dokumentarer og reality formår at samle over en million danskere. Kvartalets mest sete program på tværs af DR og TV 2 er – foruden sport – premieren på TV 2s fiktionsserie ’Graverne’, der ses af 1,3 millioner danskere. Blandt ’millionprogrammerne’ er desuden DR1s ’Mændenes paradis’, ’Gift ved første blik’ og TV 2s ’Som sunket i jorden’.
Interessen for kærlighed er stor
På trods af at kvartalet byder på høje seertal inden for en række forskellige programmer og i forskellige genrer, er der alligevel ét tema, der forbinder flere af de mest sete programmer, nemlig jagten på kærlighed. På DR1 kører ’Gift ved første blik’ nu på tiende sæson, mens TV 2s ’Landmand søger kærlighed’ er på sin ellevte. Og på Netflix, der også er i fremgang i perioden, indfinder datingformatet ’Love is Blind: UK’ sig på deres Top 10 i fire uger i perioden.
Se tallene og læs mere i rapporten 'Streaming i Danmark' her.
Nøgleord
Kontakter
TV 2 KommunikationTV 2 Danmark
Tlf:65218000presse@tv2.dkBilleder
TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.
Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark
TV 2 News rydder fladen for Trumps indsættelse som præsident15.1.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
TV 2 News er med hele vejen, når Donald Trump officielt bliver taget i ed som USA's 47. præsident. Cecilie Beck og Poul-Erik Skammelsen er værter på den store transmission 'Magtskifte i USA: Trump i Det Hvide Hus', mens Lotte Mejlhede og Miriam Zesler er på plads i Washington D.C. mandag 20. januar.
Stor debat i Nuuk og København: Toppolitikere samles til samtale om Grønlands fremtid på TV 215.1.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Partiledere, regeringstop og fremtrædende stemmer i den offentlige debat i både Grønland og Danmark bliver inviteret, når Cecilie Beck og Jesper Steinmetz sammen med KNR og TV 2 inviterer til stor debat på tværs af Nuuk og København.
'Streaming i Danmark': Tre tendenser, der tegner streamingmarkedet i 202410.1.2025 12:02:16 CET | Pressemeddelelse
I denne Streaming i Danmark-rapport kan du læse om tre af de vigtigste forbrugstendenser på det danske streamingmarked i 2024 med afsæt i data fra Nielsen Seerundersøgelsen.
Spektakulært realityformat får premiere på TV 2 Play8.1.2025 09:30:00 CET | Pressemeddelelse
I TV 2s nye realitysatsning 'Spillet' dyster 12 kendte danskere i et socialt spil om penge, magt og relationer. 'Spillet' har premiere onsdag 22. januar på TV 2 Play og TV 2 Echo.
Ny serie om Superliga-fans tegner et rørende danmarksportræt7.1.2025 13:25:59 CET | Pressemeddelelse
Reportageserien 'Mere end en klub' følger livet hos 12 dedikerede fans fra alle Superliga-klubber. Et danmarksportræt og en fortælling, som rækker langt ud over spillet på banen. Der er premiere på TV 2 Play og TV 2 onsdag 15. januar.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum