Nakskov-iværksætter i fremgang: Kristina vil skabe liv i bymidten

Vækst og udvikling har for alvor taget fat hos ejerleder Kristina Rasmussen i Nakskov det seneste år. Nu er hun klar på næste eventyr, der venter lige om hjørnet.

Fra venstre: Line Fossing Riel (direktør i Erhvervshus Sjælland), Kristina Rasmussen (ejer og leder Damernes og Herrernes Frisør og Butik Kristina), Holger Schou Rasmussen (Lolland Kommunes borgmester (A)) og Mikkel Wesselhoff (adm. direktør i Business Lolland-Falster)

Kristina Rasmussen ejer og driver frisørsalonen Damernes og Herrernes Frisør og tøjbutikken Butik Kristina i hjertet af Nakskov. Den oprindelige forretning som frisørsalon er med årene blevet udvidet til meget mere, og i dag kan man købe både tøj, smykker, makeup og hudpleje, når man træder ind ad døren på Søndergade 1.

Lolland Kommunes borgmester Holger Schou Rasmussen (A), Erhvervshus Sjællands direktør Line Fossing Riel og Business Lolland-Falsters adm. direktør Mikkel Wesselhoff var på besøg for at se og høre om iværksætterens vækstrejse, som særligt er spidset til det seneste år.

Noget af det, der især har sat gang i væksten, er den sparring, Kristina Rasmussen har fået hos sin lokale erhvervsservice Business Lolland-Falster og hos Erhvervshus Sjællands forretningsudvikler Yunus Borgstrøm.

“Jeg ved slet ikke, hvad jeg havde gjort uden Yunus. Det er virkelig dejligt at have en, man kan ringe til og spørge, hvis jeg er i tvivl om noget. Han er god til at lytte og hjælpe mig med at få et overblik og lægge en plan for min forretning. Det er en vigtig og god hjælp, jeg har fået fra både Erhvervshus Sjælland og Business Lolland-Falster,” fortæller Kristina Rasmussen.

Sammen har de blandt andet arbejdet omkring salg, digitalisering, kompetenceudvikling og flere af de områder, Erhvervshuset vejleder virksomheder omkring.

“Det er fantastisk at se iværksættere som Kristina, der tør tænke ud af boksen samtidig med, at hun målrettet udvikler sin virksomhed i de retninger, der giver mening. Hun er et godt eksempel på, hvordan man vækster sin forretning på en sund måde. Og så er det dejligt at høre, at hun heller ikke tøver med at benytte de mange muligheder og tilbud, både vi i Erhvervshus Sjælland og Business Lolland-Falster har at tilbyde. Det er det, vi er sat i verden for,” siger Line Fossing Riel.

Ud over sin egen forretning er Kristina Rasmussen også meget engageret i hele bymidten, og hvordan hun som virksomhedsejer kan bidrage til at holde gang i bylivet. Hun benyttede derfor også besøget til at fortælle om sine visioner og ønsker til inspiration for borgmester Holger Schou Rasmussen.

“Jeg synes, det er spændende og inspirerende at møde ildsjæle som Kristina, der ikke kun tænker i ét spor, men som kombinerer flere typer forretninger og tænker det ind i bymidten. Den type virksomhedsejere er vigtige for vores lokalsamfund,” siger Holger Schou Rasmussen.

Nu er næste skridt lige på trapperne, når Kristina Rasmussen inden længe flytter tøjbutikken ind i lokalerne på Søndergade 20 under navnet Butik Kristina.

“Det bliver spændende. Nu handler det om at falde godt på plads i de nye lokaler. Og så må vi se, hvad jeg så ellers kan finde på,” slutter Kristina Rasmussen med et stort smil, der uden tvivl gemmer på flere idéer for den fremtidige udvikling og vækst hos iværksætteren.

Billeder

Om Erhvervshus Sjælland

Erhvervshus Sjælland hjælper iværksættere og små og mellemstore virksomheder med uvildig, fortrolig og gratis sparring til, hvordan de kan udvikle og styrke deres forretning.

Erhvervshusets forretningsudviklere tager en 360 graders gennemgang af virksomheden og afdækker behov og udviklingspotentialer, fx indenfor grøn omstilling, digitalisering eller internationalisering, finansiering, ledelse, salg og markedsføring.

Erhvervshus Sjælland er et af seks erhvervshuse, der er sat i verden for regionalt at skabe erhvervsudvikling og derved understøtte den regionale vækst.

Læs mere om Erhvervshus Sjællands tilbud på www.ehsj.dk