Comwell A/S

Comwell Hotels vinder to priser ved Danish Travel Awards 2024

Comwell Kellers Park og Comwell H. C. Andersen Odense – Dolce by Wyndham kunne i går gå hjem med en flot pris hver. De to hoteller blev nemlig hædret med priserne ’Bedste hotel i Jylland’ og ’Bedste hotel på Sjælland, Fyn og øerne’. Priserne blev overrakt ved ’Danish Travel Awards 2024’ i Cirkusbygningen i København. Her var 500 repræsentanter fra rejse-, turisme- og luftfartsbranchen samlet for at fejre de bedste hoteller og rejseaktører i Danmark.

PR-FOTO: Comwell Kellers Park efter modtagelse af prisen ”Bedste hotel i Jylland”, fotokreditering: Michael Stub

Hos den danskejede hotelkæde Comwell Hotels er der stor glæde over priserne, som endnu engang bekræfter Comwells stærke position i markedet.

"Vi er meget stolte over, at to af vores hoteller har vundet så flotte priser. Det er først og fremmest en anerkendelse af vores dedikerede medarbejdere, som hver dag arbejder målrettet for at give vores gæster en unik oplevelse med det gode værtskab i højsædet," fortæller Peter Schelde, CEO i Comwell Hotels.

To hoteller med hver deres særpræg

Comwell er blandt andet kendt for sine unikke hoteller i hele Danmark, der alle har hver deres særpræg. Det gælder i særdeleshed også for Comwell Kellers Park og Comwell H. C. Andersen Odense.

Comwell Kellers Park ligger naturskønt ved Vejle Fjord i historiske rammer med sine hvide klassiske bygninger. Hotellet byder også på et indbydende spaafsnit, der tidligere på året blevet kåret til ’Årets Spa’ ved Danish Beauty Awards. Comwell H.C. Andersen Odense er en kulturel oase i hjertet af Odense. Med sit fokus på møder og store konferencer har hotellet et solidt ry i erhvervslivet, samtidig med at hotellet også tiltrækker gæster fra ind- og udland, der ønsker at udforske Fyns mange attraktioner.

Fra de to hotelansvarlige er begejstringen høj, og også de takker deres kollegaer for stor indsats og dedikation: ”Jeg er overvældet og stolt. Ikke mindst over det fantastiske team, jeg har omkring mig, der hver dag leverer på højt serviceniveau – og altid går en ekstra mil for gæsterne,” lyder der fra Maria Munkebo, hotelchef på Comwell Kellers Park. Ninna Stæhr-Petersen, hoteldirektør på Comwell H. C. Andersen Odense stemmer i: ”Jeg er fantastisk glad. De sidste fem år har været en vild og spændende rejse. Hvert år har vi budt velkommen til nye kollegaer, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at hver og en kan tage del i æren for, at vi tog prisen for ’Bedste hotel på Sjælland, Fyn og øerne’ med hjem i går.”

Om Danish Travel Awards

Danish Travel Awards er en årligt tilbagevendende begivenhed i den danske rejse-, turisme- og luftfartsbranche, hvor de bedste aktører hyldes. I år blev der uddelt 24 priser på tværs af de tre brancher. EPINION har fundet vinderne i hver kategori via en analyse, der omfatter 3.000 danskere fra analyseinstituttets paneler. Prisuddelingen er arrangeret af Travelmedia Nordic – herunder Check-in.dk, Standby.dk og Turisme24.dk.

Billeder

Comwell H. C. Andersen Odense efter modtagelse af prisen ”Bedste hotel på Sjælland, Fyn og øerne”, fotokreditering: Michael Stub

Om Comwell

Comwell er en danskejet og landsdækkende hotelkæde med hoteller i hele Danmark og ét i Sverige samt ODEON i Odense og Centralværkstedet og Smedien i Aarhus. I cirka 55 år har Comwell drevet møde- og konferencehoteller og har gennem årene høstet flere priser for deres møde-, service- og madkoncept.

Comwell var de første til at introducere danskerne for den moderne mødepakke tilbage i 1969. I dag er det stadig Comwells kerneforretning, og den professionelle rådgivning, indsigt, læringsværktøjer og sparring varetages af hotelkædens trænede MeetingDesignere. Comwell servicerer også uddannelses- og kursusforløb, workshops, jobsamtaler, bestyrelsesmøder, udstillinger og events og råder over cirka 2.800 værelser samt 370 møde- og konferencelokaler.

Følg pressemeddelelser fra Comwell A/S

Flere pressemeddelelser fra Comwell A/S

Ny daglig leder på Comwell Centralværkstedet23.9.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Den danskejede hotelkæde Comwell Hotels har budt velkommen til Kathrine Brinkløv, der er tiltrådt som ny daglig leder på Comwell Centralværkstedet i Aarhus. Kathrine kommer med solid erfaring fra servicefaget fra både danske og internationale hotelkæder. Nu skal hun stå i spidsen for at drive og udvikle Comwells unikke Aarhus-venue Centralværkstedet med fokus på skræddersyede arrangementer til både private og forretningsgæster.

Comwell sendte store dele af medarbejderne på uddannelse i årets første halvår2.9.2024 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Fokus på uddannelse og medarbejderudvikling 482 – så mange gange blev en uddannelse gennemført af Comwells medarbejdere i første halvår af 2024 via Comwell College. Det svarer til, at cirka halvdelen af hotelkædens fastansatte medarbejdere har gennemført en uddannelse. Herunder blandt andre elev-, ledelses- og ESG-relaterede uddannelser. Det store fokus på udvikling og uddannelse af medarbejdere er et led i Comwells bestræbelser på at skabe branchens mest attraktive arbejdsplads.

”Mine råvarerester er mine kollegers guld – og vice versa”1.8.2024 09:09:11 CEST | Nyhed

Med i køkkenet på Comwell Copenhagen Portside: Kreative tanker og en fælles forståelse for at alle må arbejde hen mod det samme mål, er nogle af de vigtigste ingredienser i Comwells kontinuerlige arbejde med at mindske madspild i køkkenerne på Comwells hoteller og venues rundt omkring i landet. Og det er ingen undtagelse på kædens populære byhotel Comwell Copenhagen Portside. Her spiller de rette arbejdsgange og stærke samarbejdsevner en afgørende rolle i madspildskampen – også når der opstår udfordringer i forbindelse med specifikke arbejdsgange, gæsters behov og lovgivninger.

Comwells imponerende Aarhus-byggeri på 15 etager skudt i gang med officielt spadestik11.6.2024 14:20:35 CEST | Pressemeddelelse

I dag blev første spadestik foretaget til Comwell Aarhus' nye hoteltårn, der med sine 15 etager vil tilføje 161 moderne, indbydende værelser og en række unikke faciliteter til Comwells populære byhotel Comwell Aarhus Dolce by Wyndham. Til sammen udgør de to tårne Aarhus’ nye vartegn, City Towers. Dagens begivenhed blev blandt andet markeret med tale fra Aarhus’ borgmester Jacob Bundsgaard (S).