Nu åbner Experimentarium-oplevelse på den første af Norlys’ ladeparker

12. oktober åbner ”Jagten på den gode energi” – en interaktiv oplevelse, som Experimentarium har udviklet til Norlys’ ladeparker. Åbningen markeres med lynladning til 0 kr. ved ladeparken syd for Odense.

”Jagten på den gode energi” – en interaktiv oplevelse, som Experimentarium har udviklet til Norlys’ ladeparker. Illustration: Experimentarium

For at gøre ladetid til kvalitetstid giver Norlys ladekunderne en oplevelse og et pusterum, når elbilen skal lades. Sammen med Experimentarium har energi- og telekoncernen udviklet den interaktive oplevelse ”Jagten på den gode energi” til en række af Norlys’ ladeparker landet over.

Første oplevelsesunivers indvies lørdag d. 12. oktober på Norlys’ ladepark ved Drejebænken ved E20 syd for Odense. For at markere åbningen af oplevelsesområdet giver Norlys lynladning til 0 kroner på Drejebænken den 12. oktober i tidsrummet 10-15.*

Blandt oplevelserne i ”Jagten på den gode energi” er en model af en elbil, hvor gæsterne skal bruge hurtige reflekser og samarbejde for at løse opgaven og samtidig lærer om, hvordan sol og vind kan lade elbilen op. Der er også et kuglevippespil, hvor familierne skal ”rulle” et energinetværk ud og samtidig lærer om optimale placeringer af vindmøller og solcelleparker.

- Vores lynladere er hurtige, men det tager bare lidt længere tid at lade end at tanke en traditionel brændstofbil. Vi indretter derfor vores ladestationer sådan, at du ikke skal sidde og trille tommelfingre eller jonglere med børn, der keder sig på bagsædet. Med vores oplevelseskoncept håber vi at sætte en helt ny standard for, hvordan man skaber ”ladeglæde” og derved motiverer endnu flere danskere til at tage springet til elbil, siger Ellen Trolle, der er direktør for Norlys’ ladestanderforretning.

Oplevelsesområdet rammes ind af vartegnet for ”Jagten på den gode energi” – en lysglorie, der lyser med farvet lys i takt med, at der samles energipoint i oplevelserne. Glorien, der er udviklet af Experimentarium i samarbejde med lyskunstnerne Jesper Kongshaug og Frederik Skålerud Hougs, giver samtidig ”Jagten på den gode energi” en anderledes oplevelse, når det er mørkt.

Experimentarium i helt nye omgivelser

Det interaktive oplevelsesområde på Norlys’ ladepark ved Drejebænken er første gang Experimentarium får permanent tilstedeværelse uden for Hellerup. Det afspejler en ny strategi, der skal gøre Experimentarium landsdækkende gennem digitale og fysiske oplevelser.

- Vi vil gerne gøre Experimentarium landsdækkende gennem digitale og fysiske oplevelser, og det er samarbejdet med Norlys et godt eksempel på. Vores oplevelseselementer gør det sjovt at lære om den vigtige rolle, som Norlys og energiteknologier spiller i den grønne omstilling, og samtidig får vi en platform, der gør, at vi kan nå børn og voksne i en helt ny sammenhæng, siger Kim Gladstone Herlev, der er CEO i Experimentarium.

”Jagten på den gode energi” bliver en del af oplevelsen på fem af de i første 15 ladeparker, som Norlys planlægger at opføre. Foruden ladeparken ved Drejebænken bliver det ladeparkerne i Vejle, Vordingborg, Brønderslev og Aarup, som får et interaktivt oplevelsesunivers.

Udover ladning til 0 kr. tilbyder Norlys is fra Hjem-Is-Bilen og kaffe i tidsrummet 11.30-14.00. Journalister er velkomne til at deltage ved den officielle åbning af ”Jagten på den gode energi”. Der er snoreklip klokken 11, hvorefter oplevelsen er åben. Der vil også være mulighed for interviews med talspersoner fra både Norlys og Experimentarium.

*Opladning til 0 kroner forudsætter brug af Norlys’ opladnings app, Norlys ladebrik eller Norlys ladekort. Rabatten aktiveres automatisk i tidsrummet 10-15. Kampagneprisen gælder ikke roaming via andre operatører eller med kreditkortbetaling direkte ved terminalen.

Ellen Trolle, direktør for Norlys' ladestanderforretning

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi er ejet af flere end 800.000 andelshavere og leverer energi, ladestandere, tv, internet, og mobiltelefoni til danskerne.

Vi ejer landets største elnet, landets største fibernet og via vores ejerskab af Telia Danmark halvdelen af landets største mobilnet. Derudover ejer vi aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading og den grønne, cirkulære industripark Greenlab, samt halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.

Vores 4.600 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København kæmper for et grønt og digitalt Danmark.

Om Experimentarium

Experimentarium blev i 2018 kåret af TIME Magazine som en af verdens 100 bedste og mest innovative oplevelsessteder. Experimentarium samler børn og voksne om overraskende og engagerende oplevelser, der har kraft til at skabe forandring i den enkelte og i verden. Experimentarium er en erhvervsdrivende fond (non-profit) med 170 medarbejdere. De samlede indtægter fra Experimentariums momspligtige og momsfritagne aktiviteter bidrager under ét til Experimentariums formål og indsatser for at vække børns og unges nysgerrighed for naturvidenskab, teknologi og bæredygtighed. Læs mere på www.experimentarium.dk. Følg Experimentarium på FacebookInstagram og LinkedIn

Norlys accepterer bødeforlæg for upræcis markedsføring5.9.2024 08:14:49 CEST | Pressemeddelelse

Energi- og telekoncernen Norlys har valgt at afslutte en sag hos Forbrugerombudsmanden ved at acceptere et bødeforlæg. Forbrugerombudsmanden mener, at Norlys i en periode har haft et vildledende budskab på selskabets hjemmeside, hvor der stod, at man som kunde i Norlys’ energiforretning kunne opnå en rabat på forsikringer på op til 15 procent, hvis man samlede dem hos en af Norlys’ samarbejdspartnere. Forbrugerombudsmanden lægger vægt på, at man også kunne opnå en mindre samlerabat uden at være kunde hos Norlys, hvilket Norlys ifølge Forbrugerombudsmanden også burde have nævnt på hjemmesiden. - I bagklogskabens klare lys ville vi gerne have formuleret os mere præcist, men det er vigtigt for mig at sige, at vi ikke har haft nogen intention om at vildlede, og jeg kan kun beklage, hvis det har kunnet opfattes sådan. Så snart vi blev opmærksomme på synspunktet, tilrettede vi budskabet, siger Mads Brøgger, der er direktør for Norlys’ energiforretning. Der er 290 kunder, der har benyttet til