Emirates kåres som Bedste Interkontinentale Ruteflyselskab ved Danish Travel Award 2024

Danish Travel Awards 2024 blev onsdag aften uddelt ved en storstilet brancheevent i Cirkusbygningen i København. Her modtog Emirates prisen som Bedste Interkontinentale Ruteflyselskab – vel at mærke for andet år i træk.

Morten Balk, der er landechef for Emirates i Danmark, kender efterhånden vejen til scenen i Cirkusbygningen. For andet år i træk, kåres Emirates som Bedste Interkontinentale Ruteflyselskab ved Danish Travel Awards 2024. Foto: Michael Stub.

Hele 25 interkontinentale ruteflyselskaber var nomineret, men igen i år løb Emirates med prisen som Bedste Interkontinentale Ruteflyselskab. På anden- og trejepladsen fulgte henholdsvis Singapore Airlines og Qatar Airways.

Landechef for Emirates i Danmark, Morten Balk, var på plads i Cirkusbygningen, og tog imod prisen:

"Lufthavnene i både København og Billund sætter passagerrekord hver måned - danskerne elsker at rejse og opleve verden omkring os. Hos Emirates er vi glade for at være en del af den vækst og rejselyst, som vi også ser på vores egne ruter. Men vi hviler ikke på laurbærrene. Vi investerer stadig store summer opdatering af vores fly - og indkøb af helt nye. For eksempel lettede vores første A350'er fra Airbus-fabrikken i Toulouse for blot en uge siden. Vi er glade for, at vores kunder bemærker den indsats og belønner den. Vi lover at fortsætte med at gøre vores yderste for at leve op til vores motto 'Fly better - fly Emirates".

24 kategorier belønnet

Priserne, der igen i år var fordelt på 24 kategorier inden for rejse- og turismebranchen, uddeles på baggrund af interview med 3.100 medlemmer af det repræsentativt udvalgte forbrugerpanel hos analyseinstituttet Epinion.

Det er 27. gang, at Danish Travel Award uddeler priser til Danmarks rejse-, turisme- og luftfartsbranche. Bag prisuddelingen står Travelmedia Nordic sammen med branchemedierne Check-in.dk, Standby.dk og Turisme24.dk.

Den fulde liste over kategorier og vindere vil kunne findes her: https://danishtravelawards.dk/Award-shows/2024/

null
Onsdag aften mødtes den danske rejse- og turistbranche i Cirkusbygningen til uddelingen af Danish Travel Awards 2024. 500 spændte branchefolk var bænket for at høre dommen fra de 3.100 respondenter i Epinions forbrugerpanel. Foto: Michael Stub

Om Danish Travel Awards

Danish Travel Awards arrangeres af Travelmedia Nordic sammen med branchemedierne Check-in.dk, Standby.dk og Turisme24.dk.

Priserne uddeles på baggrund af en analyse udført af analyseinstituttet Epinion. Her er 3.100 medlemmer af Epinions panel i august 2024 blevet spurgt om deres seneste ferier og rejser, og på den baggrund tildelt karakterer til luftfarts-og rejsebranchens aktører.

null

Emirates fordobler antallet af codeshare- og interlineaftaler på et år og åbner for rejser til næsten 1.700 destinationer30.8.2024 13:37:34 CEST | Pressemeddelelse

31 codeshare-partnere, 118 interline-partnere og 13 partnere inden for tog- og helikoptertjenester 16 nye partnerskaber er indgået siden 2023 med gnidningsfri forbindelse (last mile) til endnu flere ruter og spændende destinationer Masser af muligheder for at rejse videre fra Emirates' netværk, flere afgange at vælge imellem, rejs på samme billet inklusive bagagetransfer samt frequent flyer-fordele