Gør dine sociale medier autentiske
Camilla Stemann er ekspert inden for sociale medier og digital marketing. I bogen Like, kommentér, del – sådan bruger du sociale medier professionelt og autentisk deler hun ud af sin store viden om og mangeårige erfaring med de medier, der dagligt bruges af både privatpersoner, små og store virksomheder og personlige brands med en sag.

Mange tror, det er det perfekte og polerede, der hitter på sociale medier, men det er faktisk det modsatte, der får følgerne til at like, kommentere og dele opslagene. Uanset om afsenderen er en stor virksomhed eller et personligt brand, så er det det autentiske indhold, der får os til at interagere med opslaget. I Like, kommentér, del kommer Camilla Stemann med mange konkrete eksempler og cases, der viser, hvordan man laver autentisk indhold uden at gå på kompromis med ens egne grænser. Autenticitet handler nemlig også om at værne om det, der føles for privat.
Alt findes på de sociale medier, og i dagens omskiftelige medieverden er det ikke længere nok bare at være til stede for at få succes. Profilen skal være relevant og skabe ægte engagement – uanset om man vil sælge nyheder, håndværkerydelser eller strikkeopskrifter.
At få succes på de sociale medier er en videnskab, Camilla Stemann har specialiseret sig i og driver et rådgivningsfirma omkring. Hun har hjulpet over 3000 virksomheder og personlige brands med at finde en personlig strategi for deres tilstedeværelse på de sociale medier. Nu åbner hun værktøjskassen for alle, der på en eller anden måde arbejder med de sociale medier. Et af redskaberne er hendes storytelling-model, og de seks typer af storytellere: den æstetiske, den procesdrevne, eksperten, den inspirerende, den inddragende og den personlige. Find den type, der passer til din personlighed og formål, men hvordan er man både professionel og personlig? Og hvor personlig skal man egentlig være? Camilla Stemann har udviklet PS-skalaen, der giver et overblik over 3 niveauer af graden af personlighed. Hvis målet er at nå ud til en bred målgruppe og få stor eksponering, så kan man holde sig på et lavt niveau. Hvis man gerne vil skabe personlige forbindelser og engagement, så skal profilen tilføres mere personlighed og kant, så brandet bliver mere relaterbart. Hvis ens succeskriterie er at skabe meningsfulde samtaler, bryde tabuer og få dedikerede følger, så skal man give mere af sig selv og investere mere tid. Uanset formålet med profilen, så er der god hjælp at hente i Like, kommentér, del, der er krydret med mange konkrete eksempler på de forskellige niveauer fra rigtige profiler fra de sociale medier.
Camilla Stemann er cand.mag. comm. og har arbejdet med sociale medier siden 2012, hvor hun har bygget sine egne brands @camillastemann og @copenhagenbyme op og udviklet andres. Hun ejer virksomheden Stemann Medier, en rådgivnings- og kursusvirksomhed. Derudover er hun også fast underviser på DMJX – Danmarks Medie- og Journalisthøjskole –og holder foredrag og workshops.
Fakta om bogen:
Like, kommentér, del – sådan bruger du sociale medier professionelt og autentisk
Forfatter: Camilla Stemann
Forlag: Turbine
ISBN: 9788743604341
Sidetal: 180
Vejl. pris: 279,95 kr.
Udgivelsesdato: 3. oktober 2024
Nøgleord
Kontakter
Marie JensbyPR og kommunikation
Tlf:60548460marie.jensby@turbine.dkBilleder
Links
Om Turbine Forlaget
Forlaget Turbine blev grundlagt i 2004.
Vores profil er bred, og grundtanken er, at vi ikke lader os begrænse af hverken genre, stil eller format – vores fokus er kvaliteten i den enkelte udgivelse.
Følg pressemeddelelser fra Turbine Forlaget A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Turbine Forlaget A/S
Martin Glaz Serup skriver om vold, avantgarde og forældrefremmedgørelse i sin romandebut13.5.2025 09:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Del af livet er titlen på Martin Glaz Serups første roman. Den roman, han har skrevet på de seneste otte år, er han nu klar til at sende ud i verden.
Camilla Kjems: Jeg har lært at omfavne livets kaos og erfaret posttraumatisk vækst12.5.2025 09:27:00 CEST | Pressemeddelelse
Lotuseffekten – Kunsten at finde ro og styrke i livets kaos er titlen på Camilla Kjems’ nye bog, hvor hun med afsæt i sine egne livserfaringer søger svar på, hvordan vi kan vokse gennem modgang. Den smukke lotusblomst har en særlig evne til at være selvrensende, og den egenskab er essensen af det svar, Camilla finder frem til.
Ny satirisk roman af Halle Butler8.5.2025 09:12:00 CEST | Pressemeddelelse
Halle Butlers satiriske samtidsroman Banalt mareridt om den kultur og verdensopfattelse, der præger det moderne samfund og nutidens mennesker, udkommer nu på dansk i oversættelse af Sigrid Adamsson.
Ali Smith skriver om en nær fremtid fuld af frygt30.4.2025 09:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Skotske Ali Smith er en af vor tids skarpeste kronikører af verdens politiske tilstand i sine romaner. GLIF er fortællingen om et England i en nær fremtid, hvor overvågning, mistro og politisk ekstremisme har fået overtaget og skabt et samfund, der måske ikke er så svært at forestille sig verdens nuværende tilstand taget i betragtning.
Ditte Larsen forener museumsbesøg og håndarbejde24.4.2025 09:40:31 CEST | Pressemeddelelse
Når strikdesigner Ditte Larsen ser på kunstværker, kan hun ikke lade være med at lade sig inspirere af farver og motiver, som hun omsætter til vidunderligt kunsthåndværk i form af broderi og strik. I Fynbomalerne på pindene har hun ladet sig inspirere af seks af de anerkendte fynbomalere samt arkitekturen og interiøret på to af de museer, der i dag huser malerierne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum