Gør dine sociale medier autentiske
Camilla Stemann er ekspert inden for sociale medier og digital marketing. I bogen Like, kommentér, del – sådan bruger du sociale medier professionelt og autentisk deler hun ud af sin store viden om og mangeårige erfaring med de medier, der dagligt bruges af både privatpersoner, små og store virksomheder og personlige brands med en sag.
Mange tror, det er det perfekte og polerede, der hitter på sociale medier, men det er faktisk det modsatte, der får følgerne til at like, kommentere og dele opslagene. Uanset om afsenderen er en stor virksomhed eller et personligt brand, så er det det autentiske indhold, der får os til at interagere med opslaget. I Like, kommentér, del kommer Camilla Stemann med mange konkrete eksempler og cases, der viser, hvordan man laver autentisk indhold uden at gå på kompromis med ens egne grænser. Autenticitet handler nemlig også om at værne om det, der føles for privat.
Alt findes på de sociale medier, og i dagens omskiftelige medieverden er det ikke længere nok bare at være til stede for at få succes. Profilen skal være relevant og skabe ægte engagement – uanset om man vil sælge nyheder, håndværkerydelser eller strikkeopskrifter.
At få succes på de sociale medier er en videnskab, Camilla Stemann har specialiseret sig i og driver et rådgivningsfirma omkring. Hun har hjulpet over 3000 virksomheder og personlige brands med at finde en personlig strategi for deres tilstedeværelse på de sociale medier. Nu åbner hun værktøjskassen for alle, der på en eller anden måde arbejder med de sociale medier. Et af redskaberne er hendes storytelling-model, og de seks typer af storytellere: den æstetiske, den procesdrevne, eksperten, den inspirerende, den inddragende og den personlige. Find den type, der passer til din personlighed og formål, men hvordan er man både professionel og personlig? Og hvor personlig skal man egentlig være? Camilla Stemann har udviklet PS-skalaen, der giver et overblik over 3 niveauer af graden af personlighed. Hvis målet er at nå ud til en bred målgruppe og få stor eksponering, så kan man holde sig på et lavt niveau. Hvis man gerne vil skabe personlige forbindelser og engagement, så skal profilen tilføres mere personlighed og kant, så brandet bliver mere relaterbart. Hvis ens succeskriterie er at skabe meningsfulde samtaler, bryde tabuer og få dedikerede følger, så skal man give mere af sig selv og investere mere tid. Uanset formålet med profilen, så er der god hjælp at hente i Like, kommentér, del, der er krydret med mange konkrete eksempler på de forskellige niveauer fra rigtige profiler fra de sociale medier.
Camilla Stemann er cand.mag. comm. og har arbejdet med sociale medier siden 2012, hvor hun har bygget sine egne brands @camillastemann og @copenhagenbyme op og udviklet andres. Hun ejer virksomheden Stemann Medier, en rådgivnings- og kursusvirksomhed. Derudover er hun også fast underviser på DMJX – Danmarks Medie- og Journalisthøjskole –og holder foredrag og workshops.
Fakta om bogen:
Like, kommentér, del – sådan bruger du sociale medier professionelt og autentisk
Forfatter: Camilla Stemann
Forlag: Turbine
ISBN: 9788743604341
Sidetal: 180
Vejl. pris: 279,95 kr.
Udgivelsesdato: 3. oktober 2024
Nøgleord
Kontakter
Marie JensbyPR og kommunikation
Tlf:60548460marie.jensby@turbine.dkBilleder
Links
Om Turbine Forlaget
Forlaget Turbine blev grundlagt i 2004.
Vores profil er bred, og grundtanken er, at vi ikke lader os begrænse af hverken genre, stil eller format – vores fokus er kvaliteten i den enkelte udgivelse.
Følg pressemeddelelser fra Turbine Forlaget A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Turbine Forlaget A/S
I oldtiden producerede de gode tekstiler27.11.2024 12:38:29 CET | Pressemeddelelse
Ulla Mannering, forskningsprofessor ved Nationalmuseet, slår fast, at udtrykket ”klæder skaber folk” også var gældende i oldtiden. Fra arkæologiske udgravninger og forskningen ved vi i dag overraskende meget om Egtvedpigens og Huldremosekvindens klædedragt. Og lige som vi i dag vælger det sidste sæt tøj til vores afdøde, var det ikke tilfældigt, hvad fortidens mennesker blev begravet i.
100 års dansk keramik samlet i flot værk18.11.2024 08:57:00 CET | Pressemeddelelse
Dansk keramik har gennem de sidste 100 år indtaget en helt særlig plads inden for kunst og design, nationalt og internationalt. I 100 års dansk keramik giver Carsten Bagge Laustsen en samlet fremstilling af den moderne danske keramiske tradition. Fra modernismens frembrud med Thorvald Bindesbøll og den tidlige kunstkeramik, over 1920’ernes og 1930’ernes stentøjsrevolution på Den Kongelige Porcelænsfabrik, enkeltværkstederne og studiekeramikken fra 1950’erne og endelig frem til den nye og mere eksperimenterende, skulpturelle keramik.
Bliv klogere på din hund15.11.2024 12:03:10 CET | Pressemeddelelse
Hunden er menneskets bedste ven, og som hundeejer gør man sit bedste for at passe på sin logrende ven. I Hundens bog af Gitte Kamp er der plads til at skrive om sin hunds personlighed og finurlige påfund, og derudover er der også masser af uundværlig viden om hunde og pleje af dem.
Thea Rytter: Barndommen er alt for kort til kedelig strik15.11.2024 11:24:35 CET | Pressemeddelelse
Fabelsweateren er en moderne klassiker blandt strik til børn. Den farvestrålende sweater, hvor det ene ærme er en enhjørning med manke har begejstret et utal af børn – og voksne, der har haft den på strikkepindene. Nu er opskriften tilgængelig i bogen Fabelagtigt børnestrik, der indeholder Thea Rytters klassikere og helt nye opskrifter.
Neandertalerne i nyt lys12.11.2024 15:54:18 CET | Pressemeddelelse
I bogen Nordlige neandertalere fortæller Trine Kellberg Nielsen, Danmarks førende neandertalerforsker, at vi med stor sandsynlighed bærer rundt på cirka 2% neandertaler i vores DNA.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum