Gør dine sociale medier autentiske
Camilla Stemann er ekspert inden for sociale medier og digital marketing. I bogen Like, kommentér, del – sådan bruger du sociale medier professionelt og autentisk deler hun ud af sin store viden om og mangeårige erfaring med de medier, der dagligt bruges af både privatpersoner, små og store virksomheder og personlige brands med en sag.

Mange tror, det er det perfekte og polerede, der hitter på sociale medier, men det er faktisk det modsatte, der får følgerne til at like, kommentere og dele opslagene. Uanset om afsenderen er en stor virksomhed eller et personligt brand, så er det det autentiske indhold, der får os til at interagere med opslaget. I Like, kommentér, del kommer Camilla Stemann med mange konkrete eksempler og cases, der viser, hvordan man laver autentisk indhold uden at gå på kompromis med ens egne grænser. Autenticitet handler nemlig også om at værne om det, der føles for privat.
Alt findes på de sociale medier, og i dagens omskiftelige medieverden er det ikke længere nok bare at være til stede for at få succes. Profilen skal være relevant og skabe ægte engagement – uanset om man vil sælge nyheder, håndværkerydelser eller strikkeopskrifter.
At få succes på de sociale medier er en videnskab, Camilla Stemann har specialiseret sig i og driver et rådgivningsfirma omkring. Hun har hjulpet over 3000 virksomheder og personlige brands med at finde en personlig strategi for deres tilstedeværelse på de sociale medier. Nu åbner hun værktøjskassen for alle, der på en eller anden måde arbejder med de sociale medier. Et af redskaberne er hendes storytelling-model, og de seks typer af storytellere: den æstetiske, den procesdrevne, eksperten, den inspirerende, den inddragende og den personlige. Find den type, der passer til din personlighed og formål, men hvordan er man både professionel og personlig? Og hvor personlig skal man egentlig være? Camilla Stemann har udviklet PS-skalaen, der giver et overblik over 3 niveauer af graden af personlighed. Hvis målet er at nå ud til en bred målgruppe og få stor eksponering, så kan man holde sig på et lavt niveau. Hvis man gerne vil skabe personlige forbindelser og engagement, så skal profilen tilføres mere personlighed og kant, så brandet bliver mere relaterbart. Hvis ens succeskriterie er at skabe meningsfulde samtaler, bryde tabuer og få dedikerede følger, så skal man give mere af sig selv og investere mere tid. Uanset formålet med profilen, så er der god hjælp at hente i Like, kommentér, del, der er krydret med mange konkrete eksempler på de forskellige niveauer fra rigtige profiler fra de sociale medier.
Camilla Stemann er cand.mag. comm. og har arbejdet med sociale medier siden 2012, hvor hun har bygget sine egne brands @camillastemann og @copenhagenbyme op og udviklet andres. Hun ejer virksomheden Stemann Medier, en rådgivnings- og kursusvirksomhed. Derudover er hun også fast underviser på DMJX – Danmarks Medie- og Journalisthøjskole –og holder foredrag og workshops.
Fakta om bogen:
Like, kommentér, del – sådan bruger du sociale medier professionelt og autentisk
Forfatter: Camilla Stemann
Forlag: Turbine
ISBN: 9788743604341
Sidetal: 180
Vejl. pris: 279,95 kr.
Udgivelsesdato: 3. oktober 2024
Nøgleord
Kontakter
Marie JensbyPR og kommunikation
Tlf:60548460marie.jensby@turbine.dkBilleder
Links
Om Turbine Forlaget
Forlaget Turbine blev grundlagt i 2004.
Vores profil er bred, og grundtanken er, at vi ikke lader os begrænse af hverken genre, stil eller format – vores fokus er kvaliteten i den enkelte udgivelse.
Følg pressemeddelelser fra Turbine Forlaget A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Turbine Forlaget A/S
Alle kan lære at sy21.10.2025 09:13:00 CEST | Pressemeddelelse
Stine Højland – også kendt under navnet ATTER på Instagram – er klar med en ny sybog, hvor upcycling af tøj og simple syprojekter er omdrejningspunktet. Og præcis som bestselleren ATTER, så er ATTER 2 også til de utålmodige typer.
Strikkelegenden Vivian Høxbro er klar med Dominostrik fra A til Z20.10.2025 09:19:00 CEST | Pressemeddelelse
For 25 år siden udgav Vivian Høxbro sin første bog om dominostrik og var dermed med til at gøre den særlige strikketeknik udbredt. Her 25 år efter – og endda på sin 80-års fødselsdag – udgiver hun bogen Dominostrik fra A til Z, der indeholder 25 forskellige firkanter, der kan strikkes sammen i uanede variationer.
Ninja CREAMi-kogebogen20.10.2025 09:17:00 CEST | Pressemeddelelse
Peter Friehling har leget med den nye maskine, der vinder indpas i flere og flere køkkener. Ninja CREAMi har ikke skuffet den erfarne kogebogsforfatter, der har lavet is i mange år, men kun sjældent, da det indtil nu har været en krævende proces, der hæmmede kreativiteten.
Nyoversættelse af William Faulkners hovedværk17.10.2025 12:08:41 CEST | Pressemeddelelse
William Faulkners roman As I lay dying fra 1930 udkommer nu i nyoversættelse af Juliane Wammen med titlen Da jeg lå for døden. Dermed er et litteraturhistorisk hovedværk fra de amerikanske sydstater atter tilgængelig for et dansk publikum.
Stygge Krumpen var ikke Guds bedste barn17.10.2025 11:59:41 CEST | Pressemeddelelse
Årene frem mod reformationen i 1536 er blandt de mest dramatiske i dansk historie. Inden for en kort årrække var der en intens kamp om den politiske magt, borgerkrigen Grevens Fejde og den katolske kirkes fald i Danmark. Børglumbispen Stygge Krumpen var en af de toneangivende og magtfulde katolikker i den sidste katolske storhedstid i Danmark, og nu fortælles hans historie i en biografi af Hans Gregersen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

