SMVdanmark får ekstra muskler: De personlige trænere i PTdanmark melder sig ind

250 personlige trænere i PTdanmark bliver nu medlemmer hos SMVdanmark. Formand i PTdanmark Anders Nedergaard ser store perspektiver i medlemskabet, der bl.a. skal styrke de personlige træneres politiske arbejde.

Fra venstre mod højre: Emil Johan Sørensen (bestyrelsesmedlem, PTdanmark), Anders Nedergaard (formand, PTdanmark), Jakob Brandt (adm. direktør, SMVdanmark) og (Peter Palvig, bestyrelses-medlem, PTdanmark) Til fri afbenyttelse

PTdanmark organiserer omkring 250 personlige trænere – en faggruppe som flere og flere danskere benytter sig af. Og nu bliver PTdanmark også en del af de små og mellemstore virksomheders erhvervsorganisation, SMVdanmark.

Formand i PTdanmark Anders Nedergaard siger:

- Danmark har udfordringer med en aldrende befolkning og en stigende forekomst af livsstilssygdomme. Derfor bør vi som samfund investere langt mere i forebyggelse. Samtidig har forbrugerne og andre aktører brug for at kunne stole på kvaliteten af de træningsydelser, de køber. Det er baggrunden for, at vi i PTdanmark arbejder for at sikre kvalitetsstandarder for personlig træning, og for at personlig træning anerkendes som en momsfri sundhedsydelse. Jeg ser store perspektiver i, at vi som en del af SMVdanmark kan sætte ekstra kraft bag det arbejde.

Anders Nedergaard uddyber:

- Vi har bemærket, hvordan SMVdanmark har taget aktiv del i forebyggelsesdebatten og har leveret konkrete politiske resultater på flere fronter. Jeg glæder mig virkelig over, at vi som medlemsorganisation nu kan drage nytte af SMVdanmarks skarpe kompetencer inden for politisk interessevaretagelse og kommunikation. Derudover er det også et klart plus, at vores medlemmer nu fremover kan drage nytte af den gratis juridiske rådgivning og de øvrige medlemsfordele i SMVdanmark.

Også i SMVdanmark er der stor begejstring over PTdanmarks beslutning om at melde sig ind:

- Jeg er rigtig glad for, at PTdanmark nu bliver en del af vores fællesskab. Vi har øget vores politiske fokus på forebyggelse og på den private del af vores sundhedsvæsen. Her kan vi og de mange dygtige personlige trænere få fantastisk gavn af hinanden, siger Jakob Brandt

Jakob Brandt siger videre:

- I SMVdanmark er vi lige nu inde i en positiv udvikling, hvor flere og flere brancheforeninger ser perspektiverne i at melde sig ind hos os. Der er så meget, der forener de mindre erhvervsdrivende indenfor forskellige brancher, og det er vigtigt, at vi står sammen for at blive hørt politisk. Her er vi i SMVdanmark den eneste erhvervsorganisation, der alene taler de selvstændige og mindre virksomheders sag. Jeg har derfor store forventninger til, at vi kan fortsætte væksten blive endnu flere i fremtiden.

Læs mere om PTdanmark på https://ptdanmark.dk/

SMVdanmark er paraplyorganisation for brancheorganisationer, lokale tværfaglige håndværker- og industriforeninger og over 1.000 direkte  medlemsvirksomheder. SMVdanmark repræsenterer omkring 18.000 små og mellemstore virksomheder og er den eneste hovederhvervsorganisation, der udelukkende arbejder for SMV’ernes interesser – både nationalt, lokalt og på EU-plan. Læs mere på SMVdanmark.dk.

En finanslov med mange gode tiltag for Danmarks tusindvis af små og mellemstore virksomheder30.8.2024 11:00:39 CEST | Pressemeddelelse

SMVdanmark tager positivt imod det finanslovsforslag, som regeringen netop har præsenteret. Finansloven vil på flere områder kunne skabe bedre vilkår for de tusindvis af små og mellemstore virksomheder over hele landet, lyder vurderingen. SMVdanmark roser bl.a. genindførslen af håndværkerfradraget og midler til at hjælpe unge uden uddannelse og job, men havde dog på flere fronter gerne set et højere ambitionsniveau.