Simply Red til Danmark på 40 års jubilæumstour

Simply Red fejrer deres 40-års jubilæum med en arena-turné i 2025, som bringer dem tilbage til Danmark

SIMPLY RED: 40TH ANNIVERSARY TOUR 2025 - ROYAL ARENA - 15. OKTOBER  2025

Det ikoniske soul- og popband Simply Red markerer deres kommende 40-års jubilæum ved at spille en Europæisk arena-turné i oktober og november 2025.

"Simply Red fylder 40! Vi glæder os til at markere denne særlige milepæl med jer alle i 2025 på vores Europatour,” siger Mick Hucknall. ”Fans kan forvente at høre alle deres yndlingsnumre fra Simply Red fra 1985 til i dag og nyde en mindeværdig aften, hvor vi fejrer den utrolige rejse, vi har været på sammen gennem de sidste fire årtier."

Få bands har opnået den succes og lange levetid som Simply Red. Med over 60 millioner solgte albums på verdensplan, fem britiske #1 albums, 1,8 milliarder streams på streamingplatforme globalt og over 1 million YouTube-abonnenter er Simply Red stadig et af Storbritanniens mest succesfulde og elskede bands. Deres klassiske album Stars fra 1991 var det bedst sælgende album i to år i træk i både Storbritannien og Europa, og alle 13 Simply Reds studiealbums, inklusive deres seneste udgivelse Time, har nået top-10 i Storbritannien.

Mick Hucknall dannede Simply Red i 1985 i det arbejderklasseprægede Manchester og opnåede succes med første single ”Money's Too Tight To Mention” og det Brit Award-nominerede album Picture Book (det første af 13 nomineringer og 3 Brit Awards). Derefter fulgte et årti med superstjernestatus og globale hits. I dag sælger Simply Red stadig billetter på udsolgte turnéer over hele kloden. Deres liveoptrædener er kendt for deres exceptionelle kvalitet, og Mick Hucknall er for længst etableret som en af nutidens store vokalister.

Simply Red fejrer denne imponerende 40-års milepæl og drager på turné igen i 2025 og fortæller den musikalske historie om Simply Red indtil nu – fra Picture Book til Time og alt derimellem.

Simply Red spiller følgende headline shows i oktober og november 2025:

October 2025
Tue 14th                                        Norway, Oslo, Unity Arena

Wed 15th                                       Denmark, Copenhagen, Royal Arena

Fri 17th                                           Germany, Hamburg, Barclays Arena

Sat 18th                                         Germany, Leipzig, Quarterback Immobilien Arena

Sun 19th                                        Germany, Berlin, Uber Arena

Tue 21st                                         Germany, Munich, Olympiahalle

Wed 22nd                                      Germany, Nuremberg, Arena Nürnberger Versicherung

Fri 24th                                           Switzerland, Zurich, Hallenstadion

Sat 25th                                         Germany, Mannheim, SAP Arena

Sun 26th                                        Germany, Stuttgart, Schleyer-Halle

Tue 28th                                        Germany, Oberhausen, Rudolf Weber Arena

Wed 29th                                       Germany, Hannover, ZAG Arena

Fri 31st                                           Germany, Cologne, Lanxess Arena

November
Sat 1st                                            Germany, Frankfurt, Festhalle

Tue 4th                                           Poland, Krakow, Tauron Arena

Wed 5th                                         Austria, Vienna, Wiener Stadthalle

Fri 7th                                             Italy, Padova, Kioene Arena

Sat 8th                                            Italy, Milan, Unipol Forum

Wed 12th                                       Belgium, Antwerp, Sportpaleis

Fri 14th                                           Netherlands, Amsterdam, Ziggo

Sat 15th                                         Netherlands, Amsterdam, Ziggo

Tue 18th                                        France, Lille, Zénith

Wed 19th                                       France, Paris, Accor Arena

Thu 20th                                        France, Nantes, Zénith Métropole

Følg Simply Red her:

Facebook | Instagram | X | Website | YouTube

Billetpriser: GA (stå) 600,- / PL1: 600,- / PL2: 500,- / PL3: 400,- / PL4: 350 kr. gebyr.

Der kan som udgangspunkt forventes dynamisk prissætning også kaldet Platinum billetter.

• Det officielle billetsalg starter fredag 11. oktober kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.

• Mastercard giver dig særlig adgang til presale billetter. Presale starter 8. oktober kl. 10.00, og slutter 10. oktober kl. 09.00, kun med dit Mastercard. Tjek priceless.com/music for detaljer.

• Live Nation presale starter onsdag 9. oktober kl. 10.00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk

Mobile-only billetter.

På grund af den massive efterspørgsel på de populære Gramsepektrum-talks, hvor hele 8 aftener allerede er udsolgt, annonceres der nu yderligere 3 talks i København1.10.2024 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kan du huske den skiferie i ’99, hvor ‘Søvand' og ‘Bademestrene' kørte på repeat i lejligheden? Gramsespektrum kommer til Bremen Teater og Musikhuset Aarhus til en aften med de bedste klip, og en snak om karakterer som Gert K, Richard Zedalius og Ninjaen Bolette. Simon og Peder fortæller også om, hvordan deres fælles kærlighed til rap musikken udviklede sig til et satireprogram, der var unikt for sin tid. Med sig på aftenen har de Mikael Bertelsen – som i øvrigt var redaktør på Gramsespektrum i sin tid – til at styre slagets gang. Var man på sommerens Heartland Festival, så havde man muligheden for at få en forsmag på, hvad folkene bag Gramsepektrum har i vente. Datoer: Fredag 31. januar, Musikhuset Aarhus. (UDSOLGT) Lørdag 1. februar, Musikhuset Aarhus. (UDSOLGT) Søndag 2. februar, Musikhuset Aarhus. (UDSOLGT) Tirsdag 11. februar, Bremen Teater. (UDSOLGT) Onsdag 12. februar Bremen Teater. (UDSOLGT) Torsdag 13. februar, Bremen Teater, København. (UDSOLGT) Tirsdag 1. april, Bremen Teate