Vinder million i Lotto og forkæler både familien og huset – og drømmer om en ekstra ferie

Der er store drømme, og så er der fornuftige drømme: En heldig mand fra Sydsjælland har valgt at føre begge slags ud i livet, efter at han i sommerferien vandt 1.000.000 kroner i Lotto.

En papirlap kan vise sig at blive mange penge værd - når der står Lotto og Danske Spil på den.

Ungerne var så småt begyndt at brokke sig ved udsigten til en sommerferie derhjemme, men der var ingen vej udenom: Sommeren skulle bruges til at renovere huset, og så måtte ferieplanerne vente – men så kom der en ekstratrækning i Lotto ’på tværs’.

Det fortæller en mand fra Sydsjælland, der gerne vil være anonym.

”Vi sad hele familien og så fjernsyn, og så var jeg lige inde for at krydstjekke min kupon. Det gør jeg gerne, når tallene er blevet trukket. Og så udbrød jeg: ’ Vi har vundet en million!’. Det var helt surrealistisk. Så skyndte jeg mig at ringe ind til Danske Spil for at være helt sikker, og den var god nok!” fortæller manden fra Sydsjælland, som ret hurtigt benyttede den uventede gevinst til at ændre på familiens planer for de kommende uger.

”Vi havde jo egentlig prioriteret at bruge tiden på at renovere huset, så det var da lidt hårdt for ungerne, at de skulle få tiden til at gå herhjemme, men da vi så vandt en million lige op til ferien, så valgte vi at tage en tur sydpå alligevel. Det var sindssygt lækkert,” fortæller manden.

Udover rejsen sydpå og den store renovering af huset er der også kommet en lidt nyere bil i indkørslen, og så er der også drømme om en lidt dyrere og længere ferierejse i den nærmeste fremtid.

”Vi kunne godt tænke os en rigtig drømmeferie. Det kan godt være, at vi tager sådan en også,” fortæller den heldige mand, som ikke har fortalt om gevinsten til andre end den nærmeste familie.

”Min mor sagde, at jeg er den første i familien, der har vundet et større beløb,” griner manden.