Stærkere sammen: Copenhagen International Fashion Fair indgår samarbejde med ISPO Munich
To stærke kræfter mødes: ISPO Munich annoncerer nyt samarbejde med Copenhagen International Fashion Fair (CIFF). For første gang nogensinde vil CIFF stå bag en partnerstand på ISPO Munich (3.-5. december 2024), hvor brands inden for denim, sportstøj, streetwear og sneakers vil fremvise det bedste indenfor nyt dansk design. Samarbejdet understøtter en generel tendens, hvor grænserne mellem sport og mode udviskes, og hvor der åbnes op for forretningsmuligheder og vækstpotentiale for endnu flere detailhandlere på tværs af kategorier.
Sport og mode er ikke længere to adskilte kategorier, men tværtimod to gensidigt afhængige størrelser i vores hverdag. Athleisure, sportstøj, mode og streetwear vil derfor blive præsenteret side om side i en dedikeret hal ved dette års ISPO Munich under konceptet Zeitgeist by ISPO og ISPO 520M. Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) er en af de vigtigste platforme for den internationale modebranche, og derfor vil det danske messeformat præsentere sportsmode og athleisure i Zeitgeist by ISPO-området i den kommende sæson.
CIFF har i de seneste år udviklet sig fra at være en regional messe til en trendsættende og inspirerende international handelsplatform, som præsenterer nogle af branchens mest anekendte og fremsynede brands. Siden grundlæggelsen i 1993 har CIFF haft fokus på at fremme gennemtænkt design, innovative modetendenser og mode af høj kvalitet til en demokratisk pris.
"Vi er begejstrede for at samarbejde med CIFF, der er en af Europas førende modeplatforme. Sport og mode smelter stadig mere sammen, og de traditionelle grænser mellem kategorierne er i opbrud. Det skaber spændende muligheder for brands og detailhandlere, og det momentum vil vi gerne løfte i fællesskab. Især i Skandinavien har sports- og modebrands i årtier været gensidige inspirationskilder; de forskellige brands har lært af hinanden og sammen skabt nye materialer, innovative designs og tøj der matcher tidsånden. Dette potentiale ønsker vi at udnytte, støtte, synliggøre og udvikle,” fortæller Tobias Gröber, administrerende direktør for Consumer Goods og direktør for ISPO Group, om samarbejdet.
Ud over partnerstanden på ISPO 2024 i december planlægges et fælles program for både presse og samarbejdspartnere sideløbende med messen. De udstillende CIFF-brands inden for denim, sportswear, streetwear og sneakers vil bidrage med nye impulser og moderne trends, udvide kendskabet til danske brands og understøtte ISPO Munichs position som en global platform for sportsbranchen, der fremmer nye netværk og inspiration. Som del af aftalen vil CIFF til gengæld byde udvalgte ISPO Munich partner-brands velkommen på den danske AW25 Copenhagen Fashion Week under den 64. udgave af CIFF.
"Fremtidens mode skabes gennem stærke partnerskaber, generøs vidensdeling, tætte samarbejder og en åbenhed på tværs af grænser, modekategorier, kulturer og køn. Det er det helt rette tidspunkt at danne nye alliancer med dygtige partnere fra vores nabolande, og vi er begejstrede over, at vi nu kan slå kræfterne sammen og dele vores visioner for fremtidens mode med de talentfulde folk hos ISPO Group," siger Sofie Dolva, direktør for CIFF.
I godt selskab
Med anden udgave af Zeitgeist by ISPO, der samarbejder med anerkendte sportsbrands og fremadstormende streetwear brands, herunder 520M by Highsnobiety, der er en platform for mode og outdoor brands, vil CIFF’s partnerstand i Hal B1 være i godt selskab, og presse såvel som besøgende vil blive mødt med friske impulser fra nye udstillere.
Årets ISPO Munich udstillere inkluderer VEJA, Amundsen, Haglöfs, Bellroy, Mey, Quartz Co., Sandqvist, We Norwegians, Varsity Headwear, Snowpeak, And Wander, Stereo Skis, Two . One – i Zeitgeist by ISPO-området – og Hoka, Faction, Adidas Terrex, Asics, Columbia + Sorel, Stanley, Dolomite, Zalando og Smart – i 520M by Highsnobiety. Hertil kommer de deltagende CIFF-brands.
Presse- og billedemateriale: Press kit
Læs mere her: www.ispo.com/munich og https://ciff.dk/
Nøgleord
Kontakter
Sophie NorengHead of Global Relations, CIFF
Tlf:+45 50 60 44 63sono@ciff.dkBilleder
Om ISPO
ISPO er verdens førende netværk for erhvervsfolk og forbrugereksperter indenfor sportswear. Platformen, der har eksisteret siden 1970, samler et kurateret udvalg af brancherelaterede, analoge såvel som digitale, tjenester under ISPO-brandet. Dette omfatter verdens største multi-segment messer: ISPO Munich, ISPO Beijing og ISPO Shanghai, online magasinet ISPO.com og forretningsløsningerne ISPO Brandnew, ISPO Collaborators Club, ISPO Award, ISPO Academy og ISPO Textrends. Med denne omfattende portefølje af innovationsfremmende branchenetværk, vidensdeling og redaktionelt indhold opererer ISPO 365 dage om året med det formål at støtte virksomheder og sportsentusiaster samt fremme en passion for sport verden over.
Om Messe München
Som en af verdens førende messearrangører præsenterer Messe München fremtidens mest visionære udstillere på sine cirka 90 messer verden over. Disse inkluderer tolv af verdens mest toneangivende messer som bauma, BAU, IFAT og electronica. Messe Münchens portefølje omfatter messer for både finans- og forbrugsgoder såvel som for nye teknologier. Sammen med sine datterselskaber organiserer Messe München messer i Kina, Indien, Brasilien, Sydafrika, Tyrkiet, Singapore, Vietnam, Hongkong, Thailand og USA. Med et netværk på mere end 15 tilknyttede selskaber og næsten 70 repræsentative samarbejdspartnere verden over er Messe München aktiv i mere end 130 lande. De mere end 150 årlige arrangementer tiltrækker omkring 50.000 udstillere og cirka tre millioner besøgende i og udenfor Tyskland.
Om CIFF
The Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) er et toneangivende halvårligt mødested for den internationale modeindustri i Skandinavien og resten af verden. Som en af pionerende i den Nordeuropæiske modebranche har CIFF siden 1993 gået forrest, og er i dag anerkendt som en af Europas mest inspirerende handelsplatforme. CIFF har udviklet sig fra at være en regional messe til et internationalt centrum for mode og livsstil, hvor branchens mest fremsynede brands udstiller. CIFF er garant for inspirerende og engagerende oplevelser med brandpræsentationer, interaktive installationer, detailintegrationer, in-show events og live-optrædener. Hver sæson omfavner og fejrer CIFF mangfoldighed, gæstfrihed og mode i alle dens udtryksformer.
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
CIFF 64 / AW2526.9.2024 10:03:53 CEST | Pressemeddelelse
Nye tider, (endnu) større ambitioner og et stærkere samarbejde med Copenhagen Fashion Week.
Bogforum og Thy sætter fokus på ”Natur & Menneske”24.9.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bogforum, Danmarks største litterære event, etablerer sig i Thy i samarbejde med kirkerne i Vestervig og Agger. Engagementet understreger litteraturens nødvendige stemme, når kirkerne i Thy nu undersøger forholdet mellem ’Natur & Menneske’ i en række arrangementer hen over de næste år.
København skal udvikles til en sand iværksætterhub19.9.2024 09:58:08 CEST | Pressemeddelelse
Hovedstaden tiltrækker nu så mange tech-talenter, iværksættere og investorer, at Skandinaviens største tech-event, TechBBQ, tror på solid vækst i de kommende år. TechBBQ har derfor i dag indgået aftale med Bella Center Copenhagen om et event med 10.000 deltagere i 2025. På sigt er målet at gøre København til en sand iværksætter-hub.
Stor sclerosekongres i Bella Center åbner op for patienter og pårørende5.9.2024 08:54:50 CEST | Pressemeddelelse
Patienter og pårørende er inviteret med til en gratis Patient Community Day for multipel sclerose-ramte (MS). Det finder sted d. 20. september, når den europæiske komite for behandling af og research i Multiple Sclerose (ECTRIMS) besøger København. Programmet foregår på engelsk med AI-simultantolkning på +50 sprog og kan opleves både on-site eller live på computeren.
Årets største spilfestival vender tilbage i vinterferien 20253.9.2024 08:38:18 CEST | Pressemeddelelse
Når Copenhagen Gaming Week vender tilbage næste år, bliver det en vildere og stærkere festival, der bygger på de mange erfaringer fra festivalens debut i januar 2024. Ikke nok med at festivalen rykkes til d. 13.-15. februar i uge 7, løfter festivalen nu sløret for mere inkluderende billetpriser samt vildere aktiviteter og ambitioner på programmet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum