Stærkere sammen: Copenhagen International Fashion Fair indgår samarbejde med ISPO Munich
To stærke kræfter mødes: ISPO Munich annoncerer nyt samarbejde med Copenhagen International Fashion Fair (CIFF). For første gang nogensinde vil CIFF stå bag en partnerstand på ISPO Munich (3.-5. december 2024), hvor brands inden for denim, sportstøj, streetwear og sneakers vil fremvise det bedste indenfor nyt dansk design. Samarbejdet understøtter en generel tendens, hvor grænserne mellem sport og mode udviskes, og hvor der åbnes op for forretningsmuligheder og vækstpotentiale for endnu flere detailhandlere på tværs af kategorier.

Sport og mode er ikke længere to adskilte kategorier, men tværtimod to gensidigt afhængige størrelser i vores hverdag. Athleisure, sportstøj, mode og streetwear vil derfor blive præsenteret side om side i en dedikeret hal ved dette års ISPO Munich under konceptet Zeitgeist by ISPO og ISPO 520M. Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) er en af de vigtigste platforme for den internationale modebranche, og derfor vil det danske messeformat præsentere sportsmode og athleisure i Zeitgeist by ISPO-området i den kommende sæson.
CIFF har i de seneste år udviklet sig fra at være en regional messe til en trendsættende og inspirerende international handelsplatform, som præsenterer nogle af branchens mest anekendte og fremsynede brands. Siden grundlæggelsen i 1993 har CIFF haft fokus på at fremme gennemtænkt design, innovative modetendenser og mode af høj kvalitet til en demokratisk pris.
"Vi er begejstrede for at samarbejde med CIFF, der er en af Europas førende modeplatforme. Sport og mode smelter stadig mere sammen, og de traditionelle grænser mellem kategorierne er i opbrud. Det skaber spændende muligheder for brands og detailhandlere, og det momentum vil vi gerne løfte i fællesskab. Især i Skandinavien har sports- og modebrands i årtier været gensidige inspirationskilder; de forskellige brands har lært af hinanden og sammen skabt nye materialer, innovative designs og tøj der matcher tidsånden. Dette potentiale ønsker vi at udnytte, støtte, synliggøre og udvikle,” fortæller Tobias Gröber, administrerende direktør for Consumer Goods og direktør for ISPO Group, om samarbejdet.
Ud over partnerstanden på ISPO 2024 i december planlægges et fælles program for både presse og samarbejdspartnere sideløbende med messen. De udstillende CIFF-brands inden for denim, sportswear, streetwear og sneakers vil bidrage med nye impulser og moderne trends, udvide kendskabet til danske brands og understøtte ISPO Munichs position som en global platform for sportsbranchen, der fremmer nye netværk og inspiration. Som del af aftalen vil CIFF til gengæld byde udvalgte ISPO Munich partner-brands velkommen på den danske AW25 Copenhagen Fashion Week under den 64. udgave af CIFF.
"Fremtidens mode skabes gennem stærke partnerskaber, generøs vidensdeling, tætte samarbejder og en åbenhed på tværs af grænser, modekategorier, kulturer og køn. Det er det helt rette tidspunkt at danne nye alliancer med dygtige partnere fra vores nabolande, og vi er begejstrede over, at vi nu kan slå kræfterne sammen og dele vores visioner for fremtidens mode med de talentfulde folk hos ISPO Group," siger Sofie Dolva, direktør for CIFF.
I godt selskab
Med anden udgave af Zeitgeist by ISPO, der samarbejder med anerkendte sportsbrands og fremadstormende streetwear brands, herunder 520M by Highsnobiety, der er en platform for mode og outdoor brands, vil CIFF’s partnerstand i Hal B1 være i godt selskab, og presse såvel som besøgende vil blive mødt med friske impulser fra nye udstillere.
Årets ISPO Munich udstillere inkluderer VEJA, Amundsen, Haglöfs, Bellroy, Mey, Quartz Co., Sandqvist, We Norwegians, Varsity Headwear, Snowpeak, And Wander, Stereo Skis, Two . One – i Zeitgeist by ISPO-området – og Hoka, Faction, Adidas Terrex, Asics, Columbia + Sorel, Stanley, Dolomite, Zalando og Smart – i 520M by Highsnobiety. Hertil kommer de deltagende CIFF-brands.
Presse- og billedemateriale: Press kit
Læs mere her: www.ispo.com/munich og https://ciff.dk/
Nøgleord
Kontakter
Sophie NorengHead of Global Relations, CIFF
Tlf:+45 50 60 44 63sono@ciff.dkBilleder
Om ISPO
ISPO er verdens førende netværk for erhvervsfolk og forbrugereksperter indenfor sportswear. Platformen, der har eksisteret siden 1970, samler et kurateret udvalg af brancherelaterede, analoge såvel som digitale, tjenester under ISPO-brandet. Dette omfatter verdens største multi-segment messer: ISPO Munich, ISPO Beijing og ISPO Shanghai, online magasinet ISPO.com og forretningsløsningerne ISPO Brandnew, ISPO Collaborators Club, ISPO Award, ISPO Academy og ISPO Textrends. Med denne omfattende portefølje af innovationsfremmende branchenetværk, vidensdeling og redaktionelt indhold opererer ISPO 365 dage om året med det formål at støtte virksomheder og sportsentusiaster samt fremme en passion for sport verden over.
Om Messe München
Som en af verdens førende messearrangører præsenterer Messe München fremtidens mest visionære udstillere på sine cirka 90 messer verden over. Disse inkluderer tolv af verdens mest toneangivende messer som bauma, BAU, IFAT og electronica. Messe Münchens portefølje omfatter messer for både finans- og forbrugsgoder såvel som for nye teknologier. Sammen med sine datterselskaber organiserer Messe München messer i Kina, Indien, Brasilien, Sydafrika, Tyrkiet, Singapore, Vietnam, Hongkong, Thailand og USA. Med et netværk på mere end 15 tilknyttede selskaber og næsten 70 repræsentative samarbejdspartnere verden over er Messe München aktiv i mere end 130 lande. De mere end 150 årlige arrangementer tiltrækker omkring 50.000 udstillere og cirka tre millioner besøgende i og udenfor Tyskland.
Om CIFF
The Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) er et toneangivende halvårligt mødested for den internationale modeindustri i Skandinavien og resten af verden. Som en af pionerende i den Nordeuropæiske modebranche har CIFF siden 1993 gået forrest, og er i dag anerkendt som en af Europas mest inspirerende handelsplatforme. CIFF har udviklet sig fra at være en regional messe til et internationalt centrum for mode og livsstil, hvor branchens mest fremsynede brands udstiller. CIFF er garant for inspirerende og engagerende oplevelser med brandpræsentationer, interaktive installationer, detailintegrationer, in-show events og live-optrædener. Hver sæson omfavner og fejrer CIFF mangfoldighed, gæstfrihed og mode i alle dens udtryksformer.
Følg pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bellagroup A/S
CIFF og Mr. styrker partnerskabet på CIFF 6618.12.2025 11:03:49 CET | Pressemeddelelse
CIFF og Indkøbsforeningen af 1964, som står bag kæderne Mr. og Din Tøjmand, tager deres samarbejde til et nyt niveau på den kommende CIFF 66 i januar 2026. De får et dedikeret område på 300 m² i B-hallen, hvor herresegmentet samles, og hvor kreativitet, kollektioner og kommercielle styrker mødes på tværs af branchen.
Bellagroup opnår international certificering for bæredygtighedsindsats9.12.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Bellagroup, en af Nordens førende virksomheder inden for hoteller, konferencer, messer og hospitality, er det første store eventcenter i verden, der er blevet B Corp-certificeret.
Transforming the CIFF Entrance into an Immersive Cultural Universe2.12.2025 15:35:28 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen / Milan, 26 November 2025 – CIFF and 10 Corso Como are proud to announce their collaboration for Copenhagen Fashion Week, January 2026, presenting a fully reimagined entrance experience for CIFF 66. This marks the first time the Milanese concept store brings its iconic universe to Copenhagen.
Danmarksmesterskabet i Fortnite afgøres live til Copenhagen Gaming Week 202625.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den 12. februar 2026 bliver det afgjort, hvem der er danmarksmester i Fortnite, der er det mest spillede spil i Danmark. Finalen løber af stablen under Copenhagen Gaming Week, der er den største spilfestival i Danmark.
CIFF and Delogue join forces to launch ‘TechCreate a CIFF collaboration’ – connecting fashion and technology across platforms21.11.2025 13:54:37 CET | Pressemeddelelse
CIFF, Northern Europe’s leading fashion trade event, announces a strategic partnership with Delogue to launch ‘TechCreate a CIFF collaboration’, a new initiative bridging the gap between fashion and technology. The collaboration marks a long-term commitment to spotlight innovation – not just during the CIFF fair in January, but through ongoing digital activations including a webinar on November 26th and a dedicated CIFF Media series rolling out through spring 2026.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum





