Bog & idé styrker kundeklubben med udvidet loyalitetskoncept
Bog & idé udvider loyalitetskonceptet med et pointsystem, der giver kunderne rabatter på tværs af butikker, app og webshop. Det styrker relationen til kunderne og øger engagementet.
Danmarks største boghandlerkæde, Bog & idé, udvider nu sit loyalitetskoncept for at styrke relationen til eksisterende kunder og gøre shoppingoplevelsen endnu mere attraktiv. Medlemmer af kundeklubben kan fremover optjene point ved køb i både de fysiske butikker, i Bog & idés egen app og på webshoppen. Pointene kan bruges til rabatter på fremtidige køb.
Loyalitet på tværs af kanaler
Det udvidede loyalitetskoncept er et centralt element i Bog & idés omnichannel-strategi, hvor samspillet mellem butikkerne og de digitale platforme bliver styrket yderligere. Konceptet sikrer en gnidningsfri og sammenhængende oplevelse, uanset hvordan kunderne vælger at handle.
”Vores fysiske butikker og digitale salgskanaler har længe været tæt integreret, og det udviklingen af vores loyalitetskoncept er med til at styrke denne sammenhæng yderligere," fortæller Marianne Lyngby Pedersen, administrerende direktør for Bog & idé. " Det handler om at belønne vores loyale kunder ved at gøre det lettere og mere fordelagtigt at handle hos os. Samtidig opnår vi dybere indsigt i deres præferencer, hvilket gør os i stand til at levere endnu bedre kundeoplevelser.”
Indsigt og stærkere kundeengagement
Udover rabatter giver loyalitetskonceptet også Bog & idé mulighed for at indsamle værdifuld indsigt i kundernes købsadfærd. Dette gør det muligt at skræddersy tilbud og kampagner bedre til medlemmernes behov, som for eksempel personlige anbefalinger baseret på tidligere køb.
Fremtidige planer
Det udvidede loyalitetskoncept er en del af en større strategi om at forbedre kundeklubben med flere fordele og eksklusive tilbud. Bog & idé forventer, at det nye koncept vil have en positiv effekt på både kundetilfredshed og salget, ligesom tidlige målinger viser øget engagement fra medlemmerne. ”Bare i september måned har vores klubmedlemmer haft en 42% større indkøbskurv end kunder, der ikke er medlem af vores klub. Vi glæder os til at belønne vores mest loyale kunder med point, ligesom vi hele tiden har nye ideer og fordele i støbeskeen for vores klubmedlemmer,” slutter Marianne Lyngby Pedersen.
Om pointprogrammet
Klubmedlemmer optjener 1 point for hver 10 kr. brugt pr. varelinje. Medlemmerne kan følge deres pointsaldo på bog-ide.dk, i Bog & idés app eller ved at spørge i butikkerne. Pointene kan til enhver tid indløses som rabat ved fremtidige køb, hvor 100 point svarer til 50 kr. rabat. Der optjenes point på næsten alle varer, både i fysiske butikker, i appen og på bog-ide.dk.
Nøgleord
Kontakter
Marianne Lyngby PedersenAdm. direktørIndeks Retail A/S
Står til rådighed for udtalelser til indslag, interviews, artikler o.l., som har relevans for branchen, vores butikker og vores brand.
Links
Information om Bog & idé
Bog & idé
Mossvej 2
8700 Horsens
76752000
https://www.bog-ide.dk/
Bog & idé er Danmarks størstehttps://www.bog-ide.dk/ boghandlerkæde med 116 butikker på landsplan samt webshoppen bog-ide.dk.
Kæden havde i 2023 en omsætning på 1,3 milliarder.
Bøger udgør knap halvdelen af forretningen, mens kontor- og trendvarer, brætspil, puslespil og lignende udgør resten.
Bog & idé er en frivillig kæde. Grundstenen blev lagt i 1969, men både navn og struktur har ændret sig meget siden.
Bog & idé er tilknyttet kædekontoret, Indeks Retail A/S, som også er kædekontor for hhv. BOGhandleren og Legekæden.
Følg pressemeddelelser fra Bog & idé
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bog & idé
Michael Katz Krefeld vinder MARTHA prisen 20241.11.2024 16:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danskerne kårer krimiforfatter Michael Katz Krefeld som vinder af MARTHA prisen 2024 for sin krimi Terminalen, der udkom i efteråret 2023. Det er anden gang, Krefeld vinder prisen.
Bog & idé hylder årets butikker10.10.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tre butikker i Bog & idé-kæden kan nu kalde sig årets butikker i tre forskellige kategorier. Vinderne er valgt på baggrund af både kundernes oplevelser og butikkernes stærke præstationer.
Brætspil skaber fællesskab: Bog & idé kårer Årets Spil 20242.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bog & idé kårer årets spil 2024, hvor danskerne igen i år har testet og vurderet spillene samt udvalgt vinderne i de fire kategorier ’Årets familiespil’, ’Årets børnespil’, ’Årets voksenspil’ og ’Årets nyhed’.
Børnebog sætter rekord i forsalg: Bog & idé spår om sommerens læserhit14.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et rekordstort forsalg af børnebog giver klar indikation på, hvad børnefamilier og unge skal læse denne sommer. En signeret udgave af bogen kunne forudbestilles i knapt to dage, og den mulighed benyttede tusindvis af danskere sig af.
Bogomsætning sætter rekord hos Bog & idé i 202310.1.2024 12:10:00 CET | Pressemeddelelse
Igen i 2023 vækster Bog & idé bogomsætningen og sætter rekord i varekategorien. Bøgerne fylder næsten halvdelen af al salg i detailkæden, og året har været præget af store bestsellere, stærke titler og en særlig ny trend i danskernes køkkener.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum