PLAY støtter World Tourism Day

Det islandske lavprisselskab, PLAY Airlines, støtter op om den verdenskendte globale begivenhed, World Tourism Day, som FN’s Verdensturistorganisation (UNWTO) står bag.

PR-foto: Unsplash

Verdensturistorganisationen har siden den 17. september 1980 afholdt World Tourism Day, som hvert år hyldes verden over. Begivenheden har fokus på at skabe opmærksomhed i samfundet om turismens betydning, samt dens sociale, politiske, økonomiske og kulturelle værdi. I år fokuserer temaet på forholdet mellem turisme og fred, og handler om, hvordan turisme spiller en afgørende rolle i at fremme forståelsen mellem mennesker.

Mens det ofte er turismens økonomiske værdi, lyset kastes over, er der en bred vifte af kulturelle og samfundsmæssige fordele, som turismen fremmer. For gennem rejser opbygges forståelse, og individer vokser. PLAY støtter op om, at turismen er en afgørende brik i at udvide menneskers horisont.

PLAY tilbyder lavprisafgange mellem Danmark og Nordamerika med Island som central hub. PLAY gør det muligt at få en smag på Islands unikke natur, Reykjaviks pulserende liv, og udvide den kulturelle forståelse i mødet med det islandske folk, som vi er nært beslægtet med. Passagerer kan nemlig kvit-og-frit forlænge opholdet med op til 10 dage, inden turen går mod den endelige destination til de Nordamerikanske østkystdestinationer: Baltimore, Boston, New York, Washington D.C eller endda Toronto i Canada.

I forbindelse med World Tourism Day tilbyder PLAY ekstraordinære billetter med 25 procent rabat på alle flyvninger ud af København og Billund, der bookes fra den 27. september 2024, og frem til den 3. oktober 2024. Rejsen fra de rabatterede flybilletter skal være mellem november 2024 og frem til maj 2024.

Emilie Thau Bærentsen
Grey Public, på vegne af PLAY
play-pr-dk@grey.com

Om PLAY

PLAY er et lavprisflyselskab, der fra 2022 flyver fra Island til 25+ destinationer i Europa og Nordamerika. PLAY flyver med nye Airbus A321NEO og A320NEO fly med en enkel og strømlinet service, der giver rejsende mulighed for at betale mindre og stadig få en god rejseoplevelse. Sikkerheden er det vigtigste for PLAY, men også tidspræcision, enkelhed, glæde, lave priser og omtanke for miljøet er en del af flyselskabets kerneprincipper.

Trafiktal: PLAYs lokale andel og passagertal stiger sammenlignet med sidste år10.7.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Flyselskabet PLAY transporterede 173.109 passagerer i juni 2024, hvilket markerer en stigning på 7,5% fra juni 2023, hvor flyselskabet transporterede 160.979 passagerer. Belægningsgraden i juni 2024 var 86,0%, hvilket repræsenterer en lille nedgang fra 87,2% i juni sidste år. Tilgængelige sædekilometer (ASK) steg med 8,8%, mens omsætningen pr. passagerkilometer (RPK) steg med 7,3% mellem juni 2023 og juni 2024.