Countrysangeren Lainey Wilson kommer til Danmark

Hun har for nyligt udgivet albummet ”Whirlwind” og vandt sidste år i november hele fem Country Music Association Awards, inklusive aftenens største anerkendelse ’Entertainer of the year’ prisen. Til marts kommer Lainey Wilson for første gang til Danmark og spiller koncert i VEGA i København

LAINEY WILSON ”WHIRLWIND EUROPEAN TOUR” I STORE VEGA 12. MARTS 2025

Efter års hårdt arbejde i Nashville, hvor hun gentagne gange blev fortalt, at hun var "for country til country," ser tingene nu ganske lovende ud for den 32-årige sangerinde og sangskriver. I november vandt Wilson fem Country Music Association Awards, heriblandt årets album for gennembrudet "Bell Bottom Country." Hun vandt også aftens mest prestigefyldte pris, entertainer of the year, hvor hun slog artister som Morgan Wallen og Luke Combs, og blev den første kvinde til at vinde prisen siden Taylor Swift i 2011.

Lainey Wilson har vundet hjerterne hos musikfans og kolleger med sin autentiske country-stil. ’Whirlwind ’der udkom 23. august i år debuterede som nr. 8 på Billboard 200, hvilket markerer hendes første top-10-album. Albummet, der er produceret af Jay Joyce, udforsker Wilsons personlige rejse og indeholder hits som "Hang Tight Honey" og "4x4xU." Udover sin succes som sanger og sangskriver har Wilson også medvirket i tv-serien Yellowstone og blev for nylig indlemmet i Grand Ole Opry.

“Adventuring to new places has served me well over the past few years and I’ve still got more to see. I’m setting out to play to 4 new cities and return back to my “roots” at C2C Festival for my first time headlining!”

2025 WILDWIND TOUR EUROPE DATES:

Tuesday, March 4 - Zurich, CH - Kaufleuten

Thursday, March 6 - Antwerp, BE - De Roma

Saturday, March 8 - Rotterdam, NL - C2C Rotterdam - Rotterdam Ahoy*

Sunday, March 9 - Berlin, DE - C2C Berlin - UberEats Music Hall*

Wednesday, March 12 - Copenhagen, DK - Store VEGA

Friday, March 14 - London, UK - C2C Festival - The O2*

Saturday, March 15 - Belfast, UK - C2C Festival - SSE Arena*

Sunday, March 16 - Glasgow, UK - C2C Festival - OVO Hydro*

Wednesday, March 19 - Paris, FR - Alhambra

*Country 2 Country Festival

Følg Lainey Wilson her:

Instagram | Facebook | YouTube | TikTok | Website

Billetpriser: 425 kr. + gebyr.

• Det officielle billetsalg starter fredag 4. oktober kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.

• Live Nation presale starter torsdag 3. oktober kl. 10.00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk

Begrænsning på 4 billetter i presale og 8 billetter ved det officielle billetsalg per køb.

For at se dette indhold fra www.youtube.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

På grund af den massive efterspørgsel på de populære Gramsepektrum-talks, hvor hele 8 aftener allerede er udsolgt, annonceres der nu yderligere 3 talks i København1.10.2024 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kan du huske den skiferie i ’99, hvor ‘Søvand' og ‘Bademestrene' kørte på repeat i lejligheden? Gramsespektrum kommer til Bremen Teater og Musikhuset Aarhus til en aften med de bedste klip, og en snak om karakterer som Gert K, Richard Zedalius og Ninjaen Bolette. Simon og Peder fortæller også om, hvordan deres fælles kærlighed til rap musikken udviklede sig til et satireprogram, der var unikt for sin tid. Med sig på aftenen har de Mikael Bertelsen – som i øvrigt var redaktør på Gramsespektrum i sin tid – til at styre slagets gang. Var man på sommerens Heartland Festival, så havde man muligheden for at få en forsmag på, hvad folkene bag Gramsepektrum har i vente. Datoer: Fredag 31. januar, Musikhuset Aarhus. (UDSOLGT) Lørdag 1. februar, Musikhuset Aarhus. (UDSOLGT) Søndag 2. februar, Musikhuset Aarhus. (UDSOLGT) Tirsdag 11. februar, Bremen Teater. (UDSOLGT) Onsdag 12. februar Bremen Teater. (UDSOLGT) Torsdag 13. februar, Bremen Teater, København. (UDSOLGT) Tirsdag 1. april, Bremen Teate