Viborg Bibliotekerne

Forfatteraften med Theis Ørntoft på Hovedbiblioteket i Viborg

Kom med til en inspirerende aften i litteraturens tegn med den anerkendte danske forfatter Theis Ørntoft, når han kommer til Viborg torsdag d. 10. oktober

Theis Ørntoft

Aftenen vil byde på en dybdegående samtale med Theis Ørntoft om romanen "Jordisk". Publikum får mulighed for at stille spørgsmål og få indblik i de tanker og processer, der ligger bag romanen.

Theis Ørntoft har med "Jordisk" skabt en slægtsroman om de grundstoffer, der udgør et menneskeliv, og om de kræfter, der binder os sammen med hinanden, med samfundet, med jorden og med universet. Romanen følger de tre søskende, dokumentaristen Rhea, lærervikaren Joel og adfærdscoachen Miriam. De kæmper hver især med at finde retning og formål i et Danmark præget af privilegier og undergangsfornemmelser.

I april 2024 blev det offentliggjort, at Theis Ørntoft er modtager af den store europæiske litteraturpris European Union Prize for Literature 2024 for "Jordisk"
For "Jordisk" er Theis Ørntoft også nomineret til Nordisk Råds Litteraturpris 2024.

Nu er der mulighed for at møde Theis Ørntoft til en forfatteraften på Hovedbiblioteket i Viborg torsdag d. 10. oktober kl. 19.00. Billetter á 75 kr. + gebyr købes på viborgbib.dk.

Arrangementet er lavet i samarbejde med Kulturselskabet-KulturAnders og er støttet af Statens Kunstfond.

Anja Ingwersen, Viborg Bibliotekerne
ain@viborg.dk, 23 45 25 59