Stort kvalitetsløft til færge på Øresundslinjen
Når elfærgen, Aurora, den 2. oktober sættes i drift efter værftsophold, er det en færge, som er næsten uigenkendelig. Hele færgen har fra yderst til inderst fået en makeover og er blandt andet blevet udstyret med en helt nyrenoveret restaurant, hvor konceptet bliver kvalitet over kvantitet.

Elfærgen, Aurora, bliver nærmest ikke til at genkende. Øresundslinjens elfærge er lige nu på værft i Landskrona, hvor færgen får helt ny maling samt Øresundslinjens logo – og hvor de to dæk i passagerområderne total-renoveres. Det betyder, at gulve, lofter, vægge og inventar på 11.000 m2 bliver helt nye. Også skibets shop bliver større og får et endnu større udvalg til de handlende.
Dertil kommer, at en lang række tekniske systemer kontrolleres og renoveres, inden færgen genindsættes på sin rute mellem Helsingør og Helsingborg den 2. oktober.
”Vi glæder os til at se færgen tilbage i sine vante omgivelser, og vi glæder os meget til at vise den ”nye” færge til vores gæster. Og måske allermest glæder vi os til at vise dem den nye restaurant, ’Opus Wine & Dine’”, siger Molslinjens administrerende direktør, Kristian Durhuus.
Den nye restaurant Libitum Social Dining på søsterfærgen Tycho Brahe, som åbnede i marts i år, blev øjeblikkeligt en flydende succes med masser af gæster i buffeten. Og nu kommer turen så til restauranten på Aurora, hvor gæsterne kan sejle frem og tilbage og vælge retter à la carte og dertil vine fra et nøje udvalgt vinkort.
”Vi investerer i gæsternes oplevelser ombord. Øresundslinjen forbinder to lande og en region både for dem, som blot søger transport til den anden side af sundet – og for dem, som gerne vil på vandet og have en oplevelse. De får begge et stort kvalitetsløft på Aurora”, lover Kristian Durhuus.
Kontakter
Jesper MaackPR & Communication Manager
Tlf:+4520196215jma@molslinjen.dkOm Molslinjen
Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab med en flåde på 21 skibe, som årligt transporterer mere end 15 millioner gæster. Med 19 overfarter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen, Samsølinjen og Øresundslinjen forbinder færgerne Danmark, Sverige og Tyskland.
Bornholmslinjen og Molslinjen betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.
I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Viborg, Herning, Silkeborg og Rønne samt en række andre jyske byer.
Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1800 medarbejdere.
Mere info: www.molslinjen.dk
Andre sprog
Følg pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Molslinjen A/S
Molslinjen bestiller tredje elektriske mega-katamaran hos Incat5.12.2025 08:59:59 CET | Pressemeddelelse
Molslinjen har nu bestilt den tredje batteridrevne katamaran til operationen på Kattegat. Rederiet har allerede bestilt de første to færger hos australske Incat, og det bliver også det tasmanske rederi, som skal bygge den tredje færge, som tilsammen bliver verdens største elektrificeringsprojekt til søs.
Tyrfing ramt af vejr-udfordringer25.11.2025 13:00:20 CET | Pressemeddelelse
Besætningen på Samsølinjens kommende elfærge, Tyrfing, må erkende, at turen hjemover blev længere end forventet. De drilske vejr-systemer i Biscayen tvang færgen til at søge ly flere steder, og det forsinker nu planen for idriftsættelse på Samsø.
Pressinbjudan: Hamlet konverteras till batteridrift20.11.2025 15:12:03 CET | Presseinvitation
Få en unik inblick i ombyggnaden av färjan Hamlet till batteridrift.
Presseinvitation: Hamlet konverteres til batteridrift20.11.2025 15:12:03 CET | Presseinvitation
Få et unikt indblik i Hamlets ombygning til batteridrift.
Öresundslinjen vill skapa grön korridor17.11.2025 09:01:50 CET | Pressemeddelelse
Med konverteringen av den tredje färjan till batteridrift fortsätter Öresundslinjen sin ambition att skapa en grön sjöfartskorridor mellan Sverige och Danmark. Färjan Hamlet har nu gått på varvsuppehåll i Landskrona, där den traditionella dieseldriften läggs om till moderna batterier.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum