Stort kvalitetsløft til færge på Øresundslinjen

Når elfærgen, Aurora, den 2. oktober sættes i drift efter værftsophold, er det en færge, som er næsten uigenkendelig. Hele færgen har fra yderst til inderst fået en makeover og er blandt andet blevet udstyret med en helt nyrenoveret restaurant, hvor konceptet bliver kvalitet over kvantitet.

Det er på færgen Aurora, at den nye restaurant 'Opus Wine & Dine' slår dørene op for Øresundslinjens færgegæster.

Elfærgen, Aurora, bliver nærmest ikke til at genkende. Øresundslinjens elfærge er lige nu på værft i Landskrona, hvor færgen får helt ny maling samt Øresundslinjens logo – og hvor de to dæk i passagerområderne total-renoveres. Det betyder, at gulve, lofter, vægge og inventar på 11.000 m2 bliver helt nye. Også skibets shop bliver større og får et endnu større udvalg til de handlende.

Dertil kommer, at en lang række tekniske systemer kontrolleres og renoveres, inden færgen genindsættes på sin rute mellem Helsingør og Helsingborg den 2. oktober.

”Vi glæder os til at se færgen tilbage i sine vante omgivelser, og vi glæder os meget til at vise den ”nye” færge til vores gæster. Og måske allermest glæder vi os til at vise dem den nye restaurant, ’Opus Wine & Dine’”, siger Molslinjens administrerende direktør, Kristian Durhuus.

Den nye restaurant Libitum Social Dining på søsterfærgen Tycho Brahe, som åbnede i marts i år, blev øjeblikkeligt en flydende succes med masser af gæster i buffeten. Og nu kommer turen så til restauranten på Aurora, hvor gæsterne kan sejle frem og tilbage og vælge retter à la carte og dertil vine fra et nøje udvalgt vinkort.

”Vi investerer i gæsternes oplevelser ombord. Øresundslinjen forbinder to lande og en region både for dem, som blot søger transport til den anden side af sundet – og for dem, som gerne vil på vandet og have en oplevelse. De får begge et stort kvalitetsløft på Aurora”, lover Kristian Durhuus.

Om Molslinjen

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab med en flåde på 21 skibe, som årligt transporterer mere end 15 millioner gæster. Med 19 overfarter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen, Samsølinjen og Øresundslinjen forbinder færgerne Danmark, Sverige og Tyskland.

Bornholmslinjen og Molslinjen betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.

I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen. Den kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Viborg, Herning, Silkeborg og Rønne samt en række andre jyske byer.

Mere info: www.molslinjen.dk

Andre sprog