Pressemeddelelse fra DIF Etisk Komité

DIF Etisk Komité vil undersøge og udtale sig om good governance i relation til Dansk Ride Forbund.

Pressemeddelelse fra DIF Etisk Komité

DIF Etisk Komité har den 17. september 2024 modtaget en henvendelse fra fire bestyrelsesmedlemmer (”Klagerne”) i Dansk Ride Forbund (”DRF”) om forhold i bestyrelsen, som Klagerne mener er i strid med bestyrelsens forretningsorden, vedtægterne og good governance. Klagerne har efterfølgende den 21. og 22. september 2024 fremsendt yderligere materiale til DIF Etisk Komité, som Klagerne ønsker inddraget i sagen.

Henset til beskyldningernes karakter og alvor og sagens almene betydning for såvel DRF som Danmarks Idrætsforbund, har DIF Etisk Komité på et møde den 19. september 2024 besluttet at optage sagen til behandling.

DIF Etisk Komité har ikke yderligere bemærkninger til sagen.

FAKTA:
DIF Etisk Komité er nedsat i medfør af DIF’s love § 20 og har til opgave at vurdere spørgsmål om good governance og etik. Komitéen afgiver udtalelser og henstillinger om sådanne spørgsmål, men træffer ikke bindende afgørelser. DIF Etisk Komité kan optage sager til behandling på baggrund af henvendelser eller af egen drift.

DIF Etisk Komité arbejder uafhængigt af DIF.

Læs mere her