POWER afslører åbningsdato for Danmarks største elektronikbutik
POWER har annonceret, at kæden fredag den 4. oktober åbner POWER Odense, der bliver den største butik, som den danske elektronik- og hvidevarebranche endnu har set. Annonceringen er sket via en storstilet reklamekampagne på TV2 og på tværs af alle tænkelige sociale medier – og målet for åbningen er skyhøjt. ”Jeg er fuldstændig overbevist om, at det her er den største satsning nogensinde i Danmark for en enkelt butiksåbning”, siger POWERs direktør.

I et inferno af helikoptere, en orangemalet Storebæltsbro og med tv-personlighederne Hav, Kamal og Bubber i hovedrollerne offentliggjorde elektronik- og hvidevarekæden fredag aften datoen for åbningen af deres hidtil største butik, POWER Odense. Det skete i en reklame på landsdækkende tv i en af de absolut dyreste reklameblokke, som lå lige op til premieren på ”Vild med dans” på TV2. Kritikere vil nok mene, at det er lidt meget at gøre ud af endnu en butiksåbning i rækken.
- Jamen, folk tror jo, vi er sindssyge. Men POWER Odense er også lidt et vanvittigt projekt. Vi har arbejdet på det her i mange, mange, mange måneder, og ambitionerne er skyhøje. Jeg kan godt love, at det bliver en åbningsfest, som hverken fynboerne eller resten af danskerne har set magen til, og jeg er overbevist om, at det her er den største satsning nogensinde i Danmark for en enkelt butiksåbning, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER.
Direktøren er selv på skærmen
Direktøren optræder selv i reklamefilmen, som foruden på TV2 også kan ses i den lange 5-minutters udgave på power.dk og på tværs af alle tænkelige sociale medier.
- Jeg har ladet mig overtale til at sætte mit eget ansigt på en tv-reklame for første gang, siden vi åbnede POWERs første butik i Glostrup tilbage i 2015. Og det har været skidesjovt at være på optagelse sammen med de gæve gutter Hav, Kamal og Bubber og med alle de andre, der har deltaget. Men bag det sjove ligger altså også en alvor og en satsning, der er så stor, at hverken jeg eller resten af POWER-teamet kommer til at sove roligt, før vi er på den anden side af Odense-åbningen, siger Jesper Boysen.
Skal omsætte for over 36 millioner kroner
Omsætningsmålet for åbningsdagen fredag den 4. oktober i Odense er at overgå POWERs hidtidige rekord, som lyder på 36 millioner. Den blev sat, da POWER Ishøj åbnede tilbage i 2022. Mange har i den forbindelse bemærket, at åbningstiderne til den annoncerede åbning i Odense ligger fra 06-02 – altså 20 timer i alt. Det er der en god grund til.
- Til Ishøj-åbningen for to år siden, som er POWERs største åbning til dato, oplevede vi, at der stadig var kø og kunder i butikken, da vi ramte lukketidspunktet kl. 22. Og selvom vi udvidede den annoncerede åbningstid med langt over en time, var der flere, som gik forgæves. Det vil vi ikke risikere igen, og derfor har vi denne gang valgt at holde åben helt indtil kl. 02, siger Jesper Boysen, der samtidig forsikrer, at ingen kunder kommer til at gå forgæves.,
- Vi har over 25.000 produkter på tilbud på åbningsdagen, så jeg lover, at der er mere end rigeligt for enhver smag. Fynboerne kan bare komme an, siger Jesper Boysen.
Fakta:
- POWER Odense åbner fredag den 4. oktober fra kl. 06-02.
- 300 POWER-medarbejdere er på arbejde i løbet af åbningsdagen.
- Der er 50 åbne kasselinjer.
- Omsætningsmålet er at slå rekorden fra POWER Ishøj, som lød på 36 millioner kroner på første åbningsdag.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPower Danmark
Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk glæder vi os til at få i telefonen. Ring til vores presseansvarlige på tlf. 2133 8088, eller send os en mail på presse@power.dk.
Billeder
Om POWER
POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige.
I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig.
Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.
POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag.
Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
POWER oplever historisk boom i studiesalget: ”Vi har aldrig oplevet noget lignende”6.8.2025 13:39:11 CEST | Pressemeddelelse
De danske studerende dropper i stor stil de tunge bøger og rykker studielivet over på skærmen - og det kan mærkes på salget af elektronisk studieudstyr. Allerede på første dag af studiesalget hos POWER steg salget af computere med over 300 procent, imens tablets er buldret frem med over 250 procent. ”En god computer er lige så vigtig som dit studiekort,” siger salgschef Jonas Lindquist.
Succes efter jubilæumskampagne: POWER solgte for 10 millioner kroner på 10 minutter1.8.2025 11:46:45 CEST | Pressemeddelelse
Der stod kunder i kø foran samtlige 27 POWER-butikker, da elektronik- og hvidevarekæden i dag skød sit 10-årsjubilæum i gang. Men allerede torsdag aften tyvstartede POWER med et liveshopping-show, hvor der blev solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter. Markedsføringskampagnen op til jubilæet er den største satsning i POWERs historie, og kædens direktør er allerede tilfreds: ”Vi har ikke bare satset stort, men kæmpestort, og det har givet pote, for lige nu tæsker salget afsted”.
Danskerne går slush- og is-amok: POWER oplever eksplosiv vækst i sommervarmen17.7.2025 14:05:42 CEST | Pressemeddelelse
Sommerens hede dage sender ikke kun danskerne mod stranden, men også ind i POWER, hvor der bliver langet rekordmange slush ice- og ismaskiner over disken. Elektronik- og hvidevarekæden har oplevet en vækst på over 300% i salget af ismaskiner i forhold til samme periode sidste år, og danskerne har nu også kastet sig over en nyhed: Slush ice-koncentrat som det, man kender fra sportshaller og grillbarer.
POWER skriver dansk reklamehistorie11.7.2025 12:59:14 CEST | Pressemeddelelse
Til august er det 10 år siden, at POWER slog dørene op til sin første butik i Glostrup. I dag har elektronik- og hvidevarekæden 27 butikker landet over, og flere er på vej. Det fejrer POWER med en kæmpemæssig jubilæumskampagne i august og september, men allerede i dag – fredag den 11. juli – går optakten i gang med en storstilet reklame-serie i tre afsnit. POWER har købt hele reklameblokken i bedste sendetid på TV 2 og viser alle fem minutter af første afsnit.
200% stigning: Nintendo Switch 2 revet af hylderne i POWER19.6.2025 14:04:31 CEST | Pressemeddelelse
Siden lanceringen af den nye Nintendo Switch 2 har efterspørgslen nået historiske højder hos elektronikkæden POWER. Salget af Nintendo-produkter er steget med mere end 200% i forhold til samme periode sidste år – og intet tyder på, at efterspørgslen stilner af.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum