Sting kommer til Tivoli Friheden i Aarhus 15. juni

Den 17 gange dobbelte Grammy-vindende kunstner STING vender endnu en gang op og ned på tingene med lanceringen af sin “STING 3.0" Tour, præsenteret af Cherrytree Music Company og Live Nation. Sammen med den virtuose guitarist og mangeårige samarbejdspartner, Dominic Miller, og den dynamiske trommeslager Chris Maas (Mumford & Sons, Maggie Rogers), vil Sting spille de mest elektrificerende hits og sjældenheder fra sin tidløse diskografi i Tivoli Friheden i Aarhus ved det udendørs koncertformat,’ Summer Session'.

“STING 3.0”  - MED POWER TRIO:

Sting - vocals, bas | Dominic Miller, guitar | Chris Maas, trommer

15. JUNI 2025 – TIVOLI FRIHEDEN, AARHUS

BILLETSALGET STARTER: FREDAG 27. SEPTEMBER

"STING 3.0" verdenstouren begyndte i Europa i sommer og startede for nyligt den nordamerikanske del i Fillmore i Detroit, MI til anmelderroser:

“It was the kind of night — world-class performers, and performance, in an intimate space — that gets talked about for years.” (Oakland Press)

It was the sort of show that connected the broader artistic dots, from the crisply syncopated Police stuff to his jazz-kissed solo excursions, while showcasing the songwriting that runs as the through line to it all.” (Detroit Free Press)

Sting er kendt for sit banebrydende arbejde som solokunstner og som frontmand og sangskriver i den banebrydende gruppe The Police, managed af Martín Kierszenbaum/Cherrytree Music Company, og har konsekvent flyttet grænserne for musikalsk innovation gennem sin enestående karriere. ‘STING 3.0’ turnéen markerer en ny dynamisk æra, hvor udvalgte sange fra hans omfattende katalog præsenteres med intensitet og energi fra en tight tre-mands konstellation, og inspireret af hans nye sang “I Wrote Your Name (Upon My Heart)”  - mixet af den 4 gange Grammy Award vindende mix-tekniker Robert Orton - der udkom 5. september på Cherrytree Music Company/Interscope Records.

Medlemmer af Stings Fan Club vil have mulighed for at få adgang til presale ved at besøge sting.com fra tirsdag 24. september kl. 10.00. Yderligere presales, kører i løbet af ugen (se detaljer nedenfor). Det officielle billetsalg starter fredag den 27. september kl. 10.00 lokal tid på sting.com.

OM STING: Sting har haft en bemærkelsesværdig karriere og er blevet optaget i Rock and Roll Hall of Fame. Han har modtaget 17 GRAMMY Awards® og solgt 100 millioner albums verden over, både som en af verdens mest unikke solokunstnere og som tidligere frontmand for The Police. Som komponist, sangskriver, skuespiller, forfatter og aktivist har Sting desuden modtaget en Golden Globe, fire Oscar-nomineringer, en Tony-nominering, Billboard Magazines Century Award og Kennedy Center Honors.

Sting har også ydet stor støtte til menneskerettighedsorganisationer som Rainforest Fund, Amnesty International og Live Aid, hvilket afspejler den globale rækkevidde af hans kunst. Sammen med sin kone, Trudie Styler, grundlagde han i 1989 Rainforest Fund for at beskytte både verdens regnskove og de oprindelige folk, der lever i dem.

Om Cherrytree Music Company: Grundlagt i 2005 af den multi-platin, Grammy-nominerede sangskriver/producer Martin Kierszenbaum, leverer Cherrytree Music Company management-, pladeselskabs- og udgivelsestjenester til et eksklusivt udvalg af kunstnere, producere og teknikere, der udfordrer de kreative grænser i populærmusik. Siden starten og lanceringen af sin første udgivelse nogensinde, Feists “Let It Die” album, har Cherrytree haft en uudslettelig indvirkning på musikscenen fra at administrere den anerkendte musiker og kulturelle ikon Sting til at lancere Lady Gagas to første albums. Cherrytree Music Company har også udgivet kulturelt banebrydende albums og kommercielle succeser af Ellie Goulding, LaRoux, Far East Movement og Robyn, hvis 2010 Cherrytree-udgivelse “Body Talk” blev kåret til Årtiets Album af Rolling Stone. Cherrytree Music Company, ansvarlig for over 40 millioner solgte enheder til dato, er fortsat en vigtig kilde til populærmusik og katalysator for kunstnersamarbejde og innovation. For mere information om Cherrytree Music Company, klik her og her for logo.

Billetpriser: 740 kr. gebyr.

• Det officielle billetsalg starter fredag 27. september kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk.

• Sting Fan club presale fra 24. september kl. 10.00

• Mastercard indehavere har særlig adgang til presale billetter i Danmark, fra 25. september kl. 10.00 til 27. september kl. 10.00. Reserverede billetter er tilgængelige for Mastercard indehavere fra 27. september kl. 10.00. Besøg www.priceless.com/music for mere info.

• Live Nation presale starter torsdag 26. september kl. 10.00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk

Begrænsning på 8 billetter per køb.

Carter B. Smith

Det svenske black metalband Dark Funeral spiller i Pumpehuset den 26. januar 202524.9.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Det hele begyndte i 1993, da Lord Ahriman og Blackmoon grundlagde den krigsmaskine, vi i dag kender som Dark Funeral – et af de stærkeste black metalnavne nogensinde. Bandet etablerede sig hurtigt som et band, man kunne regne med, og siden er der sket meget. Medlemmer er skiftet ud, flere fantastiske album er udgivet, og Dark Funeral har turneret i intet mindre end 45 forskellige lande med navne som DimmuBorgir, Cannibal Corpse, Deicide, Immortal og mange flere, hvilket har resulteret i et stærkt bånd til en verdensomspændende fanskare.

Det alternative metalband ANKOR indtager Pumpehuset lørdag den 12. marts 2025 i forbindelse med deres Shoganai EU Tour 202523.9.2024 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse

ANKOR er et alternativt metalband fra Catalonien, som består af den kvindelig forsanger Jessie Williams fra UK, trommeslager Eleni Nota fra Grækenland, guitarist og sangere David Romeu og Fito Martinez og bassist Julio López fra Spanien. Bandet blev dannet i 2003 i en landsby nær Barcelona, da medlemmer var teenagere. Mere end 20 år senere, med flere albums i bagagen og en verdensomspændende fanbase, er ANKOR nu en reference inden for sin genre.