Blev millionær på toilettet: Kvinde fra Aarhus kommune jubler

En heldig kvinde fra Aarhus kommune fik sig for nylig et kæmpe chok under et hurtigt besøg på badeværelset: Tjekkede netbank og opdagede 1 million kroner fra Danske Spil.

En kvinde vandt i Lotto - og opdagede det, da hun sad på toilettet.

En ganske almindelig tirsdag morgen tog en overraskende drejning for en kvinde fra Aarhus kommune, da et hurtigt tjek af netbanken afslørede, at hun netop var blevet millionær. Det hele skete i en lidt usædvanlig situation, da hun en tidlig morgen på arbejde besluttede sig for at kaste et hurtigt blik på sin telefon under et smut på badeværelset.

"Jeg mødte tidligt på arbejde og tjekkede min netbank ude på toilettet. Der stod Danske Spil, og jeg tænkte: 'Det var da mærkeligt'. Så stod der 1 million kroner, og jeg var i chok," fortæller den glade vinder. ”Det klassiske telefontjek på toilettet blev pludselig til noget helt særligt,” tilføjer kvinden med et smil.

Kvinden, der har spillet Lotto i mere end 20 år med den samme kupon, tjekker sjældent resultaterne. Denne gang blev millionen dog automatisk overført til hendes konto fra Danske Spil, efter at hun havde vundet den forgangne lørdag. Det opdagede hun først tre dage senere – og det skulle altså ske på et badeværelse på arbejdet.

Vil dele gevinsten

Vindersummen har allerede fået hende til at overveje, hvordan hun vil bruge pengene. En efterårstur til syden er allerede bestilt, og der er planer om at investere en del af præmien. Der er dog endnu ikke truffet nogen store beslutninger om større køb – selvom et nyt ur er i tankerne.

"Det betyder meget for mig at være sammen om det. Det er ikke kun mig, der har vundet. Jeg deler præmien med mine nærmeste. Det betyder noget at kunne glæde nogen og være sammen om det," fortæller den nyslåede millionær, der også har planer om at forkæle sin kæreste.

Selvom hun nu har opnået en milliongevinst, vil hun fortsætte med sit Lotto abonnement, som hun har haft i mange år.

"Jeg bliver ved med at spille Lotto – lige pludselig gav det noget," slutter hun med et smil.

Fra Danske Spils side får gevinsten også et smil frem på læben.

”Vi glæder os altid, når en af vores kunder vinder den store gevinst. Det sker hver eneste uge, og hver eneste gang smitter lidt af vinderglæden af på os herinde i Danske Spil. Og så er det ligegyldigt, om man spiller med via abonnement eller ved at købe en Lotto kupon nede i kiosken,” siger Malene Mølgaard, der er adm. direktør Danske Lotteri Spil, som står bag Lotto.

Eurojackpot rammer fredag aften igen de højeste luftlag – en halv milliard i puljen4.10.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Var det ikke noget med en lang ferie? Eller et nyt køkken? Et sommerhus? En ny bil? Eller to? Eller ti? Eller var det noget med det hele på én gang? I aften er der helt ufattelige 500.000.000 millioner kroner i førstepræmiepuljen i Eurojackpot. Hvis man vinder den gevinst, så behøver man ikke længere prioritere sine drømme: Der er råd til at opfylde dem alle sammen. ”Vi udbetaler millioner til danskerne hver evig eneste uge, og det er lige fantastisk, hver gang. Men når det så er sagt, så må jeg også indrømme, at det lige kilder lidt ekstra i maven, hver gang de allerstørste gevinster er på højkant, som i aften. Og jeg vil gætte på, at en halv milliard også får det til at kilde gevaldigt i maven på den heldige vinder, som får pengene ind på kontoen,” siger Malene Mølgaard, der er adm. direktør for Danske Lotteri Spil, som står bag Eurojackpot i Danmark. Hvis gevinsten på 500.000.000 lander hos en umådeligt heldig dansker, vil det være Danmarkshistoriens tredjestørste lotterigevinst. De