Power

POWER-direktør udsat for identitetstyveri

Del

Tre kinesiske forretningsfolk troppede tirsdag op på POWERs hovedkontor i Glostrup, hvor de troede, at de havde et møde med elektronikkædens direktør, Jesper Boysen. Det var blot den foreløbige kulmination på et omfattende identitetstyveri, hvor en mand har udgivet sig for at være POWERs direktør og har bestilt tusindvis af varer i Kina. Sagen er nu meldt til politiet. 

En svindler har udgivet sig for at være POWERs direktør, Jesper Boysen. Her er det falske visitkort, som han uddelte på IFA-messen i Berlin.
En svindler har udgivet sig for at være POWERs direktør, Jesper Boysen. Her er det falske visitkort, som han uddelte på IFA-messen i Berlin.

Klokken 15 tirsdag eftermiddag stod tre kinesiske forretningsfolk pludselig foran døren til POWERs hovedkontor i Glostrup og spurgte efter Jesper Boysen, der er direktør i POWER.
De ønskede at få verificeret en større ordre, som POWER angiveligt havde lagt hos dem. Men direktøren kendte intet til hverken ordre eller møde.

- Det er en fuldstændig surrealistisk situation. De arme mennesker var kommet helt fra Kina til Danmark kun for at tale med mig, men mine kolleger måtte jo desværre skuffe dem. For vi kendte intet til den ret omfangsrige ordre, siger Jesper Boysen, der er administrerende direktør i POWER.   

Det forgæves kinesiske besøg er blot den foreløbige kulmination på et større identitetstyveri, hvor en mand har udgivet sig for at være POWERs danske direktør. På den netop overståede IFA-messe i Berlin gik manden rundt og bestilte store varepartier hos flere forskellige kinesiske leverandører. POWER blev opmærksomme på svindlen, fordi de selv havde folk med på messen.

- Min kollega gik rundt på IFA i fuld POWER-uniform, da en kinesisk kvinde pludselig kom og spurgte efter mig. Da hun fik at vide, at jeg ikke var på messen, men hjemme i Danmark, sagde hun: ”Nej-nej, jeg har lige talt med Jesper” og viste et forfalsket visitkort til min kollega. Svindleren havde bestilt 5.000 kogeplader hos hende. Den ordre kunne vi så annullere på stedet, siger Jesper Boysen.

Efter IFA-messen er der også tikket mails ind hos POWERs nordiske indkøbsafdeling med spørgsmål omkring store leverancer, som er bestilt i Kina. En af ordrerne var så omfangsrig, at den skulle fragtes i to 40-fods containere.
Målet for svindlerne er at få varer tilsendt på elektronik- og hvidevarekædens regning.

- Vi har en ide om, at det er organiserede bander, som forsøger at få store varepartier sendt til forskellige steder i Europa, hvorfra varerne så lynhurtigt forsvinder. Jeg må sige, at jeg er en smule rystet, for jeg har aldrig tidligere oplevet noget tilnærmelsesvis i den her skala, siger Jesper Boysen.

Sagen er nu meldt til politiet, som også har fået alt materiale tilsendt.

Kontakter

PressekontaktPresseansvarligPower Danmark

Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk glæder vi os til at få i telefonen. Ring til vores presseansvarlige på tlf. 2133 8088, eller send os en mail på presse@power.dk.

Tlf:+45 2133 8088presse@power.dk

Om POWER

POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige. 

I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig. 

Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.

POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag. 

Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.

Følg pressemeddelelser fra Power

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Power

POWER oplever historisk boom i studiesalget: ”Vi har aldrig oplevet noget lignende”6.8.2025 13:39:11 CEST | Pressemeddelelse

De danske studerende dropper i stor stil de tunge bøger og rykker studielivet over på skærmen - og det kan mærkes på salget af elektronisk studieudstyr. Allerede på første dag af studiesalget hos POWER steg salget af computere med over 300 procent, imens tablets er buldret frem med over 250 procent. ”En god computer er lige så vigtig som dit studiekort,” siger salgschef Jonas Lindquist.

Succes efter jubilæumskampagne: POWER solgte for 10 millioner kroner på 10 minutter1.8.2025 11:46:45 CEST | Pressemeddelelse

Der stod kunder i kø foran samtlige 27 POWER-butikker, da elektronik- og hvidevarekæden i dag skød sit 10-årsjubilæum i gang. Men allerede torsdag aften tyvstartede POWER med et liveshopping-show, hvor der blev solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter. Markedsføringskampagnen op til jubilæet er den største satsning i POWERs historie, og kædens direktør er allerede tilfreds: ”Vi har ikke bare satset stort, men kæmpestort, og det har givet pote, for lige nu tæsker salget afsted”.

Danskerne går slush- og is-amok: POWER oplever eksplosiv vækst i sommervarmen17.7.2025 14:05:42 CEST | Pressemeddelelse

Sommerens hede dage sender ikke kun danskerne mod stranden, men også ind i POWER, hvor der bliver langet rekordmange slush ice- og ismaskiner over disken. Elektronik- og hvidevarekæden har oplevet en vækst på over 300% i salget af ismaskiner i forhold til samme periode sidste år, og danskerne har nu også kastet sig over en nyhed: Slush ice-koncentrat som det, man kender fra sportshaller og grillbarer.

POWER skriver dansk reklamehistorie11.7.2025 12:59:14 CEST | Pressemeddelelse

Til august er det 10 år siden, at POWER slog dørene op til sin første butik i Glostrup. I dag har elektronik- og hvidevarekæden 27 butikker landet over, og flere er på vej. Det fejrer POWER med en kæmpemæssig jubilæumskampagne i august og september, men allerede i dag – fredag den 11. juli – går optakten i gang med en storstilet reklame-serie i tre afsnit. POWER har købt hele reklameblokken i bedste sendetid på TV 2 og viser alle fem minutter af første afsnit.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye