Nye direktører for Kvickly/SuperBrugsen og Kunder, Marketing og Digital

To vigtige brikker i udviklingen af Coop er nu plads. To nye direktører indtræder i løbet af de kommende måneder i Coops øverste ledelse.
I den ledige stilling som direktør for Danmarks største supermarkedskæde, Kvickly/SuperBrugsen tiltræder Rikke Krause pr. 18. november.
Rikke Krause, 36 år, kommer fra en stilling som adm. direktør for DUOS A/S, der er en dansk, familieejet virksomhed inden for health care med ca. 5.000 medarbejdere fordelt over hele landet. Tidligere har hun haft en række ledende stillinger i Coloplast. Før det har hun været rådgiver i Boston Consulting Group, hvor hun bl.a. har arbejdet med koncept- og kategori-udvikling inden for detailhandel.
”Jeg kender Rikke som en meget dygtig leder, der har dokumenteret stærke resultater, er særdeles god til at forenkle komplekse problemstillinger og har gode evner til at skabe følgeskab i en stor organisation. Jeg glæder mig derfor meget til samarbejdet med Rikke omkring vores to store kæder, som selvfølgelig spiller en helt central rolle i udviklingen af Coop,” siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen.
Som direktør for Kunder, Marketing og Digital tiltræder Martin Hasgard Olesen pr. 1. oktober.
Martin Hasgard Olesen, 43 år, kommer fra et job som kommerciel direktør i Netto og har lang erfaring fra kæden, hvor han har siddet i ledelsen af både den danske og internationale del af Netto i mere end 10 år. Martin begyndte sin over 20 år lange karriere i Salling Group på butiksgulvet – og har i de seneste mange år haft ansvaret for marketing, kommerciel udvikling, sortiment og digital i Netto.
”Martin skal med sin lange erfaring i dansk detail bidrage til at styrke salget i kæderne og styrke den kommercielle profil i både Coop og kæderne, så vi fremstår mere attraktive for kunderne - og får dermed en central rolle i at styrke vores kommercielle dagsorden,”siger Thor Skov Jørgensen.
Martin Hasgard Olesen afløser den hidtidige direktør for Kunder, Marketing & Digital, Dorte Tandrup, der dermed stopper i Coop.
”Jeg vil gerne takke Dorte for en stor og værdifuld indsats gennem de seneste år i Coop – samt indsats i perioden før, under og efter OKs opkøb af Coop. Sammen med teamet har Dorte været med til at styrke og kommercialisere vores marketing-indsatser, det digitale økosystem og kunderejsen markant. Vi står nu klar til næste kapitel og til at tage denne udviklingsrejse videre,” siger Thor Skov Jørgensen.
”Med disse ændringer har vi nu vores nye organisation på plads, og vi kan fokusere på vores fælles store opgave at udvikle Coop som en førende, lønsom, ansvarlig og medlemsejet virksomhed med en stærk lokal forankring,” siger Thor Skov Jørgensen.
Yderligere information: Adm. direktør Thor Skov Jørgensen, 5159 4468 (via Jens Juul)
Fotos af Rikke Krause og Martin Hasgard Olesen til fri brug.
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Salget af dagligvarer stiger stærkt syd for grænsen4.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Gennem det seneste år er salget af de mest almindelige fødevarer som mælk, frugt og grønt, kød og pålæg steget med over 10 procent i de tre store butikker, som Coop har syd for grænsen, Fakta Tyskland. ”Vi sælger stadig de store traditionelle grænsehandelsvarer – øl, vand og slik – men det er på de øvrige dagligvarer, at vi oplever den store vækst, både lige nu og over hele det seneste år,” siger direktør Kasper Allermann, Fakta Tyskland. Prisstigningerne på dagligvarer i Danmark generelt har fået flere danskere til at købe flere af deres basale dagligvarer, når de er i Tyskland. ”Vi har hele tiden satset på at have et større udvalg af almindelige dagligvarer, og ikke kun satse på øl, vand og slik. Det giver bonus nu, ikke mindst fordi vi også kan tilbyde mange af de gode varer fra Coop,” siger Kasper Allermann. Hvis man undrer sig over, hvordan det er muligt at sælge de samme varer billigere i Tyskland end i Danmark, er forklaringen mindre moms, færre afgifter og et generelt lavere om
Coop og Thise runder milepæl: 100 produkter på hylderne4.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop har nok engang udvidet sortimentet af produkter fra Thise Mejeri. Skyr med citron 160 g med müsli er Thise-produkt nummer 100 i Coops butikker.
Grundlovsdag fejres med fornyet styrke – og ny kage26.5.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Vær med til at fejre demokratiet og fællesskabet med en ny, lækker grundlovskage fra Coop og GRUNDLOVSFESTEN
Coop skifter donationsformål på pantautomater19.5.2025 10:57:45 CEST | Pressemeddelelse
Det er ikke længere muligt at donere flaskepant til Coop Folkeskove i Coops butikker.
Finalister til Produktprisen og Irmaprisen 2025 er fundet15.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
70 spændende, lokale produkter fra hele landet er reduceret til 12, der nu skal dyste om Produktprisen 2025 i kategorierne Mad, Konfekture, Drikke og Innovation. Ved smagningen smagte og udvalgte dommerne samtidig fem produkter, der for første gang skal dyste om Coops nye pris, Irmaprisen, og dermed muligheden for en plads på hylderne i udvalgte Coop-butikker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum