Coop satser på Brugsen

Med ny kampagne på alle medieplatforme slår Coop et slag for sine lokalt forankrede butikker, Brugsen. Det er samtidig premiere på nyt kampagneunivers, der skal leve i mange år

Ansvarligheden og den lokale forankring, de gode varer til ærlige priser og hjertet på rette sted.

Det er kernen i Brugsen, og det bliver nu markedsført med et nyt kampagneunivers, der de kommende år skal fortælle om fordelene ved Coops kæde af nærbutikker, og tage konkurrencen op mod de større butikker.

Hidtil har butikkerne heddet Dagli´Brugsen, men lige nu er kæden i fuld gang med at blive konverteret til Brugsen. De første 55 er allerede åbnet siden september sidste år, i løbet af de kommende tre måneder ventes yderligere 45 at komme til. Den langsigtede plan er, at kæden i løbet af de kommende godt to år kommer til at bestå af ca. 300 butikker med det røde Brugsen-skilt på facaden.

”Med kampagnen og universet vil vi tydeliggøre, at vi er noget andet end discountbutikkerne og de store supermarkeder. Vi har meget andet at byde på i form af mere nærvær, service og lokalt fællesskab. Vi er butikker, hvor medarbejdere og kunder kender hinanden. Netop nu oplever vi en tendens i tiden til at flere igen søger mod det nære og det fælles. Den udvikling vil vi gerne forstærke,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen.

Kampagnen, der har to talende hunde i hovedrollerne, er udviklet i tæt samarbejdet med bureauet Ocean Agency og Brugsens eget kæderåd. Man kan opleve kampagnen fra denne uge i biografer, TV, sociale medier og Brugsens egne digitale kanaler.

Yderligere information: Kædedirektør Torben B. Andersen, 2053 5274 eller kommerciel direktør Jesper Kjeldsen, 5159 4908

Fotos til fri brug fra filmen vedhæftet

Se første film her: Brugsen - alt det du kunder - Se mere her! (coop.dk)

Coop forenkler og øger fokus på kerneforretningen27.6.2024 15:15:00 CEST | Pressemeddelelse