Coop Danmark A/S

Coop satser på Brugsen

Del

Med ny kampagne på alle medieplatforme slår Coop et slag for sine lokalt forankrede butikker, Brugsen. Det er samtidig premiere på nyt kampagneunivers, der skal leve i mange år

Ansvarligheden og den lokale forankring, de gode varer til ærlige priser og hjertet på rette sted.

Det er kernen i Brugsen, og det bliver nu markedsført med et nyt kampagneunivers, der de kommende år skal fortælle om fordelene ved Coops kæde af nærbutikker, og tage konkurrencen op mod de større butikker.

Hidtil har butikkerne heddet Dagli´Brugsen, men lige nu er kæden i fuld gang med at blive konverteret til Brugsen. De første 55 er allerede åbnet siden september sidste år, i løbet af de kommende tre måneder ventes yderligere 45 at komme til. Den langsigtede plan er, at kæden i løbet af de kommende godt to år kommer til at bestå af ca. 300 butikker med det røde Brugsen-skilt på facaden.

”Med kampagnen og universet vil vi tydeliggøre, at vi er noget andet end discountbutikkerne og de store supermarkeder. Vi har meget andet at byde på i form af mere nærvær, service og lokalt fællesskab. Vi er butikker, hvor medarbejdere og kunder kender hinanden. Netop nu oplever vi en tendens i tiden til at flere igen søger mod det nære og det fælles. Den udvikling vil vi gerne forstærke,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Brugsen.

Kampagnen, der har to talende hunde i hovedrollerne, er udviklet i tæt samarbejdet med bureauet Ocean Agency og Brugsens eget kæderåd. Man kan opleve kampagnen fra denne uge i biografer, TV, sociale medier og Brugsens egne digitale kanaler.

Yderligere information: Kædedirektør Torben B. Andersen, 2053 5274 eller kommerciel direktør Jesper Kjeldsen, 5159 4908

Fotos til fri brug fra filmen vedhæftet

 

Se første film her: Brugsen - alt det du kunder - Se mere her! (coop.dk)

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse

Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse

Coop ansætter ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi20.2.2025 15:00:00 CET | Pressemeddelelse

Som ny direktør for Supply Chain, Logistik & Teknologi har Coop ansat Martin Seier, 48 år. Han kommer fra en stilling som direktør hos en af Coops største leverandører, Carlsberg, hvor han er direktør for Supply Chain Operations i Carlsberg Western Europe og tidligere som en del af ledelsen i Carlsberg Danmark Han bliver en del af Coops topledelse, Coop Ledelses Team (CLT). Martin Seier har dyb erfaring inden for supply chain i dansk dagligvarehandel. Før han kom til Carlsberg, havde han en ni år lang karriere hos Lantmännen Unibake, hvor han var direktør Planning & Strategy og Operations Director i Schulstad, Danmark og Tyskland. Og før da var han knap 5 år i Cloetta som lean manager for henholdsvis Danmark og Europa. ”Jeg ser meget frem til samarbejdet, både fagligt og personligt, hvor Martin vil fortsætte den stærke udvikling, der er lige nu i Supply Chain, Logistik og Teknologi sammen med de respektive og velfungerende teams. ” siger adm. direktør Thor Skov Jørgensen, Coop. Martin

Kvickly/SuperBrugsen begynder at bruge AI-modeller i tilbudsaviser20.2.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse

I den kommende uges tilbudsavis fra Kvickly/SuperBrugsen vil der for første gang vises modeller skabt ved hjælp af kunstig intelligens (AI). Der vises også fotograferede modeller i samme tilbudsavis. ”Ved hjælp af AI får vi nu mulighed for at præsentere flere varer med modeller. For kunderne vil det betyde mere inspirerende tilbudsaviser. For os giver det en større fleksibilitet og nye kreative muligheder. Foreløbig er det en test, men vi forventer, at det vil brede sig. Derfor er det afgørende for os, at vi er åbne og transparente omkring brugen,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. I tilbudsavisen vil der fremgå, at der er ”billeder, der kan være AI-genereret.” Bag udviklingen af AI-modellerne står reklamebureauet Republica, der forventer, at brugen vil brede sig. ”Vi har allerede set nogle af verdens største mode-firmaer anvende AI i deres markedsføring. AI giver os mulighed for endnu mere fleksibilitet, og imødekommer vores kunders behov for at reagere hurtigt og effekt

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye