Tjek din kupon: Her blev millionerne fra Danske Spil vundet i weekenden

Tre danskere fik noget ekstra at glæde sig over i løbet af weekenden: De vandt nemlig alle mindst en million kroner i Danske Spils lotterier. Her kan du læse, hvor gevinsterne er landet.

Der var gode, danske gevinster i både Lotto og Eurojackpot i weekenden.

Det kan godt være, at der ikke var nogen, der vandt førstepræmien i hverken Lotto eller Eurojackpot i sidste uge – men der var bestemt stadig god grund til at juble for en masse heldige danskere, som vandt større eller mindre gevinster i Danske Spils lotterier. Dem, der kan juble højest, er de to danskere, der vandt 1.000.000 i Lotto lørdag aften, og den ene, som vandt endnu mere i Eurojackpot fredag aften.

Vedkommende, som vandt i Eurojackpot, gjorde det takket være en helt enorm portion ’held i uheld’. Personen kunne i første omgang ærgre sig over at måtte nøjes med en tredjepræmie i Eurojackpot, men straks derefter kunne vedkommende juble over, at gevinsten for tredjepræmien til gengæld var hele 1.173.565 kroner værd. Det er da en trøstepræmie, der er til at tage at føle på.

Derudover var der naturligvis også de sædvanlige to ugevindere i Lottos ekstratrækning Millionærchancen, hvor der fast bliver trukket lod blandt alle ugens spillede rækker i Lotto om to flotte ekstragevinster på hver 1.000.000 kroner skattefrit.

Den første vinder er en af Danske Spils kunder fra Århus-området, som havde spillet med på mobilen. Der var ingen yderligere gevinst på kuponen, så der går altså præcis 1.000.000 kroner ind på kundens NemKonto inden længe.

Den anden vinder får ikke sat pengene automatisk ind på kontoen: Millionen er nemlig blevet vundet på en kupon, der er købt i Kvickly i Ebeltoft på Djursland – så her kræver det lige, at den heldige kartoffel selv får tjekket sin kupon. Det kan for eksempel gøres via Danske Spil-appen på mobilen eller ved, at man afleverer kuponen i en kiosk eller supermarked for at få den tjekket.

Danske Spil har endnu ikke hørt fra vinderne, men ønsker stort tillykke til de formentlig ret så glade kunder.

”Det er en fornøjelse at dele gevinster ud til glade danskere, og vi bliver i Danske Spil glade hver eneste gang, der bliver vundet en gevinst i vores lotterier. Også selvom det sker hver evig eneste uge,” siger Malene Mølgaard, som er adm. direktør i Danske Lotteri Spil, som står bag Lotto.

Vindertal, Lotto, 14. september

2, 10, 11, 13, 17, 31, 38

Tillægstal, Lotto, 14, september

Vindertal, Eurojackpot, 13. september

2, 3, 17, 40, 44.

Stjernetal, Eurojackpot, 13. september

4, 8.

Om Lotto

Lotto tallene trækkes hver lørdag aften, og det er de blevet uden afbrydelse siden 7. oktober 1989. Førstepræmiepuljen er altid på mindst 8.000.000 kroner. Den højeste Lotto gevinst nogensinde blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564,007 kroner.

Om Eurojackpot

Eurojackpot er det store, europæiske lotteri, hvor deltagere fra 19 lande udover Danmark siden 2012 har kunnet drømme om at vinde de allerstørste præmier. Der er trækninger hver tirsdag og fredag.