Advodan

Steen Djurtoft fejrer 40 år som advokat

Steen Djurtoft, advokat og partner hos Advodan Slagelse, kan fejre, at han i 40 år har ydet juridisk rådgivning i sit virke som advokat.

Advokat Steen Djurtoft

Steen Djurtoft, der har været en del af Advodan Slagelse siden 2016, modtog sin bestalling og samtidig møderet for Landsretten i 1984 og har siden da dedikeret fire årtier til retsvæsenet, hvor han har ydet bred juridisk rådgivning til både private klienter og virksomheder. Samtidig med hans virke som advokat, har han også drevet ejendomsmæglerforretning.

Fra karbonpapir til kunstig intelligens

Efter sin fuldmægtiguddannelse hos Advokaterne Bredgade 3, København K, rykkede Steen Djurtoft samme år til Korsør, hvor han blev ansat i sin fars advokatvirksomhed og i 1985 blev partner. Efter faderens uventede død i 1992 drev han virksomheden videre, indtil han fusionerede med Advodan Slagelse i 2016.

Advokat Steen Djurtoft fik møderet for Højesteret i 1989, beskikkelse som offentlig forsvarer i 1990 og var medhjælper ved Skifteretten i Korsør, indtil han i 1996 blev autoriseret som dødsbobestyrer ved ordningens opstart. Han er desuden uddannet mediator og udpeget som censor ved advokateksamen og har i årtier siddet i den lokale advokatforening samt deltaget i kredsbestyrelsesarbejdet.

Steen Djurtoft fortæller om at have været i advokatbranchen i 40 år: "Det har været noget af en rejse, fra en opstart med karbonpapir til gennemslag på brevene og rettelser med viskelæder. Ingen havde hørt om EDB (databehandling, som det hed dengang), og telefax var en kæmpe nyhed, til i dag, hvor brugen af kunstig intelligens er ved at blive en del af hverdagen".

Retten til at kalde sig advokat

I Danmark kræver det ikke kun en juridisk uddannelse at blive advokat, men også en række prøver samt kontinuerlig efteruddannelse for at sikre, at man kan levere juridisk rådgivning og repræsentation af højeste kvalitet.

"Advokatbestallingen er ikke kun en licens til at praktisere lov; det er en tillidserklæring fra samfundet og en påmindelse om vores ansvar over for retten og vores klienter," fortæller Steen Djurtoft.

Advokat Steen Djurtoft

Om Advodan:

Advodan er en forretningsplatform for advokatvirksomheder med et stærkt fælles brand. Vi har over 20 kontorer fordelt rundt i landet med mere end 100 jurister, som rådgiver især private samt små og mellemstore virksomheder.

Følg pressemeddelelser fra Advodan

Flere pressemeddelelser fra Advodan