Danskerne vil have Michael Laudrup som landstræner

Danske Spil kan se i data, at danskerne hælder kraftigt til, at Michael Laudrup skal være Danmarks næste landstræner i fodbold. Danske Spil selv har en anden topkandidat.

Danske Spils kunder ser gerne legenden Michael Laudrup som dansk landstræner.

Debatten om Danmarks næste fodboldlandstræner er i fuld gang, først efter Kasper Hjulmands stop, dernæst Morten Wieghorsts sygdom og senest Lars Knudsens store succes. Men det er en helt tredje træner, som danskerne ønsker på posten.

”Vi kan se i data, at den, som flest danskerne tror på som den næste danske, landstræner, er Michael Laudrup. Det er på sin vis ret overraskende, da han jo slet ikke er en del af diskussionen om jobbet. Samtidig vides det ikke, om han overhovedet er interesseret – så på den måde minder det om de gange, Michelle Obama har været i spil som amerikansk præsidentkandidat uden at have stillet op eller vist nogen officiel interesse i jobbet. Derfor tror jeg, det handler om en længsel og nostalgi fra de danske fodboldfans, samtidig med selvfølgelig, at man umuligt kan komme uden om Michael Laudrup, når man skal tale om dansk fodbolds allerstørste og mest indflydelsesrige personer,” siger Mathias Reimer Larsen, som er oddssætter hos Danske Spil.

18% af Danske Spils kunder tror således på Michael Laudrup som landstræner, mens Danske Spil selv kun tror på legenden som delt 5. kandidat til posten. Efter Laudrup tror danskerne på Morten Wieghorst, dernæst Lars Knudsen.

Kent Nielsen er braget ind i kampen
På det seneste er også et andet navn kommet på det, der efterhånden må være en meget lang liste over kandidater hos DBU: Kent Nielsen. Den erfarne træner indtager pt. sidelinjen hos Silkeborg IF, men nævnes som en perfekt kandidat til det største trænerjob i dansk fodbold.

”Kent Nielsen var ikke rigtigt med i feltet hos os, men vi forstår udmærket godt, hvorfor så mange peger meget kraftigt på den sindige, kloge træner, som jo også selv er tidligere landsholdsspiller – og derfor er han nu 2. favorit hos os. Men vi må heller ikke glemme Lars Knudsen, som fortsat er vores favorit til jobbet. Han har gjort et meget solidt indtryk den korte tid, han har siddet i sædet, og det bliver generelt spændende at se, hvordan det kommer til at gå med udvælgelsen af den næste landstræner – der er meget i spil,” siger Matthias Reimer Larsen.

Danskernes indskud på spillet om næste fodboldlandstræner:

18% tror på Michael Laudrup

11% tror på Morten Wieghorst

9% tror på Lars Knudsen

9% tror på Thomas Frank

8% tror på Kent Nielsen

Danske Spils sandsynligheder på de mest sandsynlige landstrænere per 1. januar fordeler sig således:

Lars Knudsen: 40%

Kent Nielsen: 25%

Morten Wieghorst: 14%

Thomas Frank: 8%

Jon Dahl: 5%