Nyt domicil: Gigtforeningen flytter til nye, moderne lokaler i Søborg

Gigtforeningen flytter til nye lokaliteter i Gladsaxe Company House. Det sker for at imødekomme behovet for at samarbejde mere på tværs af organisationen.

En af Danmarks største og ældste patientforeninger, Gigtforeningen, står foran en milepæl i sin historie. Den 19. september flytter foreningen ind i nye og moderne lokaliteter i Gladsaxe Company House, der ligger i Søborg, og forventningerne til den nye adresse er tårnhøje. Det er et farvel til Gentofte og et goddag til en ny æra i Søborg, hvor ambitionerne om at blive en endnu mere dynamisk og samarbejdende organisation for alvor sættes i spil.

"Vi forventer, at de nye lokaler vil bidrage til at gøre os til en mere dynamisk forening, som flere mennesker med gigt kan spejle sig i - og har lyst til at blive en del af," udtaler direktør Mette Bryde Lind.

"Vi repræsenterer over 700.000 danskere, der dagligt kæmper med smerter, og vi er en modig og engageret organisation, der stræber efter at nå ud til endnu flere og gøre en reel forskel i deres liv."

Store forandringer kræver nye omgivelser

Men det er ikke kun flotte ord – direktøren beskriver det nye kontor i Søborg som en reel ”gamechanger” for organisationen.

"De seneste år har Gigtforeningen undergået en stor forandring, så vi i dag er en langt mere moderne projektorienteret organisation. Vi har på en kort årrække indgået strategiske partnerskaber for mere end 23 millioner og har sammen med gode samarbejdspartnere som DGI, TrygFonden, Sygeforsikringen ”danmark” mfl. skabt aktiviteter - som fx naturtræning - for tusinder af gigtpatienter over hele landet. Men i det arbejde er vores gamle lokaler i Gentofte blevet en hæmsko. Små, lukkede rum har begrænset medarbejdernes behov for at kunne samarbejde på tværs både internt og eksternt. Det åbner vores nye hus op for. Så det her er et stort skridt fremad for os," understreger Mette Bryde Lind.

Også bestyrelsesformand Martin Bøge Mikkelsen ser store fordele ved flytningen.

”Flytningen til Søborg er et vigtigt skridt for Gigtforeningen. De nye, moderne lokaler vil ikke kun forbedre vores fysiske arbejdsmiljø, men også styrke vores muligheder for tværfagligt samarbejde og innovation. Vi får et dynamisk og åbent miljø, der understøtter vores ambition om at skabe værdi for både medlemmer, medarbejdere og samarbejdspartnere. Med de nye rammer kan vi i endnu højere grad tilpasse os fremtidens behov og nå ud til endnu flere, der lever med gigt. Det er en spændende udvikling for hele organisationen," siger han.

Hybride arbejdspladser og tværfaglighed

Gigtforeningen, som allerede har 83.000 medlemmer, flere end 1000 frivillige, Dansk Gigthospital i Sønderborg og tre rehabiliteringscentre fordelt over landet, gearer altså op til fremtiden. De 80 medarbejdere, der udgør foreningens sekretariat, kan se frem til indretning, der understøtter den hybride arbejdsplads med fleksible pladser og gode muligheder for tværfagligt samarbejde.

"Med flytningen til Søborg får vi ikke bare bedre fysiske rammer – vi får et hus, der afspejler, at Gigtforeningen er en moderne og attraktiv arbejdsplads. Det nye kontor skaber plads til fordybelse, kollegial sparring, øget tværgående samarbejde på tværs af alle afdelinger og bedre fysiske rammer til samskabelse med eksterne partnere" slutter Mette Bryde Lind.