Demokraterne - hele Danmark skal leve

Det nye parti ”Demokraterne - hele Danmark skal leve” bakker op om borgerforslag for dansk anerkendelse af Palæstina

En gruppe borgere - heriblandt alle hovedbestyrelsesmedlemmer i det nye parti "Demokraterne - hele Danmark skal leve" - har lavet et borgerforslag for dansk anerkendelse af Palæstina.

Hvis 50.000 personer med stemmeret til folketingsvalg støtter forslaget, kan det blive fremsat som beslutningsforslag i Folketinget. Her vil politikerne behandle forslaget og i langt de fleste tilfælde stemme om dets vedtagelse. I nogle tilfælde kan Folketinget også vælge at afslutte behandlingen af et borgerforslag med at afgive en politisk rapport – en beretning.

“En tostatsløsning er den eneste rigtige vej at gå hvis man vil fred og sikkerhed til begge folk. Danmark bør derfor anerkende Palæstina som en selvstændig stat - ligesom Island, Norge, Sverige og mange andre lande." udtaler Lave K. Broch, der er medstifter af det nye parti "Demokraterne - hele Danmark skal leve" og forslagsstiller.

“Jeg håber, at en dansk anerkendelse kan føre til, at Norden kommer til at stå sammen om våbenhvile, krav om adgang til nødhjælp og et fredsudspil" " udtaler Susanna Dyre-Greensite, der er en af forslagstillerne.

Det er skammeligt, at den danske regering er så fodslæbende når det gælder en anerkendelse af Palæstina. 146 af FN’s 193 medlemslande har allerede anerkendt Palæstina som en selvstændig stat.” udtaler Michaell Ravn, der er medstifter af det nye parti "Demokraterne - hele Danmark skal leve" og en af forslagsstillerne.

“Vi kan ikke længere lukke øjnene for de menneskelige lidelser som civile palæstinensere og israelere oplever. Det er på tide, at Danmark er med til at arbejde for fred og sikkerhed til begge folk” udtaler Theis Kaas Nielsen, der er medstifter af det nye parti "Demokraterne - hele Danmark skal leve" og en af forslagsstillerne.

“Jeg håber, at mange almindelige borgere vil støtte borgerforslaget om dansk anerkendelse af Palæstina. Det er på tide, at vi gør alt der er i vores magt til at stoppe konflikten mellen Israel og Palæstina. ” udtaler Morten Thing, der er en forslagsstillerne.

Om "Demokraterne - hele Danmark skal leve"

Danmark har fået et nyt parti: "Demokraterne - hele Danmark skal leve".
Vi er et parti mellem fløjene, der bl.a. arbejder for mere demokrati, et nordisk forbund, grøn omstilling, at intet område i Danmark skal være et såkaldt udkantsområde - og at vores forsvarspolitik skal inkludere en indsats for fredsmægling. Vi vil også, at Danmark skal anerkende Palæstina og arbejde for fred og sikkerhed til både israelere og palæstinensere. Derudover vil vi genindføre Store Bededag og indføre skattefinansieret tandpleje - og selv om vi elsker Europa og verden, så vender vi os imod EU's udemokratiske opbygning og centralisering af magt.

Demokraterne er også begyndt at samle vælgererklæringer for opstilling til Folketinget. Her kan du læse mere om partiet: www.demokraterne.nu