HOFOR reducerer overløb til Utterslev Mose markant i et nyt projekt med Krüger som rådgiver

Der er forbedret vandkvalitet på vej i Utterslev Mose, som er Københavns største parkområde. Vandmiljøet i området har længe været udfordret af regn og spildevand, men nu forventes et nyt projekt at reducere overløb til mosens sydøstlige del.

Utterslev Mose, Københavns største parkområde, får nu optimeret vandkvaliteten

Vi er meget stolte over at have vundet HOFORs store opgave om at reducere overløb af regn- og spildevand til mosens sydøstlige del. Som bygherrerådgiver skal vi i samarbejde med WSP stå for projektering og modellering af et nyt 5.400 m3 rørbassin, som bl.a. skal gå under den trafikerede indfaldsvej Hareskovvej.

Opgaven er et flot eksempel på Krügers brede faglige kompetencer inden for vand- og miljøområdet. Vi kender området rigtig godt, da vi i forvejen har arbejdet med et andet projekt om rensning af regnvand, der udledes til mosen. Nu ser vi meget frem til at komme i gang med dette væsentlige bidrag til at skabe et forbedret vandmiljø i Utterslev Mose.”
Udtaler Stig Plessing, der er projektleder på opgaven.

Udbuddet er vundet inden for vores eksisterende rammeaftale. Den samlede kontraktværdi løber op i 10,9 mio. kr. over en 4-årig periode.

Projektet er netop startet.

For yderligere information om projektet, kontakt HOFORs pressevagt på tlf. 33952121

eller Stig Plessing, Krüger A/S på  tlf. 27 52 24 25 / email: stig.plessing@veolia.com

Spadestik på Lautrupvang Vandværk med nedgravede rentvandstanke4.9.2024 15:31:39 CEST | Pressemeddelelse

Første spadestik er taget til det, der om to år står som Novafos’ nye og topmoderne Lautrupvang Vandværk. Projektet bygger på et solidt koncept udviklet i tæt samarbejde mellem Novafos og Krüger. Konceptet og erfaringerne fra Lautrupvang projektet skal også anvendes på de to yderligere vandværker, som Novafos bygger med Krüger som rådgiver på procesanlægget. Centralt i konceptet står drikkevandskvalitet og forsyningssikkerhed, ligesom der er flere konkrete tiltag, der bidrager til den grønne omstilling.