PLAY vil lege med danske børnefamilier

Det islandske lavprisselskab, PLAY Airlines, vil få flere danske børnefamilier til at forstå fordelen ved mellemlanding.

PLAY vil hjælpe danske børnefamilier med at få luft under vingerne
PLAY vil hjælpe danske børnefamilier med at få luft under vingerne PR-foto

Det kan føles langt at flyve med to børn under 12 år hele vejen over Atlanten. Med en ny kampagne vil PLAY inspirere flere børnefamilier til at vælge muligheden for at brække turen op i to.  Med fly ud af København eller Billund kan turen til Washington, Boston, New York, Baltimore eller Toronto give børnefamilier en tiltrængt mellemlanding i Island, hvor de små kan få bevæget sig lidt mere end en flykabine giver mulighed for.

Lufthavne er tit spændende -særligt for børn og med en mellemlanding oplever børnene ud over to afgange og landinger også tre lufthavne på turen, der bliver en del af ferieoplevelsen.

Turen fra Billund eller København til Reykjavik tager knap 3,5 time og herefter er der op til et par timer til at få strakt benene, puslet, hygget sig i lufthavnens legeområde eller set på lufthavnens aktiviteter, før næste fly letter.

Resten af turen over Atlanten er et længere stræk - men efter et afbræk med nye indtryk og bevægelse er mange mindre børn klar til at tage en god lur under den lange flyvning, der dog er kortet en hel del af sammenlignet med en direkte flyvning fra Danmark.

PLAY’s kampagne  for at få børnefamilier til at vælge mellemlanding på vej over Atlanten starter i dag.  Frem til 17. september kan børnefamilier efter først til mølle-princippet erhverve børnebillet for 2 EUR for udrejsebilletten. Barnet skal være under 12 år på rejsetidspunktet og rejsen skal foretages inden udgangen af 2024.

Kampagnen for at sætte fokus på fordelen ved mellemlanding, når man rejser med mindre børn, giver imidlertid også fordele til de børnefamilier, der gerne vil opleve Island, idet børnebilleter ud af både Billund og København til Island også kan erhverves på samme vilkår, som billetter til Nordøstamerika.

PLAY airlines har netop offentliggjort sine trafiktal for august 2024 og nåede en rettidighed på 91,5% . Det islandske flyselskab blev for 13. måned i træk det mest punktlige flyselskab med afgange fra Keflavík International Airport.

Trafiktal: PLAYs lokale andel og passagertal stiger sammenlignet med sidste år10.7.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Flyselskabet PLAY transporterede 173.109 passagerer i juni 2024, hvilket markerer en stigning på 7,5% fra juni 2023, hvor flyselskabet transporterede 160.979 passagerer. Belægningsgraden i juni 2024 var 86,0%, hvilket repræsenterer en lille nedgang fra 87,2% i juni sidste år. Tilgængelige sædekilometer (ASK) steg med 8,8%, mens omsætningen pr. passagerkilometer (RPK) steg med 7,3% mellem juni 2023 og juni 2024.