Teleselskabet 3 ansætter ny Chief Technology & Information Officer

Den 1. november starter Rajib Eklund som ny Chief Technology & Information Officer (CTIO) for 3 i Skandinavien. Rajib kommer fra en stilling som Head of Infrastructure Services and Transformation hos Swedbank og besidder derfor årelang erfaring inden for digital transformation og forandringsprocesser inden for IT og adfærdsudvikling. Rajib vil indgå i både den danske og svenske ledergruppe.

Rajib Eklund, 3 Danmark

”Teleinfrastrukturen danner grundlag for den digitalisering, som hele Skandinavien gennemgår i øjeblikket og har brug for at accelerere endnu mere. Rajib, der med sit fremsynede lederskab og nysgerrighed efter nye løsninger, vil være en nøgleperson i vores rejse mod at øge tempoet yderligere for at fortsætte med at tilbyde netværk og tjenester i verdensklasse,” siger Morten Christiansen, Regional CEO for 3 i Danmark, Sverige og Østrig.

I sit job hos Swedbank har Rajib været ansvarlig for fælles IT-infrastrukturtjenester og cloud-transformationer på tværs af Swedbank Group. Han har drevet adskillige forandringsprocesser, hvis formål har været at styrke infrastrukturens modstandskraft, fremskynde automatiseringsagendaen samt accelerere virksomhedens cloud-overgang og modernisere platforme.

Før Swedbank har Rajib bl.a. været ansat som Group CIO for Atea-koncernen, Digital Strategy Consulting Director hos Gartner samt ti år hos Ericsson, hvor han bestred flere lederroller med fokus på digital transformation.

”Det bliver spændende at blive en del af telebranchens udfordrer: 3. Jeg har altid arbejdet med stærke virksomheder, som har beskæftiget sig med samfundskritiske opgaver. Der kommer til at ske meget inden for telebranchen i løbet af de næste fem år, når det kommer til digitalisering, AI og den teknologiske udvikling. Jeg ser frem til at blive en del af lederteamet og hjælpe 3 på tværs af Skandinavien med at forsætte den innovationskraft, 3 hidtil har vist og dermed skabe værdi for kunderne. Jeg har også hørt meget godt om virksomhedskulturen hos 3. Det bliver spændende at opleve og være en del af,” fortæller Rajib.

Rajib bliver en del af både den danske og svenske ledelse og refererer til 3 Skandinaviens administrerende direktør, Morten Christiansen, og vil arbejde ud fra 3’s kontor i Stockholm.

Om 3

3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s mere end 1,6 mio. kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 75 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 Danmark har kontor i Københavns nye bydel, Carlsberg Byen, hvor vi beskæftiger ca. 650 medarbejdere.